Ore, säger som Lappis, jag tror starkt att du är gravid.
Med Victor hade jag förkylningskänsla ca 4 dagar innan BIM, täppt i näsan och kände mig lite hängig.
Denna gången hade jag inte det, jag hade nog bara saltsug tidigt och lite som det rann till i brösten o huvudvärk, jo jag kanske hade lite sjukdomskänsla faktiskt. Vid just BIM, då kom allt möjligt som halsbränna o nästäppa o en rad klara tecken.
TACK ALLA för sympatier
Jag tror inte heller det är något med albinism eller så, han skulle haft ljusare blå ögon då. Han är bara väldigt blond, en riktig liten Emil.
Sen har han definitivt känslig hud.
Sen som doktorn sa, så ska de igenom alla möjliga sjukdomar o förkylningsvirus, så är det liksom.
Han kommer bli bättre nu, jag körde i gång med antibiotikan bums.
BS, appropå saker som Victor gillade och fortfarande leker med sedan 6-8 månader cab är en telefon, liksom en mobil. Som ser ut som en hund, trycker man på knapparna så låter det o det spelas en melodi.
SEN det perfekta är att man kan spela in sin egen röst, så när man trycker på en annan knapp kan han höra typ: Mamma älskar Victor eller liknande. Strålande när jag var i Dubai, då pratade 's pappa in och han lyssnade på det många gånger.
ÄVEN en snigel som hade som en pinne på ryggen, man lägger ringar på pinnen, 4 st, och sen är det en knapp längst upp som spelar. Han har gillat sådant som låter.
Nu härmar han oss, likt Moa babblar han i telefon. I går hittade jag honom vid kakelugnen, där han nöjt la in ved!!! Höll på att skratta ihjäl mig, han har ju sett pappa tända brasa nu på helgerna och andra ruggiga dagar. Dessvärre har han även hittat vår gömma för braständstickor och tändvätska.
Victor ääääääääääälskar sedan sin lära-gå-vagn. Han sätter ner allt möjligt i den och vi brukar gå runt i kvarteret med gå vagnen, han vill alltid ha med den.
Ungar är väl olika!
DOP presenter, jag har massa ideér på det. Jag fotade alla fantastiska presenter som Victor fick.
Själv köpte jag aktier till honom för kanpp 10-12 000 kronor o det gjorde även mina föräldrar och sykon. SÅ han har en lite 'portfölj'
Några saker:
-Barnkammarböckerna
-Flagga (den har vi haft vid födelsedagar etc till hela familjen)
-Brevkniv
-Smycke
-Verktyg
-Årgångswhisky
-Bestick för barn
-Tallriks set för barn
-Barnens bibel
-Fonder
-Dopsked
Ärligt talat så finns sååååå mycket.
Victor fick kläder av en del, det är inget jag tycker hör till dop, det jag vill är snarare att det ska finnas en tanke bakom, en minnes grej.
I får bakade jag kanelbullar, man ska ju baka och göra saker somm är roligt när barnen är sjuka. Victor fick vara med, men han orkade inte så mycket. Däremot har han ätit kanelbulle till frukost, lunch o mellis idag! Det orkade han! På rätt väg?
Från att inte ätit ett jota på 5 dar (mer än 1 flaska välling) så har han ätit 4 kanelbullar Alltid något!
Trist när det rengar, varit ute en stund för att få friskt luft, men det länns så ruggigt ute när det regnar, inte kul alls. Han iaf köpa en märkpenna till kläderna så vi vet vilket som är Victors till dagis. Även presenter till brorsdottern, Zara har fina barnkläder tycker jag, handlade lite där.
Hon ska få ett födelsedags-tåg (kanske passar som doppresent med?).
Victor fick det av kokos när han fyllde 1 år, det var en kanon present, såååå trevligt, så jag kommer härma nu
Victor leker med det, även att det igentligen kanske ska användas som dekoration?
Nu måste jag snyta lilla näsan, för jag är förkyld på riktigt!
OJ säger jag bara, rejält förkyld, så är det när man är gravid, då tål man inte mycket
Mugglan förresten, jag var på öppna förskolan med Victor o liknande ställen varje dag under sensommaren och fram till han började nu, men inte fan hjälpte det. Man kan ju hoppas att Moa är mer infektions tålig, men ni ska nog räkna med att hon blir sjuk, känns som 98% ändå blir det. Sorry, gusade dina förhoppningar.