Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Lös biljett till barnkarusellen!

Läste precis också om åttlingarna. Hoppas bara att det går bra för allihop. Undrar också om mamman testat att amma ens ett barn tidigare. Tidsmässigt fattar jag inte hur det ens får ihop med enbart två bröst. Visst kanske man kan ge ersättning huvudsakligen och delamma så alla får lite hudkontakt men ändå.

• start september

Telis - det var väl ett ganska bra besked? Att du nu vet vad det är och att det går att göra något med egna medel?

• start september

Koko, välkommen hem! Trist om det var rejäla förseningar. Hur mår du nu och hur gick resan med Conny? Att maten var dålig - är det kopplat till din aptit som gravid eller hade ni otur? Har mest ätit bra i Thailand, fast bara på backpackerbudget för länge sedan.

Nämn gärna lite plus och minus med den typen av resa med ettåring. Vi funderar nu på sommarresor och vill gärna ha input.

• start september

Men Lapinette, det lät ju inte som du ville. Är det bara marginell ökning (några procent) förklarade någon för mig att det kan vara variationer i analysens nogrannhet. Jag är ju inte biokemist så jag inte bedöma sanningshalten i det, men fråga CvL.

Stå på dig för att det ska följa upp mer. Du kan ju inte åka till Uppsala för att lämna blodprov - det är ju helt orimligt. Kräv att få lämna oss någon annan hemortsläkare eller något och att få göra det ofta nu så att du ser hur det verkar. Jag fick lära mig att provet inte kan hanteras hur som helst så det måste vara labb eller ställen som har rätt utrustning, men det finns ju massor i Sthlm. Jag vet att förutom alla landstingets ställen (blir väl svårt för sig kanske) så har jag lämnat hos BM i Gamla Stan tex.

Kram!

• start september

Kram till BS. Förståeligt att du känner dig nere, det var inga roliga signaler du fick av läkaren. Men det var bara signaler! Det finns saker att göra ju! Jag tänker också att det är naturligt att du vid en kostomläggning som alltid är kämpig har lättare att sjunka ner under deppmanteln.

Jag har lärt mig att vissa bönor och kikärter får lägre GI när man kokar själv jämfört med burk (typ socker i spadet i burken). Men storkok och frys är perfekt som ngn föreslog.

• start september

Lapinette,

Skönt att det ändå inte var högre. Men när du längtar efter att det sks sjunka förstår jag att det kändes som en smocka ändå.
    Låter bra med SH. Hoppas du får lämna snart så att du förhoppningvis kan få se ett svar som ser bättre ut innan helgen.

Om det är att kroppen måste göra sig av med blödningen de såg först så kanske man kan skynda på det? Nu spekulerar jag vilt här.

För min del vet jag inte om jag blödde ut de celler som växte eller om kroppen absorberade dem. Lät läskigt men tydligen kan det vara så.

• start september

Bautakram till Nenne. Hade jag varit du hade jag testat för att säkert veta.

Är det den fördjävliga tanten så tycker jag det är värt att åka dit imorgon och se om någon finns där. Har du inte något kvar sedan tidigare så att du kan börja med sprutorna och få fler på måndag?

• start september

BS,
    har du bara haft mens en gång sedan förlossningen? Du nämnde ju att det var typ efter 8-10 månader. Kan inte kroppen bara ha hakat upp sig? Du är jätteduktig som tog tag i GI tycker jag.

Läskigt med olyckan men det låter riktigt bra att det var ett konstruktivt möte.

• start september

EA´,
    Jag testade både rosenrot och bisolvon, märkte ingen effekt eller konstigt med cykeln. När jag väl blev gravid hade jag lagt av med båda. Jag tyckte rosenrot var bra eftersom det var upppiggande och det behövde jag som jobbade mycket. Brukar annars äta ginseng när det är stressigt, men det ska man ju inte om man vill bli gravid.

Bisolvon hittar du på apoteket, även bra när man har svårt att hosta upp slem, så jag är glad att jag hade kvar sedan försöken efter som jag dras med evighetsinfektionen Allan fortfarande.

• start september

Kram till Vickan. Så skulle det ju inte vara. Så meningslöst.

Det kan vara slumpen eller något som är knas. Vilket är inte lätt att veta.

Det finns hjälp att få, men visst verkar det vara som att man ska gå igenom tre mf först innan de utreder. Det som hjälpte mig var barnalbyl och progesteron, det sista är receptbelagt.

• start september

Vickan, tycker absolut du ska gå och kolla om det känns rätt. Det är nog väldigt bra att vara påläst innan dock, det är lätt att bli avfärdad annars. Detta med acetylsalicylsyra verkar vara ganska nytt och inte alla läkare känner till det. ttp://boras.expressen.se/nyheter/1.930136/ny-behandling-rena-miraklet. Fördelen är ju att det går att prova helt själv utan recept. Den benägenheten som a-syra hjälper mot finns vad jag förstått inga tester som kan visa på.

Hoppas att kvällen kan bli bra, mys med film och maken låter helt rätt som Izzie föreslår.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!