Lös biljett till barnkarusellen!
Aha, tre streck för en kille, hur många ska det vara för en tjej?
Aha, tre streck för en kille, hur många ska det vara för en tjej?
Apropå julgran, jag har sett skyltar överallt att de börjar sälja på lördag, jag sade till maken att jag tyckte att vi skulle ta in granen tidigt i år för att hinna njuta av den längre och för att vi åker bort en vecka över nyår så vi hinner ju inte mysa med granen så länge efter jul. Fast då tyckte han att det inte var kul med en gran som redan var halvdöd på julafton men går det så fort tror ni?
AM, vad roligt med Lilla Ludde! Vi har en bok med sånger och ramsor som ligger framme och Iris gillar att bläddra i den, vi brukar mest prata om bilderna i den men jag gissar att mormor och morfar brukar sjunga med henne på eftermiddagarna när de hämtat henne från dagis för när bilden på trollmor dök upp igår så kom det aja, aja buff! från Iris. Annars är hennes favoritsång "Stjäna locka syn" och det är ju en bra sammanfattning på det hela.
Nejdå, inga symptom här och mensen är ju inte ens ovanligt sen för mig än, bara olyckligt att det skulle vara den längsta cykeln i stan just den här gången när jag bokat så klantigt.
Telis, om det verkligen är ryggen utan minsta tvekan så borde det ju inte involvera någon sådan undersökning!
Jag har för övrigt försökt pressa mina föräldrar på information om hur det gick till när jag bröt svanskotan eftersom jag själv bara kommer ihåg att jag hade ont, inte hur det gick till, men de hävdar bestämt båda två att de inte hade en aaaning om att det över huvudtaget hänt. Hm, om jag hade fått en sittkudde att sitta på så hade den förmodligen inte läkt ihop så krokigt som den gjort nu. Nu blir jag ju så klart lite nervös över det inför en eventuell andra förlossning, man har ju läst en del om just problem med sådana saker men jag har ju varit lyckligt ovetande om det tills nu och det har ju gått bra!
Nej Cicci, fick ni makens magsjuka både du och Victor! Stackars, stackars Victor som varit sjuk så mycket! Men du kom iväg på cocktailfesten i alla fall, vilken tur, blev maken hemma med Victor då? Han kräks inte fortfarande i alla fall då? Diarréer är ju svårare att bli av med. Hoppas, hoppas att ni gjort ert nu efter det här vad det gäller att vara sjuka.
Liten, vad kul att Mindre gillade att hälsa på din mormor. Iris tycker tyvärr att det är läskigt att hälsa på hos min farmor, hon blir så blyg så hon börjar gråta så fort vi kommer dit, jättepinsamt. Sedan tar det en lång stund innan hon lugnar ner sig så pass att hon törs börja gå runt och undersöka lite och gå fram till farmor gör hon tyvärr inte alls. Pinsamt som sagt.
Lapinette, den tapeten var också jättefin men den ni redan har i vardagsrummet är ännu finare!
Cicci, usch vad hemskt, den där kräksjukan har ju precis gått på Iris dagis också. Hoppas att det är gjort för vår del nu den här vintern. Hur gick det för barnvakten, hon blev också sjuk då gissar jag?
Jag vill ju att Iris ska få lära sig att åka skidor men vi åker ju inte själva så jag vet inte hur det ska gå till. Det finns ju skidskola när hon blir äldre men hon vill väl inte åka själv och hon behöver ju hjälp i liften och så. Kanske kan hon åka lite med min bror men det blir ju inget regelbundet.
Liten, nej, vi vill inte börja åka tyvärr, jag har försökt men jag är både höjd- och farträdd och dessutom livrädd för att bryta något. Det var inte alls något för mig och maken har aldrig varit lagt åt vintersporthållet vad jag förstår. Fortsatte dina föräldrar att åka?