• _koko_

Lös biljett till barnkarusellen!

Tack för alla grattis!
    telis - Jag tror jättemycket på crinonen! Visst kan det vara en tillfällighet, men nä, jag tror på progget! Skickar vidare till nenne om hon behöver (dvs inte får något plus den här månaden), så kanske hon också får döpa sitt barn efter dig telis.
    Conny och lill-T... Asså, det är så overkligt!!

• _koko_

Tack igen, det är fortfarande overkligt. Tänk att min kropp mår så bra nu att den orkar ta hand om en liten bebis...

Precis som lappis säger är crinone progesteron som man tar i samband med ivf eftersom kroppen då kanske inte hunnit starta igen ordentligt efter nedregleringen (det var iaf så läkarna förklarade det för mig), så det är en hjälp på vägen för att ägget ska fästa, ja.
    Man kan också få det om man har upprepade missfall, av samma anledning.
    Spottings tyder ju på, som jag tidigare varit inne på, att progg-halten sjunker i förtid, och har man det många dagar innan mensen sätter igång tycker jag man kan försöka få sin läkare att skriva ut prog. Det kan ju inte skada liksom, och är betydligt billigare än insemination, för att inte tala om ivf. Däremot vet jag inte om det GÅR att få det utskrivet eftersom det inte är en vedertagen behandling... Funderar på om det är läkemedelsbolaget man borde kontakta om man vill att det ska forskas på det...?

Nu ska jag avsluta med att skicka god jul-kramar till alla!!

• _koko_

lappis - Men hua!! Tänkte först på infektionen jag fick av äp, men då hade jag feber till och från först i en vecka innan jag fick ont i magen, och jag blödde aldrig då heller. Hoppas så att det är övergående och som du säger, bara efterdyningar av mensen.

Mrs B - Hua igen! Stackars, stackars Malte och stackars er! Att det ska behöva gå så långt innan man får hjälp... Varma kramar till er.

MSW - Anledningen till att vi gjorde ivf var att jag har endometrios. Endo är en väldigt vanlig orsak till barnlöshet, dels eftersom sammanväxningar t ex kan orsaka stopp i äggledarna och dels eftersom miljön i livmodern kan vara ogynnsam så att de befruktade äggen inte får fäste. Eftersom endo "livnär" sig på mens torkar den ofta ut under en graviditet och har man tur kommer den inte tillbaka efteråt. Sen har ju jag även lagt om kosten och äter en del tillskott nuförtiden för att hålla den i schack. Jag hoppades att vi skulle lyckas på egen hand nu eftersom jag inte märkt av endon någonting sedan jag fick mensen tillbaka, men vågade inte tro att det skulle gå, och absolut inte så här enkelt!

BS - Hoppsan då!
    Tråkigt med din farmor förresten, hoppas operationen går bra och att hon orkar hålla ångan uppe så hon kommer på benen ordentligt efteråt!

sweet - Det här var tredje försöket för oss. Hoppas att sverigevistelsen är bra, trots turbulensen!

Kramar till alla!

• _koko_

Eeeego: Jag mår illa.

nenne-hjärtat, saknar dig!

Lappis - Glömde skriva om din pappa! Vilken oväntad julklapp! Fast det ska till en sjuhelsikes ursäkt för att förlåta det som hände känns det som...?! Hoppas även jag att ni har det härligt nu och att du inte fick mer besvär. Skitkropp.

BS - Skönt att ni kom iväg!! Har en riktigt ledig vecka nu och passa på att njuta med maken på nätterna.

Tinga - Roligt att det går så bra framåt med piff o puff!

Mrs B - Åh, vad skönt att ni äntligen fått en bra läkare!!! Hoppas allting löser sig nu så ni får komma hem allihop snart.

EA - Instämmer, sååå oansvarigt, smitta en liten bebis!!! Trist för er också såklart, aldrig roligt när nyårsplaner går i stöpet!

Ore - Förstår dina tankar även om jag hade de motsatta, dvs har alltid "vetat" att jag skulle ha svårt att bli gravid. Tycker det är jättebra att du resonerar kring det här i tråden, det brukar underlätta att dela med sig och få lite moraliskt stöd. Det är nog rätt vanligt att man blir deppig efter 3-4 försök, sen brukar det gå över ett tag igen, när man accepterat att man inte är frögurka, för att komma tillbaka när det magiska året närmar sig.

• _koko_

ore - Jag vet PRECIS hur det är. De två gånger jag testat plus har jag haft en magkänsla och pga den klarat av att vänta till efter bim, de övriga gångerna jag testat (de är måååånga), har jag testat alldeles för tidigt och dessutom någonstans vetat att det inte skulle bli plus, men ändå inte klarat av att låta bli.
    För mig är det nog det tydligaste symptomet: Jag klarar av att vänta med test.

• _koko_

Åh, nenne!!
    Det var det jävligaste av alla jävliga saker att hända (nåja, men du förstår vad jag menar)!!! Inboxa mig din adress så ska jag skicka lite mirakelmedicin! Vill du ha tillbaka bidrottninggelén också kanske? Jag har gnuggat av mig lite hormoner på den.

När skulle du få besked om jobbet?

BS - Åh, gulle du, men slösa inte energi på mig, illamåendet är än så länge hanterbart, kunde vara många gånger värre (tänker t ex på hur du hade det).

Inatt vaknade conny vid halv 1 otröstlig. Vi fick till slut ta in honom i vår säng och där sov vi alla väldigt oroligt. I morse var han lika ledsen... Han verkar inte ha feber, men kanske är det någon tand på g eller så har han ont i magen? Frustrerande när man inte fattar...

muggles - Härlig jul ni verkar haft, skönt att alla går ihop så bra!

vänner - Min morfar och farfar gick bort för 15-20 år sedan, så skulle min mormor eller farmor ha träffat någon ny skulle det bara vara roligt, men jag förstår att det känns lite konstigt när det inte var så länge sedan han dog.

• _koko_

Ore - Skönt att du verkar cykla rakt iaf. Och passa på att festa ordentligt, man vet aldrig när det är slut på det! Jag går och suktar efter vitt vin mest hela tiden just nu, konstigt, för det brukar jag inte göra på vintern?! Det får bli lite bubbel på nyår, i små munnar så jag får njuta ordentligt.

BS - Conny är visst som vanligt nu på dagen, så jag vet inte alls vad som hände inatt?! Jag flyttade hans spjälsäng 90 grader så den står mot en annan vägg igårkväll, men det kan väl ändå inte utlösa en sån oro??? Jättekonstigt, men skönt att han inte verkar vara sjuk iaf.

Jag gjorde en jättesmart grej nyss. Bokade gravidyoga utan att tänka på att fakturan går till mitt jobb... Symptom??

• _koko_

Hej Telis!!!! Verkar vara många här som har/haft det tufft över jul!!

izzie - Vår snälla eko-chef har lovat att hålla det för sig själv, så ingen fler på jobbet kommer att behöva veta. Pjuh.
    Har inte tänkt att berätta något på jobbet före v12, om jag nu inte fortsätter att svälla, för då kanske jag inte har något val.

Jag är i v5+2 idag, dvs v6. Hoppas på vul nästa vecka, men det är hopplöst att komma fram på telefon, verkar som att alla vill boka gynundersökningar nu...

• _koko_

telis - förresten, menyn låter MUMS!! Vi ska bort på middag, skönt. Slipper städa.

muggles - Barn är verkligen fantastiska!! Dags att börja tänka på vad ni säger nu kanske?

• _koko_

muggles - Nä, men vi åker ju till thailand sen och det vore skönt att veta om allt ser bra ut innan. Plus att vi "måste" berätta för våra familjer (sambons familj ska ju med på resan och vi kan inte dölja det för dem i två veckor, och jag kan inte tänka mig att bara berätta för sambons familj), och då vore det skönt att ha sett ett pickande hjärta innan.

Tänkte på det i morse att jag bara funderat över vad jag ska göra om jag inte får någon tid, inte hur jag ska bete mig om det visar sig INTE vara ok...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!