• Fru E

Lös biljett till barnkarusellen!

Koko-e du så säker på att det inte lyckats? Ni låg väl i rätt så bra
    Har inte så mycket erfarenhet av sömnperioder än mer än brorsbarnen men när vi ska natta den yngsta där så lägger vi oss bredvid honom och sen somnar han i princip av sig själv efter ca 10 min (e snart 3 år och har alltid varit lätt att lägga). Men den näst yngsta är inte lika lätt att lägga utan där får man kämpa lite med att få honom att ligga kvar i sängen (snart 4)

Mrs B-usch för magsjuka

• Fru E

Oms-så liten tjej har blivit stor och går alldeles själv, roligt!

Mrs B-usch var den så smittsam.....vi har lyckats klara oss i fler år nu vilket är skönt

Ore-kan det vara så att du trots allt testat för tidigt? Har du en regelbunden cykel efter p-ringen? Tänkte om tanten kommer när hon vill eller alltid på dag 28 tex..

BS-det var värst vad ni är olycksdrabbade.......är ryggen värre nu eller det går?

• Fru E

BS-maken min har ofta problem med ryggen men för hans del brukar det hjälpa med träning (gym eller springa)och sen att ligga på golvet med värmekudde, massage och tigerbalsam när det är som värst

• Fru E

Ore-jag slutade med mina minipiller (Cerazette, ingen tant ) siste februari i år efter att ha ätit någon sorts piller i 10 år. Tanten hittade mig i mitten av april och sen har cykel vandrat från 35 dagar ner till nu mellan 28-30, dvs inte regelbunden riktigt än men börjar stabilisera sig. Kroppen behöver lite tid på sig att återhämta sig så din cykel kan nog variera nån månad till.

Ja hur var det med den där knappen som vi skulle uppfinna som visade ÄL, gravid och tant???

Koko-ja behövs nog hållas lite tummar inför BIM denna veckan men som sagt jag hoppas inte för mycket för min del eftersom jag inte har så mycket symptom utan håller alla mina tummar (hmm..har jag fler än två?) för er

• Fru E

Hehe välkommen till klubben Ore
    Den inställningen skulle jag med ha, skulle var sååååååå avslappnad och det funkade ett par månader men inte nu. Väntan efter ÄL är en lååååååång väntan som man lika gärna kan hoppa över om vi kan uppfinna den där knappen. Guuuuud va skönt det hade varit att slippa nojja sig över huruvida man har ÄL, man e gravid eller det bara är tanten som fått tuppjuck....

• Fru E

Ja ska vi beställa knappen från "grunden" har vi ju rätt att speca den med och det innebär att allt i princip ska gå som vi vill och önskar

• Fru E

Ore-ett klokt beslut........

Kanske man kan "goggla" på en uppfinnare av knappen

• Fru E

Skratt det hade jag inte ens tänkt på Ore

• Fru E

Skönt att veta Vickan den dag man blir gravid.
    Än så länge har vi den inställningen att alkohol e ok att dricka men att man inte behöver bli askalas

• Fru E

Läser man på FL (ja vet att man inte ska......)så e vissa helt fanatiska och dricker inte en droppe, badar inte varma bad (mannen), har inte tajta boxershorts (mannen), äter inte mat som inte gravida får äta etc etc...........

Kanske bra att avstå från vissa saker vid IVF och liknande, det gjorde väl ni Lapinette?, men man måste ju kunna leva under de månader som man försöker.....(hoppas jag inte retade upp någon nu )

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!