Lös biljett till barnkarusellen!
Grattis AM! Härligt!
Grattis AM! Härligt!
Ore: låter ju super! Själv har jag jobbat undan en del surdegar som legat länge. Har ju haft för mkt att göra för att hinna allt, men nu har det varit lugnt denan veckan så jag har kommit ikapp. Har tom kunnat avlasta en kollega med några grejer. *nöjd*
Lappis: du har inte funderat på att göra ett hängsmycke (halsband) av diamanten från SA? El du kanske inte använder halsband. Tänkte bara att eftersom dina ringfingrar är upptagna? Jag tycker det låter snyggt med en ensam (stor) diamant på tex ett enkelt guldhalsband.
Det var ngt mer jag skulle kommentera... hmmm, men det är borta!
Jag fick diamantörhängen av min mamma när jag tog min examen (vilket jag blev så jäkla glad för för jag har alltid önskat mig diamantörhängen men det trodde jag inte att min mamma visste - dessutom har min mamma väldigt begränsad ekonomi så att hon köpte dem var VÄLDIGT generöst). De älskade jag för de var i vitt guld och bakstycket satt väldigt bra utan att lossna vilket gjorde att jag ofta hade dem till vardags. Tyvärr tappade jag det ena på en skidresa antagligen på afterskin när jag tog av mig hjälmen. Jag blev så ledsen för det var ju affektionsvärde i dem också, inte bara faktiska värdet. Min mamma vet inte om att jag tappat bort det ena. Givetvis har jag haft ambitionen att låta göra ett för att ersätta det jag tappat men tror ni jag fått tummen ur?!
AM/Telis: jo just det, nu kom jag på en grej! Vi kan bilda klubb - jag älskar nämligen också körsbär!!! Alltifrån körsbärsglass (äkta italiensk såklart) till körsbär i choklad. Jag är den som alltid äter upp körsbären i Aladdinaskarna. Jag brukar (när jag hittar) köpa en hel ask med körsbär i choklad till jul - som jag smaskar i mig alldeles själv! *hoppas att intresseklubben antecknar flitigt*
Nenne: härligt att flytten går som smort! Tycker frullan sa det bra när hon tyckte att du sprider mkt glädje - ta åt dig det!
Julgardiner - det var ambitiöst!
Har varit och tränat och bakat inför glögg i morgon - vi får se hur det smakar (ett experiment). Borde man duscha efter träningen tro? Iaf om man vill ha lite "nenne" ikväll va?
Liten: bra att du håller uppe glöggtraditionen i tråden!
Lappis: Men det kan ju kanske inte gå lika bra varje gång? 5 ägg är ju trots allt en hyfsad skörd. Hoppas att makens simmare levererar trots feber! Håller tummarna!
MSW: fråga BVC om du kan få komma till deras psykolog - det är gratis och du har all rätt att få nyttja det! (Jag gjorde det med min "förlossningsdepression light" och det kändes mkt bättre redan efter 1 gång). Det är konstigt att du inte fick gynundersökning - de brukar kolla att allt är läkt, att livmodern har gått ihop sig som den ska, och hur starka knipmusklerna är. Be om en undersökning om du är orolig!
Jag kniper också för glatta livet nu! Har slarvat med det - var ganska duktig för ett år sedan. Försökte komma ihåg att passa på i duschen då... Men det är ju bra att få orgasm också - så tipsa era män!!!
BS: låter otäckt! Hoppas att det inte är så farligt som du befarar. JAg har väldigt dålig koll på vad livmoderframfall innebär inser jag...
Izzie: i Gbg är det här märket väldigt poppis: www.villervalla.se/STARTSIDA/tabid/591/language/en-GB/Default.aspx
Och här brukar jag handla när de har rea: www.freshmilk.se/index.php (i webshopen, leverans snabbt och har hittills aldrig blivit fel)
De har många danska märken, tex Nanoou (som jag gillar).
Izzie: tv-serien Systrar eller? Jag kommer ihåg namnet hehe...
Lappis: tumhållning pågår!
Det där laxreceptet finns i en av Fredagsgourmet-böckerna om ni har dem (här finns också en variant: www.matklubben.se/recept/laxfile_med_cashew_vitloek_och_limebaedd_936.html , om man behöver mått)
Moas nya favoritord är "banaaan!" Maken blev så häpen igår när han skulle ge henne banan och hon utbrister detta ord, bara sådär.
Mitt tips till er som har krypbarn mm är att filma små snuttar med digitalkameran - hur kul som helst att kolla på i efterhand! Vi har gjort det sedan BB (för att visa farmor/farfar som bor lite längre ifrån), och det ger så mkt mer än bara foton. Vi har mest filmat vardagssnuttar (när hon äter själv för första ggn mm), det är sådant jag tycker är kul att kolla på sedan.