• Vill nu

Problem med gästlistan...lååångt och krångligt! =/

Sitter med finliret på gästlistan nu, och har stött på ett problem.
    Vi bor i ett villaområde med rätt mycket yngre par. Vi umgås speciellt flitigt med ett par, (vi kan kalla dem Sara och Peter), och självklart vill vi ha dem på vårt bröllop! Nu till problemet. I samma område finns ett par, varav han (kan kalla honom Magnus) är jätteomtyckt, men hon (får heta Maria här) är allmänt ogillad. Problemet är att det skurit sig ORDENLIGT mellan Sara och Maria, så Maria vägrar att ens hälsa på Sara när de möts på gatan, och Sara väljer bort alla fester där Maria kan tänkas närvara...
    Sambon vill väldigt gärna ha med Magnus på bröllopet, så då följer ju Maria med automatiskt. Jag känner väl egentligen att jag helst inte vill bjuda dem, då jag inte kommer överens med Maria heller, och vill inte att det ska bli så att Sara och Peter väljer bort bröllopet, eller att det blir dålig stämning...
    Hur hade ni gjort?
    Sambons förslag var att skicka inbjudan till Sara och Peter först, och sen höra vad de säger, men jag vet inte om jag tcker att gästerna ska "tycka till", och de kommer ju att säga att det går bra för att det inte ska bli konstigt...
    Jag tycker at antingen bjuder vi båda och så placerar vi dem i varsitt hörn och hoppas på det bästa, eller så skippar vi Maria och Magnus, men då mister ju sambon en närvarande kompis...
    Gaaaah, så svårt! Hjälp!

• Svar på tråden Problem med gästlistan...lååångt och krångligt! =/
  • vilja76

Jobbig situation men jag tycker att ni ska bjuda dem båda. Vem vet, tjejerna har kanske redan löst sitt problem när det är dax för ert bröllop. Jag har en kompis vars sambo inte är så omtyckt av ngn i vårt gäng men han är alltid medbjuden ändå, vi får helt enkelt stå ut med honom eftersom vår vän har valt att leva sitt liv med honom. Lycka till!

• Vill nu
    vilja76 skrev 2008-11-02 12:59:45 följande:
    Jobbig situation men jag tycker att ni ska bjuda dem båda. Vem vet, tjejerna har kanske redan löst sitt problem när det är dax för ert bröllop. Jag har en kompis vars sambo inte är så omtyckt av ngn i vårt gäng men han är alltid medbjuden ändå, vi får helt enkelt stå ut med honom eftersom vår vän har valt att leva sitt liv med honom. Lycka till!
    Ja, det är ju så! Lutar att det blír så iaf! Ville nog mest lufta lite, och få bekräftat att man tänker rätt!
  • Villemoa

Ett riktigt dilemma men jag hade nog bjudit båda paren. Man får hoppas att de är tillräckligt vuxna för att inse att denna dag handlar om ER och inte DEM.
    Tycker också som du att ni inte ska få låta Sara och Peter "tycka till". Det blir ju liite larvigt om de tackar nej för att Maria kommer vara på festen, känslorna får de lägga åt sidan tycker jag. Men jag antar att det är lätt för mig att sitta här och tycka jag vet ju inte alls hur dessa människor är i verkligheten.
    Lycka till och skriv mer om hur inbjudningarna mottogs sen när de fått dem!

• Vill nu

Tack, jag informerar sen!

Villemoa skrev 2008-11-02 13:13:23 följande:
    Ett riktigt dilemma men jag hade nog bjudit båda paren. Man får hoppas att de är tillräckligt vuxna för att inse att denna dag handlar om ER och inte DEM.Tycker också som du att ni inte ska få låta Sara och Peter "tycka till". Det blir ju liite larvigt om de tackar nej för att Maria kommer vara på festen, känslorna får de lägga åt sidan tycker jag. Men jag antar att det är lätt för mig att sitta här och tycka jag vet ju inte alls hur dessa människor är i verkligheten.Lycka till och skriv mer om hur inbjudningarna mottogs sen när de fått dem!
  • passionsblomman

Jag förstår verkligen att det inte känns kul när man vill ha en rolig kväll och folk är på kant med varandra. Jag kan dock bara hålla med tidigare inlägg-det ligger hos gästerna att uppföra sig.
    Skulle "sara" balla ur för att "Maria" är där, är hon ju inte en så god vän själv heller?

• Tjolinti

Jag hade bjudit in dom jag hade velat ha där, sen e de upp till var o en o komma om dom vill. Kan en inte komma för en annan kommer ska de inte gå ut över dig. Det kan ju bli så att magnus då blir sura på er för ni inte bjuder hans sambo för då Sara inte gillar Maria...

• Dittvackrajag

Svårt!

Jag hade nog bjudit båda paren ändå, och låta slumpen avgöra om de kommer eller inte. Och man kan ju verkligen hoppas om de båda paren kommer att de håller sig i skinnet och är vettiga när det är ert bröllop.

• Vill nu

Tack för alla svar! Kändes som man behövde få bekräftat att man tänkt rätt! Det är ju trots allt vuxna människor...

• nässlan87

jag skulle ha bjudit båda har ett ungefärligt problem som du men jag bjuder dem båda och sätter dem i var sina hör och hoppas på det bästa, blir det bråk åker de ut.

hoppas att det löser sig:d

• Småland09

har ett liknande dilemma... skulle nog bjudit båda paren och placerat dem en bit ifrån varandra.. de lär väl knappast låta sitt gräl förstöra er bröllopsdag, de måste ju inte umgås heller utan bara vara där...

Svar på tråden Problem med gästlistan...lååångt och krångligt! =/