Lös biljett till barnkarusellen!
EA&MJ skrev 2009-01-14 20:50:02 följande:
EA&MJ skrev 2009-01-14 20:50:02 följande:
FruLlis.. du har helt rätt i att pendling är kass.. aaaaa idag när jag satt på bussen hem drabbades jag av svårartad uttråkning.... har 75 min bussresa enkel väg... urkans... men alternativen är närmast obefintliga om jag vill fortsätta jobba med rätt saker i rätt bransch till vettig lön... så... *tar en tugga av det sura äpplet* och kliver ut genom dörren imorgon kl 6.20 för att återvända 18.40.. hm...
Blivande fru L - jaaa shit vilken sits att jobba som BM och än så länge vara ofrivilligt barnlös... risken att bli bitter kommer ju naturligt för alla barnlösa.. men jobbar man som BM måste det vara maxat!
Själv - ger jag upp excelarken och skuttar mot sängen... Och japp.. jag pendlar 14 mil t.o.r. om dagen.. det ÄR långt. Men tillvaron ger en inte så många andra vettiga alternativ.. kom igen när jag har den pendlingen OCH barn.. hm..
tjoho!!
Ore - mängder av coola fläktar kan man hitta på www.tretti.se och där står det hur mycket de bullrar också!
Blivande fru L - HÅRT liv att ha så långt till vård!!!
Izzie och Grodan - blir lite nyfis på vad ni jobbar med... som pendlar resp jobbar med sånt som kanske inte är så bra att kombinera med barn...
Ekogrönsakslåda... sånt får man drömma om i små hålor....
Imorgon ska jag gå på after work - och dricka LAGOM mängd goda drinkar!! Min plan är ju att plussa nån gång nästa vecka så det gäller att fira av... *fnissar*... för JA jag är taggad att plussa... konstigt nog. Imorgon börjar risken... det är dag 24 och min skumma cykel är det inte nån ordning på...
EA - Om jag har några konstiga symptom... nopp.. inte ett dugg...
fniss fniss... nej.. sorry... inte än... får väl återkomma.. lite molvärk kanske.. men jag har stressat rätt friskt och har lite kajkad mage allmänt.. så det är svårt att urskilja vad som är vad..
Piggelin - hoppas lägenheten blir såld snart!
Nenne - hoppas att jobbet visar sig vara roligt!!
*godnattvink till alla*
tjoho!!
Jag after workade ordentligt igår! OM detta skulle vara sista gången på mycket länge, gäller det ju att ha druckit gott! Och det gjorde jag. Så här kommer Vickans vintips lista:
Röda:
6581 Cameleon Malbec - schysst ekovin som passar bra till mat
2369 Cafê Culture Pinotage - mycket smakrikt pratvin som jag drack igår kväll
22300 Langhe Nebbiolo - drack det till lammgryta häromsistens! mycket trevligt!
Vita:
16632 Bonterra Chardonnay - riktigt, riktigt gott ekovin!!!