• viktualia

Lös biljett till barnkarusellen!

Lappis - men vad HEMSKT att ha "mens" i fem veckor!!!! Hug 7

Här är det ju BIM-dags på tisdag.. inga spännande symptom än....
    Träffade däremot en av mina få bekanta här i hålan idag och hon var i v 14 efter en IVF. Vore ju coolt om hon och jag fick jämnåriga bebisar....

.... ni ser ju... Vickan vill plussa... skum känsla..

• viktualia

Izzie - jag råkade skriva ett helt epos som svar på din inboxning.. fniss fniss...

Själv har jag varit på riktigt bra underhållning här i hålan! Man blir chockad ibland... att det kan hända något vettigt kulturellt här! *fnissar*

• viktualia
    kängu skrev 2009-01-18 15:26:02 följande:
    EA- Vart bor ni? Vi flyttar dit
    Och maken och jag köpte ett hus på 125 kvm för 825'.... fniss fniss
  • viktualia

Mer köksprat:

Vi gjorde så att vi först skissade upp köket i IKEAs home planner. Då fick vi en uppfattning om vad det skulle kosta där. Sedan jämförde vi detta mot div andra kökstillverkare och konstaterade att man inte sparade några enorma summor på IKEA.

Sedan valde vi mellan diverse olika varianter. Att valet föll på just Marbodal berodde på att det såg ut som vi ville. Plus att vi fick schysst service av den lokala handlarn.

Köket kom monterat - stommar och dörrar var monterade. Ytterligt najs eftersom köksmontering är klurigt ändå. Alla förenklingar är bra!

Maken monterade sedan köket med hjälp av instruktionerna och jag var hantlangare. Det var varken svårt eller lätt, helt ok. Köket gick hyfsat lätt att anpassa till huset som inte har många räta vinklar.

Att mäta upp köket var hyfsat lätt, men vi tabbade oss med att inte mäta var avloppsstammen till diskhon kom upp ur golvet, vilket ledde till fördyrande krångel.

hm.. jag hade tydligen mycket att berätta om detta.. fniss...

• viktualia
    kängu skrev 2009-01-18 15:39:48 följande:
    Det är helt sjukt hur stor skillnad det är!! Man bli ju helt blind av Göteborgs och Stockholms priserna och tror att det är så överallt... Vi flyttar ut på landet istället tror jag!!Vickan, hus för 825' är inte illa det!!
    Näe det är helt ok för hålan vi bor i. Problemet med hålor är att man längtar därifrån.... till pulsen... Fördelen är att livet är billigare på nästan alla områden...
  • viktualia

AM - bra utläggning.. det påminner mig om följande:

- Vårt köksgolv är Forbos maremoleum - mycket tåligt och bra!

- Bänkskiva - vi valde en mörkgrå laminatvariant. Tyvärr inte speciellt tålig sådan... *suck*

• viktualia

Pirr - de maskinerna är ju coola men blir det inte meckigt med såna där portionsförpackningar?!?!
    Själv har jag espressomalet kaffe som jag köper i en kaffeaffär.. det går ju åt rätt mycket sånt här.. fniss.. jag latteberoende?!? näääeee... *förnekar*

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!