Lös biljett till barnkarusellen!
muggles skrev 2008-11-25 08:30:17 följande:
AM: det här med namnlappar att märka kläderna på dagis med - behöver man klisterlappar också? Hur gör de med skor (håller reda på dem?)
Aha en barnklädfråga - då är jag i mitt esse! JAg har köpt namnlappar från Filur
www.namnlappar.se/namnlappar.se/ där kan man välja på bara påstrykbara märklappar eller blandat påstrykbsra/klisterlappar eller bara klisterlappar. Jag köpte bara påstrykbara - de funkar på alla kläder jag försökt märka. Brukar i första hand försöka stryka på lappen på etiketten i plagget. Det är lite gummiartat material som smälter fat på tyget. I morse lyckades jag till och med få fast dem på Livias nya ullsockor (under foten där det inte töjs så mycket). JAg har också en textilmärkpenna som jag skriver namnet på, på vissa plagg där inte etiketterna funkar eller där jag inte orkar ta fram stykjärnet. Skor: där skriver jag med bläckpenna eller märkpenna inne i skon (brukar finnas en etikett där). Men skor verkar inte vara det första som försvinner på dagis ... Det är värre med sockor, tjocktröjor,vantar. Folk tar fel helt enkelt. Jag brukar faktiskt satsa på rätt iögonenfallande accessoarer till Livia - dels för att det är kul och dels lite för att folk inte i första taget tar fel då. Det är värre med diskreta kläder fr HM. De är lätta att blanda ihop.
Ett långt svar på en kort fråga ... Men jag sitter i soffan och jobbar idag med.
Koko: de uppdaterade sajten igår på dagen. Säkert en hel del barnsjukdomar ... Men får du en extra box så är det ju bara bra!