Lös biljett till barnkarusellen!
Haha Bliv FruL - jag tror jag listat ut din ö! Jag hade mina aningar och nu har du bekräftat dem! Jag har släktkopplingar ditåt (fast på fastlandet)
Haha Bliv FruL - jag tror jag listat ut din ö! Jag hade mina aningar och nu har du bekräftat dem! Jag har släktkopplingar ditåt (fast på fastlandet)
Lappis: jahapp så jäkla trist att det var MF, men jag tror som Cicci att då utvecklades inte detta foster ok, så det var bättre det blev MF. Hoppas så att ngn av de närmaste gångerna kan ge utdelning! Det är ni såå värda efter allt kämpande! KRAAAM!
Izzie: aha, bra förklarat. Var faktiskt mkt jag inte visste, det verkar ju rätt seriöst då XV. Jag tror precis som du att vikten sitter i huvudet, el rättare sagt beteendet att äta för mkt. Det är ju eg väldigt enkelt: inkomster och utgifter - man kan inte äta mer energi än man gör av med om man inte vill gå upp i vikt. Och ändå är det så många som kämpar med detta. Så visst sitter det i huvudet. Man VET ju när man äter fel och motionerar för lite men ändå gör folk det Jag hoppas att det ger resultat denna gång!!! Sedan tror jag absolut på att unna sig saker (el välja om man så vill)!!! Jag unnar mig vin och godis på helgerna men äter mer nyttigt i veckan och jag försöker träna 2-3 ggr/vecka. Jag har inte gått ner så väldigt mkt (kanske 3kg på ett år) men jag har omvandlat mkt fett till muskler. Före grav var jag rätt så vältränad och jag är inte alls på samma nivå nu men jag är nöjd ändå. Jag ser hellre ut som jag gör än anorektisk!!!
Ore: du kanske behöver proteindrinkar som tillskott??? Om du tränar så mkt menar jag. Förstår att det måste vara svårt att vara arb.ledare med bara gubbar, kan tänka mig att det är tufft som fan. Jag jobbar ju med nästan bara karlar och jag får ju svälja en del grabbiga "skämt" emellan åt men man blir tuffare och tuffare med åren.
Frejiiiiiiiiiiiiiiisssssssssssssss! HEJ! Vilka konserter såg ni? Och vilka muséer? Var ni på några coola restauranger??? hade jag bott i Estoccolmo (hmm det där ser felstavat ut...men va fan jag har börjat på fredagsvinet ) hade jag def följt med! Och jag är väldigt ogravid dessutom!!!
Vickan: väldigt fint datum att BIMa på! El vad säger du Frejis?!
Vänner: hej! Har tänkt på dig, funderade på att mejla och höra hur det går med allt. Så nu är det dags för fönstren - tråkigt jobb men det kommer nog att göra susen!!! Nja vi får se med karusellen men ngn gång i vår blir det nog. Åreresan är v10 har jag för mig. Hoppas prinsen mår bra!
Vickan: jag håller med!
Telis: usch vad trist med missad skidåkning!!! Vart skulle ni åkt?
Izzie: gud vad starkt att inte svulla i dig av godis och chips! En fredagkväll och allt. Kan inte maken hjälpa till lite genom att inte äta sådant just nu? Du kanske kan göra lite grönsaksstavar med dipp istället sedan när du _får_ äta igen?
Vänner: det är Telis som håller i galleriet, inboxa din mejladress till henne bara! Oj, nu vill Moa att jag komemr
Ser att ni diskuterar förlossningssmärta. Det finns nog inget som går upp mot det Jag var så dizzy av smärta att jag missat stora delar - tex att maken var ute ur rummet och åt och att han ibland satt och läste tidningen för att få tiden att gå. Men så gör det ju som mest ont där mellan 7-10 cm och det var just i den fasen jag befann mig i 6-7h, så det var ju lite otur.
Nu åker granen ut - skönt!!!
Fina fåtöljer Vänner!
MrsB: det finns ju Isaberg också ifall ni vill ha närmare. Jag har inte varit där själv och hört att det är rätt många danskar men ska tydligen vara hyfsat, iaf om man inte vill ha döavancerad åkning.
BS: jag kallar alltid på min mamma när vi vill ha ngt gjort i lägenheten. Tex så flyttade vi 2 garderober och satte upp tavlor mm i Moas rum - det hade varit omöjligt om vi inte hade haft barnvakt.
Vickan: sådana där retrobarnvagnar är högsta mode i Majorna där vi bor! Gärna i brunt el orange manchester. Ser helt livsfarliga ut om du frågar mig. Rör man sig in i nästa stadsdel (Linné) så är det plötsligt Bugabooland
EA: köp en välvårdad beg märkesvagn på Blocket - det är mitt råd i så fall. (Om du inte vill betala skjortan.)
kängu: du vet att bemz har överdrag i massor av tyger till Ikeasoffor? Kanske ett nytt överdrag kan "fixa" soffan tillfälligtvis? Sedan när ni får bebbe så hamnar det ändå en massa gojs på den HAHA!
Ang moderkaka så fick vi faktiskt lära oss på profylaxkursen att när barnet är ute så är inte förlossningen över (som många tror), utan efterbörden (moderkakan) ska ut också. Och det kan ju ta tid. Jag var med i en studie där de injicerade ett medel som skulle få moderkakan att lossna lätt. Jag vet ju inte om jag fick riktigt medel el "sockervatten" (el vad de nu hade i stället för att kolla placebo), men plupp sa det och så kom den ut. Jätteskönt!!!
Cicci: jag åker till Åre v10 (början av mars). Men inget är bestämt. Jag får väl meddela när spiralen åkt ut så kan ni börja hålla tummar sedan. Men jag räknar med att det tar 5-6 mån innan jag blir gravid (om jag ens lyckas igen).
Lappis: men jag fattar inte hur du skulle kunna få mens nu? Mens är ju livmoderslemhinnan som kommer ut och hur kan den ha ens hunnit byggas upp igen efter ditt MF? Men jag kan ju inte alla detaljer i det här komplicerade förloppet, jag försöker bara förstå (det går sådär )
Cicci: du kommer väl ihåg loppfrön (psylliumfrön) som du kan köpa på ICA - suveränt mot hård mage! Hade jag hela förra grav - fick ju äta Niferex hela tiden nästan.
Izzie: nä jag stryker inte medhårs. Jag säger "skärp dig"
AM: kraftledning - äh! Tv:n strålar rätt mkt - och vem tänker på det?!
Liten: nudelwok (med kyckling tex), thaigryta med ris, korv stroganoff med ris, krämig pasta med lax och broccoli, tortellinigratäng med köttfärs (gärna osttortellini - de är godast), chili con carne med ris (utan kidneybörnorna), torsk med äggsås och potatismos och ärtor. Det är vardagsmat hemma hos oss som Moa äter. Vi har fler recept men jag kommer inte på dem nu. Pimpa gärna med parmesan, kryddor, örter, hackad tomat, riven morot etc.