Koko - hm... kanske var lite kryptisk och hinner inte skriva så mycket... ska försöka dock:
Just nu är det rätt rörigt på mitt jobb. Ingen behöver oroa sig över att bli av med jobbet men kollegorna och jag hade hoppats på att vi skulle få förstärkning i form av nyrekrytering. pga budgetknas är det inte säkert att vi får förstärkning och det kommer innebära ännu hårdare jobb än idag.
Samtidigt är det tre förväntade pensionsavgångar på gång plus en som vill gå i deltidspension. Dessa avbrott är med i diskussionen när vi diskuterar hur vi ska hantera arbetsuppgifterna det kommande året.
Det hade ju känts ganska naturligt att slänga in att "jag kanske ska vara föräldrarledig" i en sådan diskussion.. om inte det var omöjligt. Man kan ju inte berätta något som inte finns än... Och graviditeter vet ju även jag, är oförutsägbara och angår inte jobbet förrän det stabiliserat sig.
Alltså: deltar jag med liv och lust i planeringen av årets arbetsfördelning, men sitter ev med en hemlig joker som kan ställa till en extra skräll i det allmänna kaoset.
Rörigt och inte alldeles bekvämt. Men ovisst. Och som sagt.. jag har inte plussat ens... än