-
:-O Men vad säger maken det?? -Lapinette skrev 2009-01-23 16:45:57 följande:mugglan - jag gillar Jonathan men inte maken .
-
OM det...
-
Förlåt, här slänger jag in dåliga skämt mitt i allt elände.
Opassande i sammanhanget... Ber om ursäkt.
Vad trist med ett utomkvedes... Trodde det var farligt att låta det vara... Men det kanske beror på var det fastnar?
Att det ska behöva ta sån tid att få svar på blodprov.
-
Håller tummarna för att det blir ett långt vinuppehåll för dig, Vickan (Barn är bättre än vin, jag lovar. Senare behöver ju inte det ena utesluta det andra...)
Lappis - Skönt att det inte var farligt iaf. Det är ju oftast bättre om naturen har sin gång och man slipper göra ingrepp. Hoppas iaf det tar slut snart. Skickar en styrkekram! -
Vickan - Stort grattis till plusset!!! Kul att du dessutom känner dig lite mer sugen på barn den här gången. Jag är oxå nyfiken på hur din make reagerade?
Inskrivning gjorde jag i vecka 10. Men det är nog olika, mest beror det kanske på hur BM's almanacka ser ut. Tror att det vanligaste är mellan v 8-12 iaf.
Ha en riktigt mysig middag ikväll! Kram!
Lappis - Blev alldeles tårögd när jag läste o din reaktion efter samtalet med din pappa. Vad kul att han hörde av sig och att samtalet var positivt. När såg du honom senast? Du reser ju mycket, har du varit många gånger i Japan? Nu när jag tänker efter så vet jag nog inte heller om du bott där när du var liten?
Nenne - Förstår att luften går ur emellanåt. Det är väl konstigt annars. Hela barnkarusellen är en enorm mental press och vem orkar med bevikelse efter besvikelse i längden? Vet inte riktigt vad jag ska säga för att muntra upp dig heller. Ni har ju inte testat ivf ännu, och många lyckas ju få barn via detta. SAnnolikheten för att ni ska lyckas genom ivf borde vara hyggliga med tanke på din ålder. Men ibland vill man kanske inte muntras upp heller utan bara få vara lite låg ett tag. Det är såklart helt ok. Skickar en stor varm lång kram!
Kängu - Vad kul att ni hittat en bra lägenhet! Valet behöver ju inte vara för evigt. Känns det bra nu så kanske ni ska våga flytta? Trivs ni inte kan ni alltid flytta tillbaka.
Igårkväll åt jag för första gången på nästan tre veckor lite mat. Kokt ägg, lite minikeso, linfrö och stenbitsrom. Inte alls dumt! (Fast jag får lov att medge att makens pizza såg godare ut) Underbart iaf att äntligen äta lite mat igen. Nu har jag gått ner ca 15 kg sen i november och det känns ju bra, även om jag gärna går ner lika mycket till.
Hittade förresten den där lilla stickade tröjan till M på pop-rean som jag haft ögonen på ett tag. Kul! -
Telis - Vad handlar filmen om?
-
Den blåbärsdrycken har jag två flaskor av i mitt kylskåp. Var en del av min julklapplåda från företaget där jag jobbar. Hmmm, de som jobbar på samma ställe som jag har med andra ord full koll på vart jag jobbar nu...
Har hursomhelst inte testat den ännu. Återkommer med omdöme!
Tack för alla snälla ord ang min viktnedgång! Det värmer...
Kul BS att du äntligen hittade badbyxor till Iris (AM du är verkligen suverän på att googla!). Hoppas byxorna passar nu! Måste själv köpa nya till M. Upptäckte vid senaste babysimmet att de är för barn som väger mellan 6-8kg, och M har just passerat 10kg... Men det är säkert inte så svårt att få tag på nya. Utbudet i den storleken är nog ganska stort.
Nenne - Jag har ju redan skrivit ett inlägg gällande din jobbiga situation och har väl egentligen inte så mycket mer att tillägga än att ni faktiskt har möjligheten att ta en paus ifall det känns bättre? Ni kanske behöver lätta lite på trycket genom att strunta i allt vad försök heter och bara koncentrera er på att vara. Fixa i nya huset och satsa på jobbet. Kanske resa en sväng om ekonomin tillåter. Inte för att jag tror att den pausen "gör" att det tar - den illusionen har den här tråden dödat för längesen, men det kanske gör dig gott mentalt att rensa huvudet? Om det sen funkar att försöka rensa vet jag inte. Tyvärr har viljan och tankarna ofta olika missions...
Kram o gonatt -
Såg ditt inlägg Lappis precis när efter att jag postat mitt...
Ja, jag tror att du har helt rätt i att man nog inte kan förstå hur det känns om man inte varit i en liknande situation själv. Man kan förstå att det är skitjobbigt, men exakt HUR skitjobbigt förstår man nog inte.
-
Sen ger jag oxå förslaget om att ta en paus...
Ja, som jag skrev - inte för att jag tror att det hjälper rent fysiskt att det kommer att ge resultat i form av en graviditet, även om det såklart vore önskvärt. Utan just för att man, precis som du skriver Nenne, inte klarar av bevikelse efter besvikelse gång på gång på gång. Jag vet heller inte om det går att ta en mental paus, men det går iaf att låta bli aktiva försök. Om det sen hjälper vet jag inte. Jag hoppas inte du, eller någon annan härinne tar illa upp när jag föreslår detta. Det är verkligen inte min mening. Vi har följts åt länge på tråden, och jag känner verkligen med varenda en av er härinne. JAg vet helt enkelt inte vad man kan säga eller göra som hjälper. Jag kan bara hoppas av hela mitt hjärta att alla kommer att få det de så varmt efterlängtar och skicka de allra varmaste cyberkramarna som går att skickas. -
När vi tog med Matilda till USA i sep/okt (hon var då 9 mån) så gick det ganska bra under själva resan. Hon vaknade för mat på natten vilket hon fick, sen sov hon vidare utan gnäll ett par timmar till. Vaknade tidigare på mornarna än hemma, men det var ändå ok.
När vi kom hem tog det ca 2-3 veckor innan hon var helt inne i svensk tid igen. Hon slutade äta på natten och sov hela nätter efter det. Totalt sett upplevde jag att det var mindre problem än vad jag befarat.
Gällande maten så gjorde Matilda framsteg faktiskt. Hon var himla kinkig med mat innan resan, men åt med glädje de svenska burkar vi hade med oss. Vi hade bara för de första gångerna, sen fick hon äta amerikansk barnmat. Den tyckte hon sämre om, men det gick ok. Jag kan i och för sig förstå, för jag tycker svensk barnmat smakar mer lik vår mat om man er till kryddning och så (om man bortser från saltet). Den amerikanska maten smakade mjöligt. Men när vi kom hem sen åt hon svensk barnmat som aldrig förr. Ett sådant genombrott! Om det beror på att vi var iväg, eller att poletten bara föll ner just vid den tidpunkten vet jag inte.
Vi hade med både välling och gröt hemifrå för att undvika strul med magen. Mellanmål, frukt och barnmat köpte vi som sagt på plats.
Tack för komplimangen ang vikten! ( Du anar förresten inte hur rätt du prickar när du uppmanar mig att vara nöjd så här långt och inte bara blicka framåt... Mig i ett nötskal!)
BS - Skönt med lite barnfri tid!