Inlägg från: 31 maj 2008 |Visa alla inlägg
  • 31 maj 2008

Underbara Göteborgsfruar- Del 6

Hej tjejer!

En trött måndag idag känner jag. Kommer inte alls igång, och skulle bara vilja åka hem och lägga mig i soffan. Saknar M så det skriker om det, och det är ju massor av dagar tills vi ses igen. Idag är verkligen en sån där dag som kunde hoppas över. Oj, positiva Arne i farten känner jag...

Men npgot positivt är att M har fått jobb här uppe och kommer att börja 2 dagar efter att vi har fått tillträde till huset. underbart.

Trist morgon för dig, Grund! Hoppas dagen blir bättre. Lät väldigt härligt med hummerfest!

Vi var på bröllop i Västerås i helgen. Väldigt fint och roligt. Fantastiskt vackert med mörker, snö och en massa marschaller. Vi lyxade med två nätter på hotell och det var underbart skönt. Långa frukostar, besök i relaxavdelningen och mysfika på stan.

Hoppas ni andra har en bra dag! och jag är väldigt avis på er som har fått träffa Astridens lille A! Så fina bilder i bloggen!

• 31 maj 2008

100 Den såg ju jättefin ut! Vill också ha en Pappelina, men det är ju så mycket som ska inhandlas på en gång när man blir med hus och bebis... Tänkte åka ut till Stora Holm på julmarknaden 2 advent och mysa lite innan glöggen hos Grund. Då ska jag kolla på matta också!

Här har vi 1 dm snö och det blir så ljust och fint! tyvärr ska det bli +7 på torsdag, så då blir det slask av allt

Vi är otroligt glada för M's jobb, det har verkligen löst sig på ett riktigt bra sätt.

Barba - jag kollar också bloggen! Roligt!

• 31 maj 2008

God morgon raringar!

Igår var det dags för sista föräldragruppsträffen, och allt blev plötsligt väldigt verkligt eftersom ett par inte var där, utan låg på BB... shit, det är inte så lång tid kvar nu... Skönt i och för sig, men rätt så läskigt också. Astriden - är det som du hade tänkt dig?

Kram till er alla!

• 31 maj 2008

Grattis till Astrid på namnsdagen idag! Hon blir väl uppvaktad ordentligt?!

Amor - dessa bebisar... kan hålla sina mammor vakna redan innan de är födda. Själv somnade jag tidigt, men vaknade också supertidigt. Men det är ju härligt när de bökar runt därinne, även om det känns som att det inte finns så mycket plats för det längre. Känner mig faktiskt inte alls tung eller klumpig, mest som att det börjar bli lite fullt i magen... Är ju inställd på att gå över tiden, så det är ju tur att det fortfarande känns så bra

Redan torsdag - tiden flyger! Bara två veckor och två dagar kvar för mig på jobbet nu

• 31 maj 2008

Hej hej!

Härligt att det blev lite shopping för er igår. Själv har jag just klickat hem lite bebiskläder på hm's rea på nätet... farligt det där med barnkläder

Roligt att magen börjar synas nu, Amor! Vilken vecka är du i nu?

Låter som om ni båda, Amor och Grund, har sköna helger framför er!

Idag kommer äntligen M hit! Har längtat otroligt mycket denna veckan. Igår gjorde jag hemgjord mandelmassa och pepparkaksdeg i min fina fina Kitchen Aid, så imorgon blir det pepparkaksbak, och annat julpyssel med vänner. Köpte också grejer till att göra egna kransar, så här ska verkligen pysslas!

På söndag tror jag att det blir en sväng på någon julmarknad och mys för hela slanten innan M åker hem igen.

• 31 maj 2008

Tycker också det var lite avancerat med egen mandelmassa, men det gick på ett kick. Det jobbiga var att skålla mandeln, sen körde man allt i en mixer.

Ja, mysigt med besök, men jag längtar så till den 13 dec, då jag äntligen får bli sambo med min man igen Det tar verkligen på krafterna att bo isär i veckorna.

Bebisen är beräknad till den 3 jan, och vi får huset den 15 dec, och M börjar nya jobbet 17 dec, så den får gärna stanna inne tills efter nyår.

Roligt med renovering, Barba! Och skönt att få hjälp med det. Går ju så mycket fortare också när man är några fler som hjälps åt!

• 31 maj 2008

Hej hej tjejer!

Här är det fullt upp, näst sista jobbveckan nu, och jag håller på och lär upp min vikarie. Då finns ingen tid att surfa på BT tyvärr!

Långse - vad roligt att du är tillbaka! Hur är det med dig? Hoppas du kommer till Grund på söndag!

Grund - kl 17 blir jättebra för oss! Vi ska ut till Stora Holm på deras julmarknad innan har vi tänkt. Något du vill att vi tar med oss till dig?

Amor - förstår att du blev orolig för pyret i magen, det är ju så härligt att känna hur den rör sig därinne! Tur att du har J, han verkar verkligen ta hand om dig!

Barba - det är så roligt att kolla i bloggen, ni jobbar ju på i racerfart!

AyBee - låter supermysigt med gemensamt 2-årskalas! Roligt att ni håller ihop!

Astriden - hoppas ni har det jättebra på ert äventyr!

Hoppas allt är bra med er alla! Kram!

• 31 maj 2008

Hej tjejer!

Är i Göteborg nu och jobbar hemifrån. Har gjort sista bokslutet nu inför föräldraledigheten, känns riktigt skönt. Ska åka och äta sushilunch med maken, och sedan på massage. En helt okej dag

Amor - det sägs väl att det är sanndrömmar när man drömmer om könet på bebisen? Varken jag eller M har drömt om vad vi får. Men bebisen och graviditeten är inblandade i väldig många drömmar, på de mest konstiga sätt. Förresten - roligt att shoppa för bröllopspresentkort! Vi har massor av grejer att packa upp i nya huset!

Grund - klart vi göra vårt bästa för att mjuka till soffan! Ska bli så mysigt att träffa er på söndag!

Barba - vad roligt att ni har kommit så långt, men jag förstår att det tar på kroppen. Kul att ha lite i ordning innan ni flyttar in!

Astriden - hur var äventyret med A i storstaden? Blev det mycket shopping?

I helgen blir det nog ett besök på Tofta för deras julcafé. Undrar om det känns konstigt, har inte varit där sedan vi gifte oss... Sen Stora Holm på söndag innan vi ses hos Grund. En härlig helg!

Nepp, back to work!

• 31 maj 2008

Hej hej!

Tack Grund för igår! Supertrevligt som alltid att träffa er alla, och väldigt roligt att se hur fint ni har kommit i ordning. Väldigt imponerad av kuddarna, får bli ett hemma-med-barn-projekt Det var så mysigt att träffa lille A också! Kan inte fatta att det ska komma ut en sån där krabat

Det var synd att ni inte var med, Barba, men förstår att ni vill få så mycket som möjligt klart! Så trist med kompisarna, man blir arg!

Tack Amor och Grund för kommentarerna om magen! kommer nog att sakna den lite, men idag känns det verkligen proppfullt därinne, och jag är nästan beredd att ta tillbaka min önskan om att gå tiden ut...

Attans, han hade brutit benet alltså! Måste vara en riktig liten stålkille som inte grät över huvud taget! Han förtjänar verkligen en liten present.

Ser fram emot att ta del av dina tips, Astriden! Du är guld värd!

Kram på er alla!

• 31 maj 2008

God förmiddag tjejer!

Idag åker jag till Stockholm för konferens i Sigtuna. har faktiskt med mig lite bebisgrejer, för tänk om den skulle få för sig något när jag är borta...

Vi saknade er i söndags, Långserud och AyBee! Jag kan inte vara med och fika, men hoppas kunna träffa er så snart som möjligt!

Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar- Del 6