Lös biljett till barnkarusellen!
Jippi, vi har beställt soffa! En tresits och två fåtöljer och de ska komma före jul, tjohoo! Just nu har vi inte en enda skön sittplats i huset och man blir ju galen. Fast den här hemska soffan är ändå rätt snygg så den får åka upp på övervåningen så länge, vi orkar inte leta efter fler soffor just nu.
I morse vaknade maken någon timme efter mig och jag tyckte att vi skulle börja göra saker när han ätit frukost, sätta upp tavlor och städa och annat som vi aldrig får gjort när Iris är hemma. Han började klaga nästan genast, han hade trott att vi skulle ta det lugnt idag utan Iris men mitt schema över saker att göra var ju värre än dagen innan kvartalsrapport... Jag tyckte att vi hade väl inte barnvakt för att gå här och lata oss! Nåja vi fick allt gjort till sist.
Ibland har maken så konstiga idéer att man blir lite trött, det senaste är att han tycker att vi ska ställa en dator i garaget som tar emot samtal när vi inte är hemma och skickar mail när någon talar in något så kan vi göra oss av med vår vanliga telefonsvarare. Men vad sjutton är det för fel på vår vanliga telefonsvarare!!!
Nästa grej - oj, jag glömde visst att kamma mig imorse, nu står håret rätt upp, vad jobbigt, nu blir jag flera centimeter längre. Vad spelar det för roll undrade jag. Jamen, då måste jag ju ducka när jag går genom vanliga dörrposter tyckte maken. Jaha, så att du inte får ont i håret eller???
För det mesta är han som alla andra men ibland undrar man...
Iris ordförråd är helt fantastiskt förresten, kvällen har varit full av kommandon - PENNA! RITA! BADA! BOK! SITTA! LÄS! FLASKA! TRÖTT! TÄCKE! Och vi åtgärdar så klart...