Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Lös biljett till barnkarusellen!

Hoppas att vi kommer iväg imorgon, maken mår tydligen inte bra, hoppas att det är resterna av den gravade laxen som bara han åt idag som är problemet så att det inte är magsjuka på gång för då blir vi ju sjuka alla tre. Fast än är han inte liggandes så än finns det hopp antar jag. Själv är jag helt slut efter att ha haft hand om Iris hela dagen men jag tror inte att jag är sjuk i alla fall. Iris däremot har fått vad jag gissar är biverkningar av sprutan, hon är helt röd och svullen om ena kinden (påssjuka?) har prickar i ansiktet (röda hund?) och lite feber, 38,2, (mässlingen?). Det ska visst sitta i några dagar när det väl börjat så hon får nog stå ut stackarn.

• BrudSommar2006

Hej hej, vi kom iväg till Öland idag i alla fall, ingen av oss blev sjuk, Iris trodde vi nog skulle vara fortsatt risig idag men vi har inte tagit tempen, inget att göra i alla fall och har hon haft feber idag så har den inte varit speciellt hög för hon har varit precis som vanligt. När det var en och en halv timme kvar så hade hon definitivt tröttnat på att sitta i bilen men det var bara att stå ut, stackarn. Nu ska jag strax gå och lägga mig också, Iris sover i mina föräldrars sovrum och vi på övervåningen, jippi! En hel vecka med Iris-fria nätter... Imorgon ska jag och maken ut och handla och uträtta lite ärenden, både åt oss och mina föräldrar och Iris ska vara med mina föräldrar. Ikväll har vi spelat Sverigespelet, det var kul det med.

Mrs B, vilken tur att ni äntligen fått en bra läkare som gör någonting! Skönt också att kalaset gick bra.

Är det någon som vet hur man gratinerar hummer och har ett bra recept på det???

• BrudSommar2006

Hej Tinga, hoppas att ni får det trevligt imorgon men det får ni säkert, roligt att det börjar gå bra för er med matningar och allt!

• BrudSommar2006

Haha, ja visst är det otroligt att vi alla är så himla trevliga!!!

Apropå att ingen partajar här, skulle inte Cicci och maken skaffa sig barnvakt och partaja lite när de nu skulle ner till hennes föräldrar? Det blir ju inte så mycket skumpa och bakis för Cicci förstås men ändå!

• BrudSommar2006

Koko, jag sympatiserar verkligen med dig och ditt illamående, även om det är för en god sak så är det förjäkligt. Hur var det, mådde du illa förra gången också?

Nenne, jag tycker att ni gör helt rätt som utnyttjar era inseminationsförsök först, det är väl som sagt lika bra att ta alla försök man kan få, skulle jag också gjort.

Ore, påminn mig igen, kör ni med ÄL-tester så att du säkert vet att du har ÄL?

Undrar hur det har gått för lille Malte.

Jag tycker att jag har konstant molvärk i magen och nu känns det som att jag börjar få svamp också, hoppas att jag inte håller på att åka på någon äggstocksinflammation eller nåt jag också (fast iofs hoppas jag ju verkligen att det inte var det Lappis åkte på).

• BrudSommar2006

Ore, det verkar ju onekligen som att du vet när du har ÄL men testa i alla fall ett par gånger för säkerhets skull, symptom på ÄL och faktiskt ÄL kanske inte sker exakt samtidigt.

Nenne, men man måste ju få ställa sig i kön i alla fall? Det är ju inte säkert att du är arbetslös om flera år när ni är framme i kön? Det måste väl vara som Lapinette sade att kötiden räknas från när man betalade in oavsett???

• BrudSommar2006

Koko, hur har det gått för Conny?

Nenne, gyntiden blev flyttad till i slutet av januari.

• BrudSommar2006

Igår var det världens dimma men idag ser det mer lovande ut inför morgondagen, vi har ju skaffat fyrverkerier för första gången någonsin, vet inte varför egentligen men nu ser jag fram emot det. Det enda är väl om vi väcker Iris...

Izzie, det har varit konstant så här i rätt många dagar nu så jag tror inte att jag blir värre men vad vet man. Känns skumt i alla fall, fast jag har ju ont i bäckenet/ryggen och har lite svårt att känna varifrån det onda kommer egentligen.

Telis, hur blev det på julafton nu då, blev det sista-minuten-skinka och gran? Hoppas ni fick äta och dricka något mumsigt i alla fall.

Vi har googlat fram ett par recept på gratinerad hummer som låter goda i alla fall så det ska nog ordna sig, fast vi kommer ingen vart med efterrätt och imorgon är det ju liksom dags... Vill ha något chokladigt som inte är jobbigt att göra.

Izzie, igen, här har det också ätits godis...

• BrudSommar2006

Koko, tack för hjälpen! Nu har jag skrivit ut receptet och det får det bli!

Hoppas att du lyckas få tid för VUL då, i alla fall där jag gick hade det varit i det närmaste omöjligt tror jag men vissa här har ju fått det hur lätt som helst.

• BrudSommar2006

Koko eller annan upplyst människa, ska den serveras varm direkt från ugnen eller göras tidigare på dagen för att stå och kallna?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!