• muggles

Lös biljett till barnkarusellen!

koko: jag menar inte att skälet är fel i sig men det känns fel för oss. El rättare sagt, jag kanske trodde att folk i allmänhet var sugna på en nr 2. Men så kanske det inte är? Det kanske är fler som tänker praktiskt än vad jag trodde?

Oms: japp jag är lite rädd för vad förhållandet tål också. Man är ju redan ganska sliten mellan alla måsten och en del säger att 2 barn inte alls är lika mkt jobb som 1 (dvs att det inte skulle vara så mkt mer jobb med 2 än 1). Tänk om man till slut känner att allt bara handlar om att "rodda" vardagen med dagishämtning, tvätt/städ (fiskpinnevardagen som jag brukar kalla den) och man inte har ngn romantik kvar alls?

• muggles

Nä fan jag tror jag sticker hem - gör ju ändå ingen nytta här (om inte BT räknas? ) C U L8er!

• muggles

EA&MJ: välkommen in i SATC-gänget! Hrmm....

Gött - har ikväll klarat av flera julklappar (fick en rabattkod till CDon som gav inspiration), tack för det intärrnätt!

Och så fick jag till lite äppelplättar till Moa också.

Vi handlade glögg idag och provade att köpa en chokladglögg (Lucia hette den tror jag), tja... Inte äcklig

Frejis: åååhhhhhhh vad härligt det vore...! Say no more... *viskar: är inte du testoman?*

• muggles

Ah Page, glömde: nej jag har inte sett filmen!

• muggles

Cicci: jag hoppas att V kryar på sig! Låter som om han har det väl jobbigt nu Vi hoppas lite på att Moa har fått lite immunförsvar av alla öppna-förskolan-besök (säkert naivt) så att dagisstarten inte ska bli för häftig men den som lever får c...

• muggles

Frejis: ta ett glas för 17 - kan vara sista gången på länge! *hoppas* Jodå den slank ner (som flickan sa) men inte mkt chokladsmak, kanske en aning i eftersmaken. Blåbärsglögg tycker jag låter riktigt äckligt faktiskt!

• muggles

koko: min gällde tom 30/11 tror jag.

Vi fick 4 julklappar avklarade (plus lite ny film till Moa) och det blev 654 spänn, rabatt på 50 kr och då hamnade vi ändå över 600 kr vilket betydde fraktfritt. Najs!

Vi kör väldigt odyra julklappar, målet är max 200 kr per person men det hamnar vi sällan på (det brukar bli lite mer). Förutom för barnen för där går vi loss totalt. Och i år har vi ju 2 barn att köpa till! Kul kul!

Moa har börjat kolla på barnprogram! Dvs hon reagerar på dem, tidigare sket hon totalt i alla program på tv. Men det började med Teletubbies (är man skadad om man kan rabbla "Tinky winky gick inte försiktigt i snön. Gå försiktigt Tinky winky - snö kan vara väldigt haaaalt"? ) och nu verkar hon titta på Bolibompa också om det skulle råka komma. Så nu investerade vi i Pingu - för vår mentala hälsas skull måste vi variera oss lite.

• muggles

EA: men är inte det en typiskt manlig inställning?! Jag tycker mig känna igen den från.... min man!

• muggles

Jag är Plånbokstömmare!

BS: Ikea har bra gåvagnar, inte speciellt dyra. 179kr tror jag?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!