Lös biljett till barnkarusellen!
AM - en liten kille! Vad roligt! Grattis!
AM - en liten kille! Vad roligt! Grattis!
Cissi - ja, priset verkar bra. 9 400 kr för oss två i åtta nätter inkl. frukost och deluxerum. Enligt Hotels.com har hotellet 4 stjärnor.
Cissi - en vecka är inte för lång tid då i bara Dubai?
Lappis vad jätteledsen jag blir för er skull!!!! STOR KRAM! Det känns inte möjligt att det inte skulle ha fungerat den här gången. Gråt allt du kan tillsammans med maken, det är det enda som hjälper just nu!
Här kommer en stor kram till dig Lappis! Har återgått till att smygläsa i huvudsak och har följt din "följetong". Usch vad trist att det aldrig vill ge med sig, men som det har kommenterats tidigare här: Det fastnade ju åtminstone och det är ju en förbättring sen tidigare. Hoppas nu att det blir sista besöket i Uppsala på ett bra tag för detta ärende iallafall!
Spännande med Vickan också! Håller tummarna och smyger in ett litet grattis i förskott...
Lappis igen - Du skulle ju kunna testa att ringa till Octaviakliniken där jag har gått. En av deras doktorer är ju också samarbetsdoktor med CvL.
Det händer inte så mycket mer än att vi väl står i kön. Har fortfarande inte fått någon bekräftelse på det bara. Talade med dem för två veckor sedan och då skulle de kolla upp varför det dröjde. Annars försöker vi väl leta donator... har ingen lust att vänta i tre år på att få försöka. Har ett par vänner som kan tänka sig att donera men som själva är gravida nu och då är det ju minst ett år bort innan de kan börja utredas. Så vi får väl se hur det blir. Försöker hålla detta på armlängds avstånd just nu, och det går ganska bra.
Det händer inte så mycket mer än att vi väl står i kön. Har fortfarande inte fått någon bekräftelse på det bara. Talade med dem för två veckor sedan och då skulle de kolla upp varför det dröjde. Annars försöker vi väl leta donator... har ingen lust att vänta i tre år på att få försöka. Har ett par vänner som kan tänka sig att donera men som själva är gravida nu och då är det ju minst ett år bort innan de kan börja utredas. Så vi får väl se hur det blir. Försöker hålla detta på armlängds avstånd just nu, och det går ganska bra.
Oj, det blev visst postat två gånger. Sorry!
Hoppas att det inte var på Octavia som de var så otrevliga då... Doktorn tycker jag är kunnig, men alltid lite stressad bara. Hoppas iallafall att de nu kan sätta in någon åtgärd så att det slutar blöda och visa positivt på test! Kram!
Linnea är mitt favoritnamn på en tjej . Har dock också alltid haft tankar på att namnet måste funka bra internationellt och det vet jag inte om Linnea gör direkt.
Lappis - just det funderade jag på också. Hur kan det ha tagit sig FRÅN livmodern? Det är ju där det är inplanterat! Hur som helst - skit och elände! Hoppas att naturen har sin gång lite fort nu istället så att du blir av med detta en gång för alla. Stor styrkekram iallafall!
EA - först en en tröstekram. Ville sen bara fråga om ni förutom att ha kollat att du har ägglossning (blodprov ca dag 20 el. nåt sånt?) också har tagit blodprover på dag 3? Annars är det prover du borde kräva att få ta.
Grattis Vickan!!!
EA - på dag 3 mäter de flera hormonprover, bla sköldkörtelvärden samt FSH (follikelstimulerande hormon). Vårt problem är att mitt FSH är för högt vilket tyder på att mina ägg i princip befinner sig i klimakteriet redan. Jag har dock också ägglossningar, men med inga eller dåliga ägg. Jag tror att provet kan tas någon av dagarna 2-4 (jag har nog tagit provet både dag 2 och 4). Så prata med din läkare och försök få en remiss, så borde du kunna lämna provet även om elaka tanten infinner sig under helgen. Lika bra att ta alla prover direkt, så slösar man ingen tid...
Liten - känner igen det där med saknad inspiration. Jag ska byta jobb snart (ska jobba 2,5 vecka till) och jag känner inte alls för att göra klart på det här jobbet. Försöker hela tiden att ha något att se fram emot, just nu är det 10 dagar i Sydafrika i slutet av februari som utgör målbilden. Annars är god mat och gott vin något vi ofta njuter av.
Lappis - konstigt att de inte hört av sig. Vad är det för mirakelakupunktör du har nosat upp?
EA - när vi hade fått svar på mina dag 3-prover fick jag pergo. Dock var inte läkaren tillräckligt påläst har vi förstått i efterhand då han konstaterade att mitt värde på 15 bara var "något för högt", men det var väldigt för högt! Normalvärde ska vara så lågt som möjligt, men iallafall under 10. Om alla värden är normala kan jag tänka mig att nästa steg kan vara en undersökning av livmodern (jag fick koksaltlösning insprutad vid VUL för att se att livmodern såg ok ut) och sen kanske spolning av äggledare. Det är ju också så som du skriver, ni ligger fortfarande inom gränsen för vad som är normal tid att försöka innan det blir ett plus, så någon större oro skulle jag inte känna ännu. Minns inte hur gammal du är?
EA - då har ni ju all tid i världen! Men jag förstår din otålighet i allra högsta grad.
BS - en jättekram! Har ju bara smygläst senaste tiden och har nog missat varför du inte kan få barn nu?
EA - svårt att råda när läkaren verkar så bestämd. Jag fick börja med att ta dag 3-provet när vi började utredas... Tog inte dag 21-provet förrän efter några månader ytterligare när dessutom makens simmare var utredda. Så jag tror nog inte att det är något man gör inför IVF. Att det sedan har lett fram till IVF-försök är ju en annan historia. Tror att alla här inne som gjort utredning har tagit dag 3-provet. Rätta mig om jag har fel!
kram nenne!!!
EA - avvakta några månader, men om det inte har tagit sig då så tycker jag att du ska kräva att få ta det. Som sagt, det visar bla sköldkörtelvärden och om de är lite rubbade så är det lätt avhjälpt med tabletter (har jag läst) och även FSH. Även om ni är unga (jag är nästan lika ung ) och sannolikheten för att det då ska vara för högt är liten så är det bra att kolla.