• viktualia

Lös biljett till barnkarusellen!

surfade förbi lite info som gjorde mig trött... tillvaron som gravid pendlare blir nog lite lagom taskig koordinerad och flexkontot lär flyga all världens väg...

... men jag tror jag loggar ut.. känns rätt futtigt i sammanhanget...

sov gott!

• viktualia

Den där blåbärsdrycken finns på div ställen, det finns en lista över återförsäljare på sajten!

Själv har jag just lagt mig i soffan... har gått lös på renovering hela dagen. Rivit div jox i ett rum som ska bli ett ytterligare sovrum så småningom. Plus tvättat taket... *pust*

• viktualia

*vinkar till alla*

Hm.. dags att leta symptom?! kan huvudvärk som plötsligt bara tar över skallen bero på graviditeten - eller har jag jobbiga kollegor... ingen vet.. men jag var tvungen att rymma från jobbet en halvtimme tidigare än vanligt...

• viktualia

Sweetan - Tack!!!

Telis - börjar hålla tummar redan nu! *kramar om länge*

Ego - här har renoveringen fått en ny start och nu är det täckpapp på golvet och målarlukt i huset.. kanske inte helt 100% när man är gravid, men vi ska inte måla speciellt mycket och jag ska inte sova i lukten!!

• viktualia

Tjoho!

Vickan har landat vid datorn!

Nån undrade om renoveringen - japp den ska vara avslutad till september. Delar av jobbet behöver vi bygglov för men tidigt i sommar borde det hela vara fixat.

Själv är jag ytterligt tacksam över att maken målade det där taket. Stanken efter färgen är hemsk.. isch!

• viktualia

Telis - hoppas att ryggproblemen verkligen förbättras nu när du fått veta vad det är!

EA - *kramar om*

MrsB - grattis på födelsedagen!!

AM - bra att de svarade! kom de med förslag på färgsättning då?!?! *nyfiken*

• viktualia

själv har jag för övrigt gömt mig i sovrummet.. resten av huset stinker så sanslöst mycket av den äckliga färgen... gaaaaaaaaaaaa!

kanske ett gravsymptom - ännu värre känslighet för äckliga lukter än vanligt....hm...

• viktualia

mugglan - det här är lösningsmedelsbaserad färg och anledningen är att det är lika bra att använda sådan i det här huset... det är ju skadat av cigarettrök och med hjälp av en speciell färg blir man av med spåren efter äcklet. Taket som maken målat ikväll var inte så farligt gult av nikotin, men lite var det allt...

• viktualia

FruLlis - joo den här gången är jag mycket gladare över plusset än i somras... då var jag mest skräckslagen. Nu känns det mest rätt, hela jag tycker att tanken på att det om 8 månader kommer finnas en ny liten människa i min värld är tilltalande. Men jag ska INTE säga att jag landat i insikten.... fortfarande känns det "akut overkligt" för att citera en kompis...

Maken är jätteglad men inte heller han har nog fattat det på riktigt. Däremot fick både han och jag världens sprutt på renoveringsprojektet... vore ju bra om allt i den här omgången var fixat i god tid före beräknad ankomstdag för Trollet.....

*kram på dig*

och 15:e som bruschdatum stödjer jag fortfarande... nån i Sthlm med inspiration att styra upp evenemanget?!?

• viktualia
    Tinga skrev 2009-01-27 21:55:33 följande:
    Men Muggles - inte kan du sitta här och lukta illa! Visa lite hänsyn mot Vickans känsliga luktsinne!
    *asgarv*

nu är det dags att sussa.. måste bara våga mig ut i det stinkande huset en sväng och gå på dass... isch..

kram på er alla!!!
Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!