• Astriden

Underbara Göteborgsfruar- Del 6

Vi träffades som brudar, följt varandra till fruar, blivit riktigt goda vänner & träffas vidare genom nya äventyr.

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Aybee 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

Tråd 1:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2735459.html
    Tråd 4:www.brollopstorget.se/Foru m-5-46/m2916681.html
    Tråd 5: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3041405.html

• Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar- Del 6
  • Astriden

God morgon, japp maj lite stört men så va jag oxå i slutet av graviditeten. Tror att det är kroppen & hormonerna som spelar dej ett spratt.

Önskar alla en härlig lördag!

• mrsD

31 maj - tja, ja va iofs väldigt hungrig men det blev faksiskt lyckat! *nöjd* o har ett glas över med chokladmousse i kylen.. *mums*

• Amor Eterno

Halloj tjejer!!

Sov lite dåligt inatt, får börja vänja mig att sova på sned eller på rygg och det är lite ovanligt för moi!!

Vi har stått i idag städat och röjt en massa saker hade saker kvar ifrån bröllopet!!! Men nu har jag fixat i ordning allt känns sååå skönt!

Ikväll blir det pizza och hyrfilm

• BarbaBruden

Långse
    Vi har hittat massa hyfsat kakel.
    Var först på Stigs kakel men tyckte att det som var snygg var jättedyrt. Vi köpte på en butik här hos oss men vi tittade oxå på Hornbach, tyckte de hade massa fint!
    Letar badrumsmöbel för fullt, främst handfat. Finns inget bra, allt är så dyrt!
    Vi får ta den där trippen till IKEA nån dag. Har massor jag behöver handla!

Måste beklaga mig lite till....Jävulshuvudvärken släppte inte. Igår kväll från jobbet ringde jag akuten och bad att bli uppringd till avdelningen istället för att sitta där nere i 12 timmar och väbta hela natten. Blev uppringd av en jättetrevlig doktor som ordinerade en enda tablett och; vips! 3 dagars plåga som bortblåst!
    Så tummen upp för empatiska doktorer!!

Fortsatt trevlig helg på er, underbara Brudar!

• Amor Eterno

God morgon tjejer!!

Ingen som har skrivit igår.. Jag har haft en bra helg stått i här hemma som bara den... Känns så skönt
    men igår känndes det som om man ville ha en dag till ledighet!!

Fars dag igår var i stan och inhandlade en tröja till pappsen jättefin i röd till Julen Sedan mumsig middag hos dem oxå!!

Glömde berätta att jag tror jag kände nått litet i magen igår!! Kanske inbilning men men som en liten delfin som simmar

Barba - Roligt att välja ut det man vill ha men också tröttande då man åker från affär till affär! Hoppas ni hittar badrumsmöbler och handfat.

Härligt oxå att du blev av med huvudvärken!! Härligt vad ett litet piller kan hjälpa till!

Ni andra har ni haft en bra helg alla andra?

• Grund

God morgon girls!

Amor: kanske det var en liten delfin som simmade i magen När brukar man kunna känna livet i magen?

Astriden: Trevligt att "talas vid" igår! Vad fin glasskopan var, såg den i bloggen. Me like!

Pappa jobbade igår så det blev inget firande men han ska hälsa på oss idag och sedan slutar han jobbet på tisdag så då får han presenten som är hemma hos mamma

Igår var det fullt jobb med tackkorten. Skära, stämpla och embossa... imorgon ska bilderna vara framkallade och klara så det ska bli roligt att se dem då. Sen är det bara alla personliga hälsningar som ska skrivas. Hur skrev ni till alla som ni fick Postogram/Telegram av?

31 maj, hoppas ni haft en skön helg på Smögen och i Lysekil!

MrsD: visst är det härligt med efterrätts-left-overs? Vi hade massa hemmagjord chokladsås kvar sedan i lördags så det smaskade jag på igår

• 31 maj 2008

Goddagens!

Åter på jobbet efter en tidig tågresa från Gbg. Alltid skönt att få hela söndagen också, så går man inte bara och väntar på att man ska åka. Helgen i Lysekil-Smögen var mycket bra, lugn och skön, och trevlig lördagskväll med middag, drinkar och sällskapsspel.

Å, Amor, vad mysigt! Jag kände bebisen för första gången i vecka 17, och det var som små nervryckningar och pickningar inifrån. Så härligt!

har ni kommit i ordning ordentligt nu, Grund? Härligt inför jul att vara hemmastadda i nya lägenheten.

Astriden - hur går det på dagarna för er? Vad gör ni när ni är hemma? Är M hemma också, eller är pappadagarna slut?
    Tycker förresten att det är helt ok med hormonerna som gör att jag vaknar tidigt på morgnarna. Älskar att vara uppe tidigt och ändå känna mig utvilad.

Skönt med pillret, Barba! Och tummen upp för trevliga läkare! Kommer du att få det pillret utskrivet så att du alltid har det hemma nu inför ev framtida "attacker"?

Hoppas ni alla får en bra start på veckan!

• Astriden

Idag är min första dag ensam som mamma det går fint, jag har slutat vara nervös & det börjar kännas riktigt mysigt.
    Mysa inne i busvädret.

Vad säjer ni om en fika nästa vecka??

• Grund

Fika låter toppen!
    Jag kan inte på onsdag, men de andra dagarna funkar bra

• Långserud

Hej tjejer!

Samma svar från mig som Grund! Fika vore toppenmys, kan eller inte onsdag å måndag.

Kram!

Svar på tråden Underbara Göteborgsfruar- Del 6