Lös biljett till barnkarusellen!
Göta Petter - vad ni skriver, tjejer! Jag har inte hunnit in här under veckan och nu drar jag mig för att läsa ikapp de över 100(!) sidor ni producerat på mindre än en vecka! Jag, som i vanliga fall, sätter en stolthet i att läsa ikapp. Därför är jag jättetacksam för FruLlans inlägg några sidor bak som sammanfattar åtminstone en del av det som hänt.
Här har vi börjat med att sova hela nätter nu, och det funkar helt ok. Igår kväll lade vi de små vid 21-tiden och de vaknade strax efter sex på morgonen. Det enda aber som fanns var att maken och jag förstås inte lade oss lika tidigt, så maken var ganska grusig i ögonen när det var dags för honom att gå upp. Tur för mig att det var hans natt inatt! Jag blev väckt vid nio, och nu sover maken i sovrummet och Piff & Puff på balkongen.
Idag ska vi åka iväg till svärisarnas stuga, där vi stannar tills på onsdag. Det är sista möjligheten att ge sig iväg nu, innan maken börjar jobba, vilket han gör den 24 november. När vi kommer hem i nästa vecka ska vi inrikta dagarna på att försöka sätta de rutiner som jag ska följa när jag ska vara själv med barnen. En av dem har vi redan börjat med, och det är att barnen får sin förmiddagssömn på balkongen istället för på en promenad. När vi är hemma båda kan ju en promenera på förmiddagen och en på eftermiddagen, men det blir lite för bra (även för en träningsnarkoman som jag ) att promenera två gånger om dagen, varje dag. Det kan vara skönt att få lite tid för sig själv också, och att hinna greja lite här hemma.
Hoppas att ni får en trevlig brunch på söndag och så ses vi igen i nästa vecka. Kramar till er allihop!