• Mrs  B

Lös biljett till barnkarusellen!

Cicci
    Då ska jag köpa lite mer fruktpuré och testa.
    Så typiskt att Malte vägrar nu bara för att jag har precis köpt en ny paket.....
    Som det är nu får jag istället ge honom gröt 2 gånger per dag och det funkar ju, men eftersom han har svårt för att dricka tillräckligt och nu med mjölkfri diet så behöver han vällingen.
    Prova, prova, prova

AM
    Jag gick på gravidyoga innan mitt MF och det gillade jag.
    Lugnt och skönt tempo och bra övningar.
    Nu är rummet snart klart där nere!

• Mrs  B

EA
    Hmmm
    Man kanske ska ta sig en promenad innan kören......

• Mrs  B

AM
    Än så länge har jag bara städat, plockat och slängt.
    Väntar på att åka till IKEA med mannen och shoppa loss.
    Som det ser ut nu köper vi nog en soffa till köket istället och sätter två stolar med fotpallar och filtar där nere.
    Mina föräldrar har nämligen två stolar med pallar som de inte använder och med lite filtar och kuddar så blir det nog perfekt.

Lovar att fota när allt är klart.

• Mrs  B

Jag började också med rån och majskrokar vid 6 månader, när de kommit igång med det andra och när tänderna börjar komma upp.

Här är det full rulle.
    Max har grannflickan på besök så de leker för fullt där nere.
    (mamma, pappa, barn bla)
    Och Malte har precis sovit och fått mat här uppe.

• Mrs  B

Välkommen hem Oms!!!!!!!!!!!

Grattis till födelsedagsbarnen!!!!!!!
    (vilket även påminner mig om att jag måste ringa en kompis som också fyller år idag)

Hej Tinga!!!!!!!!!!!
    Kul med kläd och glasögonköp!
    Är också sugen på att handla, men kläder får nog vänta lite måste gå ner lite i vikt först.
    Glasögon ska däremot jag också slå till på.

EA
    Kommer nog ner och spanar lite ikväll , om nu maken kommer hem i tid.
    Om du inte vill ha en kopp te innan förstås????????????
    Vår första bröllopsdag spenderade vi på spa i Ystad, jättemysigt!

• Mrs  B

Vad säger du BS, ska vi försöka båda två och få ner vikten?????

• Mrs  B

EA
    Vad trist med Marie...... men vet att det går magsjuka häromkring.
    Vi har klarat oss än så länge och hoppas att det består. Orkar inte med en gång till just nu.
    Du får gärna komma inom på en kopp te ändå.
    Hade tänkt laga middag, men det kan vänta, om du inte är sugen på fisk och potatis det vill säga?????

• Mrs  B

Tinga
    Håller på att komma på fötter med Malte och hans mat.
    Diagnosen nu är överkänslighet mot mjölkprotein, dvs mjölkallergi. (inte detsamma som laktos)
    Sen har vi även fått medicin mot att han är hård i magen och även det har blivit bättre.
    Han börjar så smått att gå upp i vikt, men fort går det inte.
    Nu gäller mjölkfri kost och det funkar bra förutom att han nu vägrar välling (mjölkfri). Annars äter han på och ganska mycket också för den delen så jag hoppas att vågen också ska peka uppåt nästa gång på bvc, så att det inte är något annat som spökar.

• Mrs  B

EA
    Jag förbereder maten nu, så äter vi den senare. Det går bra!
    Både Max och Malte har ätit middag så det är bara jag och då funkar det bra att vänta.
    Välkommen!!!!

Ore
    Vällingen är ENAGO (mjölkfri välling) och han har ätit den med god aptit fram tills nu för några dagar sen. Lugnar mig några dagar innan jag försöker igen.
    Ger honom gröt 2 gånger om dagen istället men vill gärna att han dricker vällingen också så han får i sig den vätska han ska och behöver liksom kalcium.

• Mrs  B

EA
    Hej hej!!!!
    Tack för senast eller vad säger man!!
    Det gjorde absolut ingenting att du stannade ett tag, det var bara trevligt, men måste få bjuda på lite mer nästa gång.
    Pinsamt lite på bordet idag.......
    Jättekul att träffas och tiden sprang verkligen iväg.
    (hoppas du inte har ont i öronen efter allt mitt prat, man blir sån när man inte träffar så många dagtid )

Ja, nu vet du hur ,maken och svärmor ser ut.
    Och barnen förstås........

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!