Lös biljett till barnkarusellen!
Just det - en favorit är "pappas köttbullar" med potatismos och sås med lingon i.
Just det - en favorit är "pappas köttbullar" med potatismos och sås med lingon i.
Scrolla ni som vill:
Vagn: jag tror inte på P&Ts vagn, verkar så liten och trång. Vilket barn vill sitta där bak mer än 2s?! Och tvillingvagn verkar så jäkla bökigt, igenom dörrar (inte alla affärer man kommer in i), på spårvagn (tänk tunnelbana ni andra), i hissar, ... Usch.
Moa går redan nu långa streckor så varför skulle inte bräda funka. Det är om man tar långpromenader då... Men det är hon inte intresserad av ändå.
Cicci: jadu, vi softar lite än så länge. Det går ju fort att ta ur den om man skulle få feeling Jag lovar att meddela här! Än ska jag dricka viiiiiiiiin! På sista tiden har vissa minnen av grav kommit tillbaka; flytningar, hård mage, svullnad av fingrar och fötter, ... Hmmm. Varför kan man inte bara fastforwarda till 10 mån ålder ung?!
Rapport från dagis: idag gick allt jättebra. Hon vandrade iväg med en dagistant och sedan körde hon vagn i ca 45 min. Det blev tydligen lite tråkigt under sångsamlingen (gick för långsamt mellan varje låt), hon har ju en del spring i benen. Men på det stora hela så... De blev tydligen helt imponerade över att hon sa "backa" innan hon backade över en tröskel med gåvagnen *stolt*
Liten fundering: undrar varför hon kan säga 'k' som i "backa" men inte i "kom". Kom blir istället "tom". Skumt.
Cicci: jag vet flera ungar i vår närhet som säger "dä!" och that's it. Jag har hört att vissa ungar går från inga ord alls till flytande 3-ordsmeningar så det är nog väldigt olika. Här står att det är normala variationer: www.growingpeople.se/templates/Page.aspx
Cicci: kan ni inte glasa in terassen?
Jag tror inte man behöver hetsa upp sig så kring att välja dagis. Visst vill man ha det bästa för sina barn men ibland tycker jag det går till överdrift - det ska vara musikprofil och teater och utflykter varje dag. Ibland känns det som att det är viktigare för föräldrarna Jag koncentrerar mig på att personalen ska vara hyfsat engagerad och snäll, och att Moa trivs och får goa kompisar, och att det ligger hyfsat nära. Sedan skiter jag i om lokalerna är nyrenoverade el inte (tror inte ungarna bryr sig), bara de är rena.
Ah, fick just bekräftelsen på bokning av bord på Fond, en riktigt bra resto här i Götet. Förra året var vi ju på Kock&Vin för att fira min födelsedag (och blev riktigt lulliga hehe). I år blir det Fond, måste prova runt lite. Mmmmm, vissa rätter låter så goda!!!
Jag kan förresten skriva under på att inte ha känt den där stora lyckan när Moa hamnade på mitt bröst. Den stunden är tyvärr lite suddig för mig allmänt, var nog mest lättad. Det är nog bra att vara förberedd på att man kanske _inte_ känner så, så man inte blir besviken...