• muggles

Lös biljett till barnkarusellen!

koko: vad tråkigt med din farmor!

MrsB: tack för input. Undrar varför det funkar bättre med en kort lämning än att man stannar kvar? Har du ngn idé om varför?

kängu: grattis till lgh förresten!

• muggles

knulltrumpeter - det får vi inför här i tråden, så att vi kommer i stämning när så krävs!

Lappis: om läkaren och om maken!

Nenne: men alltså logiskt - du måste ju vara gravid om tanten inte har kommit än! Ska du inte testa så att du vet säkert? För antingen är det ett plus el så blir det MF (med tanke på tempen) men då vet du ju att du KAN bli gravid iaf.

• muggles

BS: Nenne har helt rätt - sorry om mitt inlägg i debatten var för klämkäckt. Det var inte alls meningen.

• muggles

Nenne: ja jag vill ju inte haussa dina förväntningar i onödan. Men om man står lite utanför så kan man tänka logiskt och det är ju några st (jag nämner inga namn...) som har väntat med att testa - och hur har det slutat??? Jag hoppas som en DÅRE att den lilla tempsänkningen är en tillfällig variation i mätvärdena. Jag menar hur exakt är den här metoden? Jag har för mig att en människas temp kan variera lite över dygnet (för barn tom om de har ätit ngt varmt såsom välling tex, då ska man inte ta tempen på dem för den är inte tillförlitlig då).

• muggles

Nenne: ja usch det här blir ju nästan lite för spännande imorgon... hoppas jag kan somna! Förresten så skrev du ju att tempen varit högre varannan dag så detta kanske var en tillfällig glitch nedåt??? Nä nu ska jag sluta spekulera och spankulera in i bingen! KRAM

• muggles

koko: din stackare med jetlag!

Själv är jag först på jobbet idag och fick larma av. Som tur var visade en kollega mig hur man gör (koden) för några veckor sedan. Men ändå stod jag panikslaget och stirrade på dosan när den pep och tänkte febrilt "vad var koden nu igen?!". Som tur var kom jag ihåg den (det fanns ett minnestrick ). Pfiu!

Jag har en annan kollega som alltid är här 07 så jag har aldrig behöva larma av förut men nu har hon lyckats få ryggskott, inflammation i ryggmuskulaturen och ischias _samtidigt_ så hon jobbar inte heldagar.

Jaja, intresseklubben antecknar...

Nenne: jag kan vänta! Det påminner mig bara om när frullan inte ville testa för att hon hela tiden var övertygad om att tanten skulle komma. Hoppas att tempen var hög idag!

Lappis: aha är den så exakt den där metoden. Jag tänkte bara att mätvärdet kanske kunde variera lite även om man tar det vid samma tidpunkt varje dag. Kroppen har ju sina ticks för sig...

• muggles

Nenne: klart du ska avvakta med att testa - what's the rush liksom. Gött att tempen inte sjunkit mer iaf! Keeping my thumbs!

BS: synd om barnen som inte får vara ute just nu, är säkert pga journalister, det låter troligt. Jag håller med dig, olyckor kan alltid hända. Men jag förstår samtidigt föräldrarna, klart de blir upprörda när han blir så svårt skadad.

• muggles

koko: kul med nytt uppdrag som verkar skoj förresten!

• muggles

Frejis: haha! Promenader är nog bra vardagsmotion men för lågförbrännande för att man ska rasa i vikt. Jag skulle satsat på spinning tex. (Men det går du väl redan på?)

EA: beklagar tanten men hon hade åtminstone vett att komma punktligt.

Moa sprang tydligen in till dagiset (dock fortfarande skrikandes) så det verkar vara en positiv trend som maken sa HAHA.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!