• Mrs  B

Lös biljett till barnkarusellen!

STORT TACK för alla Grattis hälsningar!!!!!!!!!!!!
    Det värmer verkligen....

Det blev en bättre dag än morgon och nu känns det helt ok att fylla år.

Maken kom hem vid lunch med en tårta och två kuvert. Presenterna var en middag (3 rätters) var jag vill och ett biobesök, precis vad jag ville ha. Senare körde maken och Max till stan och köpte en present till från barnen och då blev det "Fraiser" säsong 2. (också vad jag ville ha )

Sen fick jag besök av en kompis och av svärmor, men även lite telefonsamtal och sms.
    Kul dag med andra ord!!!!!!!!!

• Mrs  B

Tinga
    Malte är 12 månader och han säger inte mamma och pappa helt klockrent än. Det kommer när det kommer.....

Hade ju besök av en kompis idag och hon och hennes sambo har försökt i över 1 år nu och har varit och kollat sig och allt ser bra ut men fortfarande händer inget. Vet att hon känner sig väldigt stressad och han har lite svårt att få till det på rätt dag. Ett väldigt känsligt ämne just nu så jag aktar mig för att prata om det, vill hon diskutera det säger hon nog ifrån.
    Vet att det är så många andra som vill veta så jag ligger lågt. Den dagen hon pussar får jag ändå veta det......
    Trist att det ska bli så bara.

EA
    Grannen spolade sina äggstockar (ledare?) och sen gjorde de en insemination och det lyckades på dem.
    Har för mig att det var detsamma med Sweet. ?????

• Mrs  B

Kängu
    Ja, jag är nöjd med mina presenter och dagen efter lunch.
    Skönt efter en sån dålig start.

• Mrs  B

EA
    Lunch med mig och Malte en dag kanske kan pigga upp lite?????

• Mrs  B

Tack för alla sena Grattis hälsningar också!!!!!!
    Värmer som sagt väldigt mycket.

Max fråga idag (just nu):
    Får man säga skitbra??????? (kollar just nu på Bobster)

Nej, egentligen inte säger jag. Det heter jättebra.

Var hos tandläkaren idag med båda barnen och det gick bra. Så skönt eftersom jag har sån tandläkarskräck själv. Detta blir ju lite terapi för en själv. Tandläkaren är supergullig liksom tandsköterskan.

Tyvärr hände något med bilen på vägen så nu är den på verkstan.
    Får se vad dommen lyder imorgon.

Kängu
    Grattis till lägenheten!!!!
    Undrar också vad vischan är för er??????

• Mrs  B

Muggles

Nästan alla barn klarar inskolningen bra, dvs det är okej när barnen ser sina föräldrar och det är bra när föräldrarna kommer och går i korta stunder.
    Men sen när det är "riktiga" dagar brukar barnen känna på sig att det är lite annorlunda och då är det lite skrämmande för barnen. Det är då det är viktigt att personalen går in och tar hand om barnen och får dem att känna sig hemma och trygga i gruppen. Oftast får man ha de mindre barnen i knäet en stund och sen efterhand brukar de bli nyfikna och vilja se sig om vad de andra barnen sysslar med.

En del barn behöver en sån här dag med närhet, andra behöver flera dagar på sig att vänja sig vid att vara med "främlingar". Liksom vuxna tar det tid att lita på en fröken/barn och känna sig hemma i nya miljöer.

Eftersom det är en ny värld blir det många nya intryck och det visar sig även när det gäller mat och sovvanor (både hemma och på dagis), men efter några dagar/vecka brukar barnen ha kommit ifas med sig själv igen.

Vad jag har varit med om så är korta lämningar bäst på morgonen om barnet är oroligt, är barnet däremot glad och pigg kan man stanna en extra stund om man har tid.
    Stanna hellre en längre stund när ni hämtar så barnet får berätta om sin dag eller visa vad dem har gjort.

Öppen och ärlig dialog med personalen tror jag också på, liksom ett och annat telefonsamtal om man inte tyckte att lämningen gick bra.
    Ni måste känna att det är rätt för alla.

Hoppas att det blir bättre snart!

• Mrs  B

Kängu
    Jag bor på vischan och trivs som fisken i vattnet.
    Härligt att bara höra fåglarna och ett och annat tåg.

• Mrs  B

Hjälp!!!!!!!!

På Max avdelning är de 16 barn och 4 fröknar, idag är de 4 barn och 2 fröknar......
    MAGINFLUENSA!!!!!!!
    Vi skulle nog ha vänt i dörren istället för att gå in, så nu får vi väl bara hoppas att vi slipper det och hålla tummarna och hoppas på det bästa.

Usch, fy och tvi säger jag bara.....

Nu ska jag läsa ikapp och Malte vill somna dvs.

• Mrs  B

koko
    Beklagar sorgen!!!!!

Muggles
    Usch vad jag ångrar mig nu!!! Vi skulle ha vänt i dörren......
    Vet inte än om Malte har gått upp i vikt eller ej, ska väga honom på tisdag. Är vi mot förmodan friska imorgon ska vi träffa mammagruppen för sista gången på bvc och då kanske jag slår till med en vägning iaf.
    Angående kort lämning så brukar det vara bäst eftersom barnen inte hinner tänka så mycket på saknaden av mamma och pappa.
    Man går in genom dörren, tar av ytterkläderna,går in i gruppen, säger hejdå (puss och kram) och vi ses sen, och sen går man.
    Då hinner barnen inte tänka så mycket utan går vidare, träffar sina kompisar, leker osv.
    Stannar man däremot kvar vänjer sig barnen vid att mamma och pappa är där och då kan de bli blyga, klängiga, ledsna osv och vill absolut inte bli lämnade.

• Mrs  B

Nenne
    Åh vad spännande!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ja, jag hoppas vi är resistenta mot magsjukan nu eftersom vi hade en gym en i nov, men man vet ju aldrig. Med den turen som jag brukar ha så får vi väl se.....

EA
    Ja, urk fy och tvi för magsjukan som sagt. Har varit här ett tag nu, men hoppas den försvinner nu när det är så många som är borta.

BS
    Läskig olycka.....Huh....

• Mrs  B

MSW
    Man har ju inte ögon i nacken heller......
    Inte alltid lätt att se alla barnen. Det beror ju helt på hur gården och utemiljön ser ut.

• Mrs  B

Usch igen!!!!! (vilken dag alltså)

Pratade precis med maken och han sa att två banker blivit rånade (iaf rånförsök) i stan och på en av bankerna jobbar en nära kompis......

• Mrs  B

EA
    Japp, två stycken....
    (Nordea och SEB)

Muggles och Tinga
    Kommer också till Götet som vanligt till Varvet....
    Gärna en träff.

• Mrs  B

Nenne
    Nej, vad är det som händer.......
    Usch vad tråkigt!

EA
    Vi åker till Varvet i Göteborg varje år. Maken springer loppet och jag springer i affärer.
    Vi brukar vara en hel del kompisar som åker men i
    år tror jag inte att vi blir så många. (ett par gifter sig veckan innan och ett par ska ha barn någon vecka efter).
    Ni får gärna slå er samman med oss.
    Dessutom behöver jag nog någon som hjälper mig med barnen.
    Eftersom vi ska på bröllop helgen innan och måste ha barnvakt då, så är chansen inte så stor att det blir barnvakt igen helgen efter.
    Vi bokar alltid hotell nästan direkt efter att Varvet varit, mycket för att få det hotellet vi vill ha, sen kan det bli svårare om man vill bo i city.

Skönt att det var ok med makens simmare iaf, men förstår att du är frustrerad över att det ändå inte vill sig.

Muggles
    Ja, det var ett roligt mail.
    Man skulle nästan kunna tro att det var jag som skrivit det....
    Tillhör din man och jag samma släkt??????

• Mrs  B

EA
    Mailar dig om var jag har varit.
    Japp, vi har bokat hotel, men jag kommer inte ihåg vilket det blev denna gång. Ska höra med maken sen!
    Hade varit kul om ni hängt med, men med två barn vet jag inte hur mycket shopping det blir i år (tveksamt lördag kanske söndag).

• Mrs  B

EA
    Jaaaaa, vilken bra idé!!!!!!!!!!!!!

Oj, vad han kommer att få slita....

• Mrs  B

Vickan
    Skickar massor av kramar.....
    vet inte vad jag ska säga....
    Trist som fan!!!!!!!!!!!!

• Mrs  B

BS
    Än så länge har vi klarat oss från magsjukan iaf. Hoppas också på att vi är immuna.

Göteborgsvarvet
    Söndagen den 17/5 passar mig också bäst för då kan maken hjälpa till med barnen, så slipper EA`s make passa mina busiga barn.

Tinga, Mrs B, EA, Kängu, Muggles, Grodan 12, Izzie
    Nenne (?), MSW (?),Cicci (?), Frejis (?)

Frullan
    Jag känner så väl igen mig i dina tankar om att vilja ha en tjej. Jag trodde verkligen att Malte var en tjej ända tills UL, då det visade sig vara en kille igen (för tredje gången). Jag tyckte det var skönt att få veta det då så jag kunde komma över att det inte var en tjej och vänja mig vid att få en tredje pojke. Kanske något för dig också?????

• Mrs  B

BS
    Maken tvekar om en fjärde och jag velar. Har alltid velat ha tre barn och det har jag, men just nu inte tre levande barn.
    Vi har sagt att vi ska diskutera mer allvar om det om ett år, nu skojar vi mest om det.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!