Problem med gästlistan...lååångt och krångligt! =/
Sitter med finliret på gästlistan nu, och har stött på ett problem.
Vi bor i ett villaområde med rätt mycket yngre par. Vi umgås speciellt flitigt med ett par, (vi kan kalla dem Sara och Peter), och självklart vill vi ha dem på vårt bröllop! Nu till problemet. I samma område finns ett par, varav han (kan kalla honom Magnus) är jätteomtyckt, men hon (får heta Maria här) är allmänt ogillad. Problemet är att det skurit sig ORDENLIGT mellan Sara och Maria, så Maria vägrar att ens hälsa på Sara när de möts på gatan, och Sara väljer bort alla fester där Maria kan tänkas närvara...
Sambon vill väldigt gärna ha med Magnus på bröllopet, så då följer ju Maria med automatiskt. Jag känner väl egentligen att jag helst inte vill bjuda dem, då jag inte kommer överens med Maria heller, och vill inte att det ska bli så att Sara och Peter väljer bort bröllopet, eller att det blir dålig stämning...
Hur hade ni gjort?
Sambons förslag var att skicka inbjudan till Sara och Peter först, och sen höra vad de säger, men jag vet inte om jag tcker att gästerna ska "tycka till", och de kommer ju att säga att det går bra för att det inte ska bli konstigt...
Jag tycker at antingen bjuder vi båda och så placerar vi dem i varsitt hörn och hoppas på det bästa, eller så skippar vi Maria och Magnus, men då mister ju sambon en närvarande kompis...
Gaaaah, så svårt! Hjälp!