• viktualia

Lös biljett till barnkarusellen!

Nenne - vi kom inte fram till något vettigt alls. Maken verkar inte se nyttan med att sätta ord på känslor och han verkar inte riktigt ta in hur ambivalent jag känner mig inför barnprojektet...

..... så vi kom nog ingen vart alls.....

• viktualia

Jag tror inte att jag nånsin kommer att bli helhjärtat redo. Jag har låst in mig i min ambivalens och sitter i mitt hörn och nojjar som faaaan.

Han är så på som jag tror, men verkar inte fatta att man måste bedriva kampanj om man ska lyckas.

(hittills har det varit VÄLDIGT lätt att "slippa" sex just de dagarna.. men så mycket pallar jag inte att avslöja... att jag håller mig undan de rätta dagarna alltså)

• viktualia

Och egentligen är jag ganska le/trött på mig själv, på situationen och på hela projektet. Skulle gärna glömma att det fanns, men det löser inget överhuvudtaget. För mer tid gör ingen nytta... eller har i alla fall inte gjort det hittills.. mina mikrosteg framåt är knappt märkbara....

.... sorry om ni får höra detta ÄNNU en gång.. men tröttsamma Vickan har som sagt fastnat i sin egen dypöl...

• viktualia

Nenne - du är något på spåren. Han är kanske lite mer ljumm än vad jag tänker mig... hmmmm... alltså: I min värld är det antingen av eller på. Halvlägen är inte min avdelning och planering är bara förnamnet till vad jag ägnar mig åt. Dessutom förväntar jag mig av mig själv att jag ska vara tokPÅ och att han också ska vara supertaggad.... och fokuserad och allt....

... men du har nog en poäng... min kära prins har en sanslös förmåga att vara lagom.. och det kanske är så här också.. han är lagom på och alltså måste man inte räkna äldagar till galenskap... (även om jag har järnkoll på att jag är på dag 10 idag....*suckar*)....

... varför kan inte jag vara lagom...... av eller på....

• viktualia

Heja Frejis! fniss fniss! Förväntningar och sannolikheter, kontrollbehov, trygghet och lugn... tjaaa det blir en rätt god soppa om man blandar och ger...

• viktualia

Brudsommar - jooo han har rätt bra koll.

Frejis skrev 2008-11-09 20:43:22 följande:
    Vickan igen - dag 10, då har du tiden på din sida och ingenting är för sent
    Eller för tidigt....fniss

tur att ni finns, tossiga trådisar!!
  • viktualia
    BrudSommar2006 skrev 2008-11-09 21:37:49 följande:
    Vickan, eftersom du har sån koll på din cykel så tycker jag att du ska strunta i att du är velig och skippa det här att gå och fundera hit och dit varenda månad, kan du inte bara se till att ni får till det på rätt dag och få det överstökat! Sedan blir det ju ändå som det blir, dvs ofta ingenting alls.
    Fniss... jooo just det bestämmer jag mig för varje månad... och varje månad vid de aktuella datumen blir jag totalnervig och håller mig undan.... (detta sedan missfallet i somras...)
  • viktualia

Piggelin... hm.... jaaa det var... annorlunda.... *kliar mig i skallen och inser att det finns folk till det mesta*

• viktualia
    Oms skrev 2008-11-10 09:58:14 följande:
    att du nu håller dig undan dina fertila dagar är ju som om du kör skyddat utan hans vetskap - har du tänkt på det? jag tror att det kan leda till ett onödigt problem om han kommer på detta utan att ni pratat om det.
    Det kan du absolut ha rätt i.. hm.... inte helt ärligt eller vänligt.. samtidigt.. OM han gjorde nån invit till att ha sex någon "fertil" dag så skulle jag nog inte backa.. problemet är att inte bara initiativ till prat är mitt projekt....

... och jag VEEEEEEET att man ska ta tag i sånt här innan det gått av banan... blir bara så trött över att allt sker på mitt initiativ..
  • viktualia
    Telemarkgrrl skrev 2008-11-10 16:22:55 följande:
    muggles, det låter som om du och Vickan har ganska mycket gemensamt.
    *fnitter fnitter*
Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!