• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Ore

Oj, ny tråd, höll på att missa det. Jäklar vad ni pratar på bra, är helt överväldigad. Kan bero på att jag är trött också...

Grattis på födelsedagen till Cicci (och alla andra som behöver gratuleras, även fast jag är smygläsare så har jag varit en väldigt sporadisk sådan...)

Vad var det nu mer jag läste som jag tänkte att jag skulle kommentera.... Härlig trådstart, Nenne. Love it.

Resten får vänta till imorgon, tror jag... Är rejält trött och ska nog prioritera litet tid med maken. Kanske kan locka honom i säng

• Izzie

Ahhh, nu är jag tilbaks. Datorn brakade ihop för en vecka sedan och jag har fått klara mig utan nätet och mail. Fy f-n vad beroende jag är av detta! Jag har känt mig helt avstängd från omvärlden!

Men nu funkar det igen, hoppas det håller i sig bara.

Vad har hänt här då? Inser att jag inte kommer ha tid att läsa ikapp en hel vecka... Någon som har lust att dra de stora nyheterna?

Såg att Cicci fyllt år - Grattis!!! Din middag lät ursmaskig (särskilt för mig som ju inte "får" äta någon mat just nu...)

AM - Vad är det för gryta? Passar den bra som bjudmat? (Har lite kalas att ta hand om framöver o behöver tips på bra och smidig bjudmat...)

Nenne - Vilken trådstart!

I helgen har jag och maken målat taket i köket! Vi har obehandlat trätak som säkert var fint och fräscht när det var nytt, men som numer inger bastu-känsla... Hursomhelst, nu är även köket vitt och det känns som jag fått ett helt nytt kök! Så kul! Fast fasen vilket jobb det är att måla tak. Puh! Men nu är det gjort. Nu är det bara tvättstugan, "finrummet" och kontoret kvar att måla...

• Page

Nenne,

Grattis Cicci!

Frullan, hur lång tid tog det att sluta tänka på cig efter att du hade slutat?

• fru AM

Izzie: Grytan: Det beror på vem man bjuder ... Det är mer goffa-mat. Vi bjöd min bror och hans familj på den men de är inte så fina i kanten. Den är hursomhelst urgod. Jag iboxar dig receptet.

• fru AM

Cicci: Är det idag Victor börjar på dagis? Gick och spanade efter er när jag lämnat Livia ...

• BrudSommar2006

Page, hur går det?! Du har inte gett upp än hoppas jag?! Heja, heja!!!

Ja visst ja, Victors första dag på dagis, vad spännande! Är det någon timme så här i början bara?

Iris hostar så det är ett under att hon inte kräks, stackars lill-Iris, det är hennes andra sjuk-vecka nu och min tredje, vi verkar inte bli friska. Hon kan ju inte gå på dagis med den här hostan, usch, tänk om vi måste vara hemma från dagis den här veckan också, helt hopplöst.

Går bara och tänker på inredning och våra nya soffor nu, kan knappt koncentrera mig på annat. Det känns som att det är först nu som vi kan börja fundera på övriga möbler och all annan inredning. Tjohoooo!

• fru AM

BS: Såg en fin Howard-soffa på Mio Sveavägen till det facila priset av 4.900:- Fast jag vet inte om det är er stil alls

Stackars Iris och stackars dig också. Hur var det - har ni kollat efter streptokocker? Annars nog dags att göra det! HAr Iris fått riktig hostmedicin (receptbelagd)?

Jag undrar om inte också Victors avdelning på dagis kör sk tredagarsinskolning? Livias har i alla fall börjat med det. Då är föräldern med i tre hela dagar ... Sedan är det klart. Vi får se vad Cicci säger ... Victors avdelning är eg. ett helt annat dagis än Livias - trots att de ligger bara tjugo meter från varandra - så det kan ju vara helt annorlunda.

• fru AM

BS: jag går också och tänker väldigt mycket på heminredning (och recept) just nu Har ni kollat något på Folkhemmet - de har lite fina grejer ibland

• Zozo

Wow vilken härlig tradstart Nenne (Förresten ang "de" och "dem", testa med att byta ut med resp "han" och "honom" eller "jag" och "mig" (blir det väl?) sa är det lättare att höra vilket som är rätt)

Suck! Jag är sa trött pa läkare! Mitt blodtryck fortsätter underligt nog att vara högt, sa de vill kolla mig under en hel dag, vilket innebär att man sätter en san där mackapär pa armen. Da maste jag till nästa stad för att sätta pa den, för här har inte min doktor ngn. Bläh! Och bara för att hans sekreterare har semester kan jag inte ringa förrän torsd efter 9 för att beställa tid.. för samma morgon! Jag maste dessutom ha ut medicin för jag har bara sa det räcker till torsd och pa fredag aker vi pa semester. Gnaaaah!

• BrudSommar2006

AM, vi har beställt en Oxford tresits och två fåtöljer på Mio, de var så sköna att sitta i. Vi funderade på att åka förbi Folkhemmet och titta men sedan orkade vi inte eftersom vi nästan hade bestämt oss i alla fall.

Jag ska ringa vid elva idag och få svar på Iris streptokocker-prov och har hon det så ska maken och jag också gå och testa oss, fast det är bara Iris och jag som är sjuka iofs. Vi har riktig hostmedicin utskriven, tyvärr verkar det inte hålla i sig en hel natt och vi har tvekat om vi inte gör henne mer upprörd med att tvinga i henne mer när hon inte är riktigt vaken på natten.

Jag är lite tveksam till den där nya tredagarsmetoden för inskolning, men det är väl bara för att jag inte provat. Det känns som att man lurar barnen lite genom att vara där själv hela tiden och så dag fyra bara försvinner man.

Zozo, du verkar inte ha det för lätt just nu!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!