• muggles

Lös biljett till barnkarusellen!

Lappis: beklagar dina hcg-värden, vad himla tråkigt att det inte sjunkit mer. Men hoppet består att nästa gång går vägen (se på sept!) Kram på dig!

• muggles

Nennelainen: åh jag vill bara ge dig en stor KRAM!!!! Klart du får skriva av dig. Jag tyckte Izzie skrev klokt, vet inte vad jag ska tillägga. Det är ju ett jättesvårt val; att ge upp ngt man inte vill ge upp därför att man mår dåligt om man inte ger upp. Och kankse lika dåligt fast man "ger upp". Gaaaah!

Vickan: grattis till plusset! Kul att du är lite exalterad nu iaf!

Lappis: vad roligt att du fått kontakt med din pappa igen! En depression kan ju förklara mkt... härligt av dig att förlåta det han gjort också (kan inte ha varit lätt att smälta på ditt bröllop...)

Izzie: shit pomme frittes! 15 kg! Så jäkla bra gjort. Jag fattar inte hur du kan ha sådan självkontroll att äta linfrö när maken din sitter där med pizza. Hatten av!!!

Kängu: spännande... Jag undrar i mitt stille sinne vilken håla ni hittat nu...? Börjar det på B?

• muggles

Sept: kul att du hittade lite tips från förr!

• muggles

Nenne igen: sedan tror jag inte att du kommer att klara att ge upp faktiskt, då hade du gjort det redan. Du är en kämpe (liksom andra här inne). Men klart att man trillar ner i det stora svarta hålet emellanåt, annars är man ju inte mänsklig.

• muggles

EA: håller tummarna för att du inte får BOM!

Cicci: krya på dig! Moa åkte på sin första dagissjuka nu i veckan som gick men både maken och jag har klarat oss som tur var. Annars har man ju hört att de där dagisbakterierna är extra giftiga...

Själv är jag tillbaka efter ett svettigt spinningpass, har nog aldrig svettats så mkt förut! Jag har kört hårt förr men herregud, det bara rann svett ner i ögonen och överallt. Hoppas det tar (Åre Åre Åre...)

Idag var vi och fikade hos Piggelin och Moa och Amanda hade jättekul ihop! Moa körde runt Amanda i gåvagn och de tjötade på duktigt med varandra (vem brås de på tro?! )

• muggles

Jag är här efter min första dagislämning. Moa vill inte alls Hon stannade på tröskeln till dagis och ville inte gå in och när jag lyfte in henne så la hon sig på golvet och grät när jag tog av kläderna. Visste mkt väl vad detta betydde... Jaja, jag är ganska hårdhudad (mer så än maken). Hon var ledsen i början när vi lämnade henne med mormor också men det blev ju såklart bättre, nu för tiden vinkar hon glatt när vi går hemifrån. Så det blir säkert likadant på dagis så småningom...

Kom på att vi fortfarande inte fått tackkort från två bröllop i augusti, är inte det ganska sent...?

• muggles

Vänner: kul att se dig inne så mkt nu - iaf ngt gott som sjukdomen fört med sig! Japp, vi kör samma med Moa: AVLEDNING. Funkar bäst så länge man inte kan förklara för dem varför man måste göra vissa saker. Så till AMs ledord: hot mutor och ... (vad var det sista) tillkommer avledning

MrsB: jo jag vet att det brukar gå över efter några minuter.

• muggles

Lappis: jättebra foto, vad kul!!! Då är ni nästan-kändisar nu då... Annars är ett annat kort min favvo - där ni står i bakgrunden med en massa röda tulpaner framför.

• muggles

Koko: välkommen hem!

Frejis: aha jag tycker mig ana lite positiva tongångar ifrån dig hmmm. Lite känningar låter ju bra

Sweet: jag håller med dig i det du skriver ang tjejer/killar. Och även om jag är för att även killar ska få prova att vara lite mer "tjejiga" så skulle jag säkert inte uppskatta det lite mkt om det var min egen pojk. Om jag ska vara ärlig. Du har helt rätt i att man uppskattar en pojkflicka mer. Men jag hoppas att jag kan vara storsint om det skulle hända framöver...

Moa har varit helt otroligt gnällig idag, heeelt otroligt. Har nog aldrig varit med om att hon varit på så dåligt humör, så klängig och "omöjlig". Hon som brukar vara go och glad för det mesta. Jag tror hon är otrygg pga dagis. Men det kommer att ordna sig, hon behöver vänja sig bara. Annars verkar själva dagiset bra (de tar tex en massa kort på barnen som de sätter upp och gör andra mysiga grejer).

• muggles

Sweet: är allt ordnat med det nya jobbet? Fick du schysst lön och avtal? Hoppas du tog i ordentligt nu när du blev headhuntad och allt!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!