Inlägg från: 31 maj 2008 |Visa alla inlägg
  • 31 maj 2008

Underbara Göteborgsfruar- Del 6

Hej hjärtan!

Vi väntar fortfarande på att Telia ska koppla in bredbandet här hemma... sen kommer vi förhoppningsvis igång med bloggen.

Har varit ute på en långpromenad med barnvagnen. -3 här, och lite snö i luften. Härligt! Så nu sitter vi och dricker varm choklad här hemma. Just nu är det inte alls jobbigt med en nyfödd Får hoppas det går lika bra när M börjar jobba igen på tisdag. Astriden - vad gör ni om dagarna? Är rädd att jag inte kommer att ta mig för någonting, utan typ gå omkring i mysbyxor hela dagarna...

Kram på er, bästa tjejerna!

• 31 maj 2008

Hej raringar!

Första riktiga mammadagen idag - M började jobba efter sina pappadagar. A sov riktigt bra inatt och vi har haft en riktigt mysig dag hittills. En promenad, lite städning och mys i soffan. Nu ska jag fixa kräftsoppa tills några kompisar kommer och hälsar på ikväll.

Astriden - det låter bra att man får in mer rutiner efter hand... För nu är det väldigt varierande, särskilt med sovvanor på nätterna. Skönt att ha dig att rådfråga!

Amningen funkar kanon, men som sagt, nätterna har varit lite si och så. Ibland när han har ätit så blir han superpigg, och det är ju lite jobbigt om han vill vara vaken mellan 4:00 och 7:00... Men inatt gick det riktigt bra, han åt 23, 05 och 08, och somnade direkt efteråt.

Nepp, nu måste jag sätta fart med soppan!

Kramar!

• 31 maj 2008

Astriden - sover han kl 23 till 9????!!!!! Ooooo, jag längtar tills dess! Härligt att träna igen, du måste skriva hur A gillade det! och det såg riktigt skönt ut med badet du skrev om i bloggen! Jag längtar!

Härligt med magplasket Amor! Önskar att jag gick fler gånger, för det var verkligen jätteskönt.

Ha ha, ja, har raketbränsle i tuttarna! Önskar att det inte märktes på nätterna bara...

Idag har jag ätit lunch med andra mammor jag har träffat på Familjeliv. Roligt att träffa andra mammor. Mycket barnprat blir det...

• 31 maj 2008

Grund: En gång bridezilla - alltid bridezilla

Ja, det var riktigt trevligt att träffa andra mammor. Men lika härligt som detta gäng blir det ju aldrig! Men ändå, bra att träffa andra som också är hemma på dagarna. Vad gjorde man innan internet fanns

Vad duktiga ni är med träningen! Skönt att komma igång nu inför våren och beach 2009!

Idag har A varit väldigt livlig och inte velat sova, men nu ligger han utslagen i soffan

Kram på er!

• 31 maj 2008

Vad har ni för mästerverk, Astriden och Grund?

Ja, det är skönt när maken är hemma, vågar knappt duscha för att jag är rädd att A ska vakna och bli ledsen... Fast M har ju bara jobbat sen i tisdags, så jag vänjer nog mig och blir modigare I helgen väntar lite fix i huset, vi har fortfarande en del kartonger att packa upp, sen på söndag får vi besök av kompisar. Ska mysa tillsammans också, för nästa vecka åker M till Gbg mån-tis och jobbar sina sista dagar på gamla jobbet, sen åker han till Sälen med nya jobbet fredag-söndag, så vi får passa på att mysa i helgen. Är lite orolig för att vara själv, men mamma kommer hela nästa helg och håller mig sällskap.

Idag har vi haft en innedag, har bakat muffins, kolakakor och chokladsnittar... Kitchen Aiden har fått jobba ordentligt!

Astriden - hur funkar det med flaska? Har du pumpat ur då, eller är det ersättning? Har försökt pumpa, men det är svårt...! Men det kanske ger sig med tiden. Vore så himla bra att kunna var själv någon gång, och att M kan ha hand om A under tiden.

Oj, det blev långt...

Kram på er!

• 31 maj 2008

Roligt, kanske ny affärsidé för er, tjejer! Först erbjuder ni era matchmaking-tjänster, sedan som bröllopsfixare, sedan toast madames!

Tycker ju det är så roligt att baka, och nu har vi ju massa besök, så det går åt! Och så är det ju mycket roligare med Kitchen Aid.

Strax kommer Stockholmskompisar och hälsar på, ska kolla in A (som inte är så liten längre, han växer och växer!) och huset. Gårdagen var lugn och skön.

Hur har era helger varit?

Kram!

• 31 maj 2008

Bilder kommer, jag lovar! Surfar på jobbdatorns mobila bredband hemma, men på onsdag får vi äntligen vårt bredband från Telia, och jag kan fixa med bilder och blogg!

• 31 maj 2008

Tjenixen!

Sen frukost idag, passar på att surfa samtidigt, och gunga på lillkillen i babysittern. Tur att man kan göra många saker samtidigt

Lyxigt att bli bjudna, Grund! Hoppas ni får det roligt ikväll!

Skönt att städa ur och slänga gamla grejer, Amor! Tyckte vi rensade inför flytten, men det finns mycket kvar som ska slängas/skänkas. Och skönt med magplasket! Njut! Vill gärna se bilder på den växande magen!

Ooo, Grund - hur känns det att ta ut staven nu då? Någon längtan, eller avvaktar ni?

Idag ska vi äntligen få Bredband/TV/Telefoni från supersega Telia, så imorgon hoppas jag kunna visa lite mer bilder på prinsen.

Tack för de snälla orden, Grund! Vill ju träffa er också. Känns ju bra att ha flyttat, men tråkigt att det var just när jag hade träffat er, vill ju kunna träffas ofta! Innan hade jag inte alls någon att träffa i Gbg, förutom de på jobbet, men sen träffade jag ju er... Ska höra med M´s lillebror om vi kan låna lägenheten (som de hyr i andra hand av oss) någon helg i vår, så att vi kan komma ner och träffa er! Ni ska veta att jag saknar er alla!

Kram på er!

• 31 maj 2008

Hej hej underbara!

Malinlars - så roligt för er! Härligt att flytta in lagom till våren - då kastas ni rätt in i grilsäsongen Vill som Grund gärna se bilder!

Grund - roligt att Jerry Williams var bra! Han har väl hållit på i 100 år snart?! Mycket krut i gubben!
    Angående att vara redo eller inte... det är nog en tanke bakom att man är gravid i 9 månader, för då hinner man bli redo. Jag tror att det är jättesvårt att veta att man är redo, man växer faktiskt in i det under graviditeten, så var det för oss i alla fall. Till slut längtade vi som tokiga efter A i magen

Snart är det enmånadskontroll hos bvc. Kanske har A sprängt 4-kilosvallen?

• 31 maj 2008

Tror också att Amor har en tjej i magen! Och Filippa är ju jättefint! Amelia också för den delen.

Det kan nog vara bättre att bli helt överraskad av graviditeten, så slipper man alla våndor innan

Idag har vi varit på bvc, A växer precis som han ska och har precis som jag trodde nått över 4 kg! Sen var jag och hälsade på och visade upp A på mitt jobb. Roligt att träffa alla igen, och A fick fina presenter.

Låter mysigt med pannkakor och Let´s Dance för er imorgon, tjejer!

• 31 maj 2008

Hej babes!

Nu ligger tre foton på vår prins på facebook... Det kommer mer, jag lovar, men det är en start i alla fall

Puss!

• 31 maj 2008

Hej lovely fruar!

Hoppas ni har haft en bra helg! M har varit i Sälen, så A och jag har myst med min mamma hela helgen.

Låter som en riktigt skön söndag, Astriden! Härligt att ha nystädat och sen mysa med långfrulle! Älskar såna söndagar!

Mums, ni andra gör mig riktigt sugen på pannkakor. Måste ätas i helgen.

Vi får se till att planera in en helgkväll att hitta på något i Göteborg, så vi kan låna M´s lillebrors lgh och komma dit! Lättare om man vet en stund i förväg.

Nästa veckas mission är att komma igång med bloggen. Lovar att ta tag i det så att ni kan se lite från vår vardag och fler pics på vår älskling! Håller med om att han är lik sin pappa på kort, men har svårare att se det i verkligheten Han vill i alla fall gossa med er också! A alltså

Kram på er!

Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar- Del 6