• FruCicci

Lös biljett till barnkarusellen!

Alla ha verkat fatta AM, det var ju skönt.
    Jag fick lite panik en stund...
    Skönt att höra att ni med hade sömnproblem i samband med dagis start, makens kollega hade tydligen det oxå.

I morse spydde Victor ner mig när han hostade o sen tog jag tempen, han hade 40,1 - så det blev inget dagis idag.
    sen bajsade han ner sig när jag tryckte upp en alvedon i rumpan, han hann somna mitt upp i alltihopa, så jag lät honom ligga kvar i gucket... sen skällde jag ut maken för att han fisit i sovrummet, nÄr det igentligen var Victors fadäs som hängde kvar... Phuu härlig morgon!

Junilejon, roligt att du tittade in!

nenne, har du fått påfyllning nu på morgonen med? Annars är det ett hett tips

Hoppas du eller ni kommer på humör i kväll då Liten, och att armbågen håller sig i styr.

• FruCicci

Hej!

Tusen tack för trevlig brunch, gott var det med
    Jag är så tacksam och facinerad över den vänskap som under åren har vuxit fram mellan oss, så annorlunda och coolt att man träffats på detta sätt.

Hej Piggis o Muggles, kul att ni sågs i helgen med.

BS; jo jag ska ringa BVC till att börja med idag.
    I går var Victor kanon dålig på eftermiddagen o jag hade så dåligt samvete för att jag drog med honom på brunch. Inte så konstigt att han inte var på humör.
    Ögon rinner värre än värst idag och i natt har han skrikit i ren panik. Helt otröstlig i går kväll med, så vi var tvungna att söva honom i vagnenn tillslut efter en timmes kämpande i sängen, vår säng o min famn.
    I dag är han lika ledsen, gnäller å gnäller. Hostar som en tok och ja, han mår skit.
    Jag är inte van vid detta, han som alltid brukar må bra trots att han är sjuk.

Telis, jag är imponerad av ditt ödmjuka sätt, du är en kanon tjej.

Lappis och Frejis, nu blir det augustibebisar för er och juli för Nenne, så ballt. NU jä-lar. Fast du kanske är gravid Freijs. så du med får i juli? Inga symptom är ju bra symptom

Liten, var inte orolig för huvudet på mindre, o att hon trillat ur vagnen. Det händer alla familjer flera gånger om - att barnen åker ner från säng eller soffa o ur vagnar. Victor var ju bara 4 månader när han trillade ner från skötbordet, fick höra att det var den vanligaste fall-olyckan i den åldern o att de tål (som Nenne skrev) väldigt mycket.

Nu är Victor less på att jag skriver, så jag hinner inte kommentera mer.

Vi tog en 1h lå¨ng promenad i går efter brunchen och sen blev det pizzsa först framåt 21 tiden, jag var verkligen inte hungrig.

Stora kramar till er alla underbara tjejer!

• FruCicci

OMS, sack'n seat är helt fantastisk, det bästa jag har haft i sommar, då vi reste runt överallt.

BS, jo vi har läkare på BVC. Väntar på att de ska ringa, för han är inte sig lik. Vet inte vad läkaren kan göra mer, han är inte så bra faktiskt, kanppt man fick hostmedicin utskriven...
    Får se vad sköterskan säger om hans gråt etc. Han är klart dålig i dag.

• FruCicci

Hej!

Nenne: jag har AB + med, och jag tror du har fel vad gäller att lämna blod. Jag har fått höra att jag kan TA EMOT blod från både A+ och B+, men jag kan inte ge till någon.
    Eftersom jag har AB så kan man ju inte ge blod till någon med B, då får de ju 'A' i sig med, nicht gut! Däremot kan ju båda ge till mig eftersom har både och.
    Men det är vad de sa till mig.

Syskon: För mig är det AO med ett syskon. Gärna nära det andra. Jag är av en ovanligt positiv natur och tänker inte se några problem. Maken pratade i går om nr 2 chocken, jag blev förbannad, varför göra det svårt redan 7 månader innan? Grrr.

Jag har haft ett fantastiskt första år med min son, jag har njutit varje dag. Jag hade även förmånen att ha en underbar graviditet, jag älskade min mage och tyckte att jag själv var fin. Fann inget jobbigt med att gå upp i vikt och få lite ryggproblem, det hör till och det är en sådan kort period.

Jag ser så OTROLIGT mycket fram emot detta nya lilla barn, jag är så glad att jag blev gravid så pass snabbt och jag tänker se positivt på det hela (till motsatsen är bevisad).
    Som koko skrev längtar jag efter magen, sparkarna, känslan, förlossningen (det var det mäktigaste jag har gjort), o småbarnstien med gos och amning.
    Det kommer gå kalas bra, bara man får fjong på sina rutiner.

Mitt CV är flera sidor lång, jag har gjort allt o lite till i livet, mer än många hinner med på ett helt liv är redan avklarat för mig. NU väntar något annat, bättre.
    Jag behöver inte jobba heltid, jag vill inte det. Jag satte inte barn till värden för att jag ska pussla, stressa och få vardagen att gå ihop, jag satte dem till världen för att jag inte kan tänka mig en tillvaro utan dem.

Tankar som jag har haft är bla att jag är rädd att jag ska förlora mitt barn, om jag bara har 1 då har jag inget kvar.
    Vilken glädje att få växa upp med ett syskon så tätt.
    Min bror o jag är natt och dag, 2,5 år mellan oss, men vi har en kanonrelation idag och pratar mycket om våra föräldrar. Jag är så tacksam att han bor i Blekinge för att han finns så nära dem, och de blir äldre, precis som jag kommer bli, och då vill jag att Victor ska ha stöd av sitt (förhoppningsvis sina) syskon.
    Sen handlar mycket om hur man involverar syskon med varandra. Det behöver inte bli hund och katt - trots olikheter.
    Jag är väldigt fööööör syskon, orkar inte pladdra mer om det nu...

Frejis, INGEN TANT, jag smäller av! Shit pommes frittes, jag vet inte vad jag ska skriva mer än nu håller jag verkligen tummarna...

Lappis, du kan ju få fler barn, om du nu är gravid och sen de FET och IVF du har kvar You never know.
    Tänker på Frullans kusin som vips är gravid, oplanerat o är 45 år

BS, du är så gullig som bryr dig så mycket om Victor och hur han mår...
    Victor: han mår skit, vi ska till läkaren 10 i morgon. Han blev sämre igår (fan att jag inte fattade det utan drog med stackaren på brunch).
    Han somnade helt utmattád idag kl 18. Svart runt ögonen, äter inget, feber, ögoninfektion, gnäller och gråter, förkyld, munsår - you name it, allt liksom.
    Men så fort de börjar på dagis - så blir det så här.
    Hoppas han blir bättre snart, jag saknar min glada goa lille kille och blir så ledsen av att han mår dåligt.

Oj, vilket långt inlägg....

• FruCicci

Gulle dig Telis!
    Tack, jag hoppas jag med.
    Han har varit sjuk ganska mycket under hösten, om jag för en gångs skulle verkligen tänker efter och inte bara tittar på det positiva... men men så är det fram till de är 2 som jag förstod det...

• FruCicci

Tjingeling,

Leksaker, smygläsare och gravida tjejer här inne....

Har varit hos doktorn med min lilla älskling idag och han är ordetnligt sjuk. Äntligen har vi fått antibiotika o salvor etc utskrivet.
    Han har massa olika saker, men framför allt ett ordentligt virus som satt sig i allt från öron, ögon, näsa, hals och mun...
    Hans krupp har kommit igen, men det går ju iaf över snabbt.
    SEN som grädde på moset, så ska det nu äntligen utredas varför han får utslag av köld, rivsår etc.
    Hans hud ska kontroleras, för han är så ljus så han saknar viktiga "kroppar" i blodet... Läkaren pratade om albinos (hjälp)och att hans farfar fått hudcancer, han frågade hur Victor reagerar på sol, kyla etc...
    SEN ska vi få remiss till St Eriks Ögonsjukhus, för att hans syn skulle kollas helt plötsligt. Fattar ingenting!!!!!!!!!!!
    Från att knappt fått hostmedicin, har det blivit en sjuhelsikes vändning - vilket är oroväckande men samtidigt fantastiskt bra!

Livet är bra konstigt

• FruCicci

Ore, säger som Lappis, jag tror starkt att du är gravid.
    Med Victor hade jag förkylningskänsla ca 4 dagar innan BIM, täppt i näsan och kände mig lite hängig.
    Denna gången hade jag inte det, jag hade nog bara saltsug tidigt och lite som det rann till i brösten o huvudvärk, jo jag kanske hade lite sjukdomskänsla faktiskt. Vid just BIM, då kom allt möjligt som halsbränna o nästäppa o en rad klara tecken.

TACK ALLA för sympatier
    Jag tror inte heller det är något med albinism eller så, han skulle haft ljusare blå ögon då. Han är bara väldigt blond, en riktig liten Emil.
    Sen har han definitivt känslig hud.
    Sen som doktorn sa, så ska de igenom alla möjliga sjukdomar o förkylningsvirus, så är det liksom.
    Han kommer bli bättre nu, jag körde i gång med antibiotikan bums.

BS, appropå saker som Victor gillade och fortfarande leker med sedan 6-8 månader cab är en telefon, liksom en mobil. Som ser ut som en hund, trycker man på knapparna så låter det o det spelas en melodi.
    SEN det perfekta är att man kan spela in sin egen röst, så när man trycker på en annan knapp kan han höra typ: Mamma älskar Victor eller liknande. Strålande när jag var i Dubai, då pratade 's pappa in och han lyssnade på det många gånger.
    ÄVEN en snigel som hade som en pinne på ryggen, man lägger ringar på pinnen, 4 st, och sen är det en knapp längst upp som spelar. Han har gillat sådant som låter.

Nu härmar han oss, likt Moa babblar han i telefon. I går hittade jag honom vid kakelugnen, där han nöjt la in ved!!! Höll på att skratta ihjäl mig, han har ju sett pappa tända brasa nu på helgerna och andra ruggiga dagar. Dessvärre har han även hittat vår gömma för braständstickor och tändvätska.
    Victor ääääääääääälskar sedan sin lära-gå-vagn. Han sätter ner allt möjligt i den och vi brukar gå runt i kvarteret med gå vagnen, han vill alltid ha med den.
    Ungar är väl olika!

DOP presenter, jag har massa ideér på det. Jag fotade alla fantastiska presenter som Victor fick.
    Själv köpte jag aktier till honom för kanpp 10-12 000 kronor o det gjorde även mina föräldrar och sykon. SÅ han har en lite 'portfölj'
    Några saker:
    -Barnkammarböckerna
    -Flagga (den har vi haft vid födelsedagar etc till hela familjen)
    -Brevkniv
    -Smycke
    -Verktyg
    -Årgångswhisky
    -Bestick för barn
    -Tallriks set för barn
    -Barnens bibel
    -Fonder
    -Dopsked
    Ärligt talat så finns sååååå mycket.
    Victor fick kläder av en del, det är inget jag tycker hör till dop, det jag vill är snarare att det ska finnas en tanke bakom, en minnes grej.

I får bakade jag kanelbullar, man ska ju baka och göra saker somm är roligt när barnen är sjuka. Victor fick vara med, men han orkade inte så mycket. Däremot har han ätit kanelbulle till frukost, lunch o mellis idag! Det orkade han! På rätt väg?
    Från att inte ätit ett jota på 5 dar (mer än 1 flaska välling) så har han ätit 4 kanelbullar Alltid något!

Trist när det rengar, varit ute en stund för att få friskt luft, men det länns så ruggigt ute när det regnar, inte kul alls. Han iaf köpa en märkpenna till kläderna så vi vet vilket som är Victors till dagis. Även presenter till brorsdottern, Zara har fina barnkläder tycker jag, handlade lite där.
    Hon ska få ett födelsedags-tåg (kanske passar som doppresent med?).
    Victor fick det av kokos när han fyllde 1 år, det var en kanon present, såååå trevligt, så jag kommer härma nu
    Victor leker med det, även att det igentligen kanske ska användas som dekoration?

Nu måste jag snyta lilla näsan, för jag är förkyld på riktigt!
    OJ säger jag bara, rejält förkyld, så är det när man är gravid, då tål man inte mycket

Mugglan förresten, jag var på öppna förskolan med Victor o liknande ställen varje dag under sensommaren och fram till han började nu, men inte fan hjälpte det. Man kan ju hoppas att Moa är mer infektions tålig, men ni ska nog räkna med att hon blir sjuk, känns som 98% ändå blir det. Sorry, gusade dina förhoppningar.

• FruCicci

LAPPIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag hade 36,7 exakt dagen innnan Bim
    Lutealfasen ändras ALDRIG, den är alltid samma, däremot ändrastid för ÄL, men det är alltid 14 dagar från ÄL till BIM

Jag smäller av vad spännande!
    Din temp borde dippat nu, så jag tycker det låter skitpositivt.

Victor är mycket bättre redan, så skönt att antibiotikan verkar så snabbt.

Frejis, tanten håller sig borta eller hur?

VILKEN + VÅG, jag är så glad att vi kommer få bebisar nästan samtidigt

MASKERAD!!!!!!!!!!

• FruCicci

enligt nätet är den alltid 14 dagar!

• FruCicci

Koko, som OMS skriver så är det minst 95% av alla kvinnor på jorden som ALLTID har 14 dagar.
    Det är tiden mellan mens och ÄL som varierar - men att det sedan är 14 dagar till BIM.
    Sen finns det ju uppenbarligen de som skiljer sig från den regeln, så få som 5%.
    Försöker inge lite hopp här i tråden, inte meningen att varfa besserwisser och veta allt.

Kul att det gick bra på Intervjun igår oms, glömde nog säga det, som mycket annat.

BS, ja det är fruktansvärt när sjukdomar sätter igång på riktigt, en liten förkylning är iinte så mycket att orda om, men när de blir så dåliga som V har varit, då är det inte kul alls Fast nu är han mkt bättre
    Han åt tom lite falukorv med oss igår.

Jätter kul med lista!!! Det var länge sedan
    Har vi tur kan vi göra en gedigen BF lista snart

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!