• muggles

Lös biljett till barnkarusellen!

Cicci: kul med fosterrörelser! Det är väl det bästa med graviditeten tycker jag.

AM: HA, ni har fått en tjej med humor!!! Moa gillar också ordet BAJS, ofta kommer det när hon faktiskt har bajsat också. Ett annat ord hon gillar är ju BANAAAAAAAN (sagt med eftertryck på andra stavalsen).

Page: hej - du är min idol bara så du vet Skönt att inget värre hänt!

Telis: ha det så underbart i Paris (hoppas att du måste streaka)!!!

Nenne: var inne i galleriet och jäklar vilket mysigt hus ni har skaffat!

• muggles

Cicci: du ska inte noja över det - Moa har varit sen med andra grejer (krypa tex). Vissa barn säger nästan inget tills de en dag plötsligt pratar helt rent. Andra barn babblar hela tiden (som Moa). Jag tror Iris är ännu tidigare än Moa faktiskt, Iris är ju bara 3 mån äldre.

Med tanke på min ålder så tänkte jag redan med Moa att det kanske var sista gången och passade verkligen på att njuta av graviditeten när den var som bäst. Så blir det ingen mer så är jag nöjd så.

• muggles

Cicci: men eg får du ju räkna bort 1 mån från hans ålder för att jämföra med andra barn...

Återkommen från pizzalunch *paltkoma*

• muggles

Nenne: om de är verkligt intresserade kommer de tillbaka med ett (kanske lägre) bud. Tror inte att de sorterar bort dig bara pga löneanspråk. Gör de det så var det annat som inte stämde.

Nu har vi köpt de sista julklapparna! Gött. Nu ska de bara slås in också... puh.

Ikväll ska jag ut med tjejkompisar och supa till! Ha, nä men äta middag och sedan supa till. El ja, iaf ta en öl efter middagen.

• muggles

Jag tycker du gjorde helt rätt som tog din gamla lön och la på lite. Eg la du på lite lågt tycker jag, minst 2 papp ska man väl ha när man byter jobb. Fast i din bransch verkar det vara stor konkurrens om jobben, så...

I juni när jag kom tillbaka fr mammaledigheten förhandlade jag upp min lön med argumentet att jag fått andra erbjudanden (sant) och att det var svårt att få tag på folk med min kompetens (också sant). Shit, det var i sista minuten kan man säga - läget är liiite annat nu.

• muggles

Bra desinformation Nenne!

Fast så likvärdiga är folk aldrig. Det är alltid ngn man helst vill ha och då tror jag man hellre betalar en tusing mer för att få den man helst vill ha än man dumsnålar och tar den som är billigast. Faktiskt. Det är alltid viktigare med kompetens och att man passar in socialt. Och tänk på alla karlar som helt fräckt kräver en massa i lön utan att skämmas det minsta - det är ju därför de har mer i lön än kvinnor. De kan med!

• muggles

Det är väl eg bättre att vara mammaledig utan barn! (Man får mer egentid) Varför har ingen sagt ngt?! *plopp* Oj, nu öppnades fredagsflaskan!

• muggles

Haha, jag har en jobbarkompis som berättade en historia om en han känner som skulle sälja en bil på Blocket och det var en spekulant som kom. Gubben ville bara sälja fort och sa att priset var prutat och klart. Köparen ville pruta och då höjde gubben utgångsbudet (han blev sur), det slutade med att han fick köpa bilen för 20 000 mer än utgångsbudet.

• muggles

Jag antar att klöks är ulkar, vilket vi säger här i Götet.

Härligt att det går bättre med maten Tinga!

Telis: vad tråkigt! Är det ngt med din mamma?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!