• Fru E

Lös biljett till barnkarusellen!

själv borde jag göra klart min ekonomiuppföljning för 2009 men är så sabla trååååkigt, roligare här hos eeerrrrr

• Fru E

Lappis-fniss budgeten är redan lagd och klar, den var vi tvingade att lämna in redan tidigt i våras . Men har en egen uppföljning på ekonomin som jag jämför med budgeten.

Nä nu måste jag hämta ett paket och handla!

Kram till er alla!

• Fru E

*glider in på sockorna och diggar till Spotify*

För en som inte kan vare sig vad låtarna heter eller artistens namn så är det toppen håller kanske på att bli senil i förtid

Lyxade till det med sovmorgon imorse med maken . Blev en sen kväll igår med julgodis bak och skvaller med tjejkompisarna, en trevlig tradition som vi har varje år så får man många sorters olika godis.

• Fru E

Ego:
    Har för övrigt bojkottat ÄL-stickorna eftersom de just nu tar mer energi än de ger. Bättre att hoppa på maken varja/varannan dag så blir det samma effekt . Proverna kommer ändå att visa hur det blev så ska njuta lite av julen istället och maken

Nenne-hur har det gått med intervjun???????? Hade varit helt underbart med både plus och jobb på samma gång

• Fru E

blev en hel massa: lingonfudge, hallontryffel, pepparkaksbollar, marsipanbollar med amaretto, jordnötstryffel och sen har jag sen innan saffranskola, leilas rocky road i kylen

• Fru E

Hmmm.....får nog ta och planera in lite extra promenader under julen om vi ska äta upp allt godis i kylen

• Fru E

*kommer på studs*

Jordnötstryffel
    1 dl vispgrädde
    50 g smör
    300 g mörk kvaliteschoklad (blir godare då)
    1 dl kesella
    1 1/2 dl salta jordnötter
    Koka upp grädden tillsammans med smöret. Ta av kastrullen från plattan och smält ner den mörka chokladen och kesellan. Rör ner hälften av de grovhackade jordnötterna. Häll chokladen i en form med bakplåtspapper ca 10*15 cm. Strö över resten av jordnötterna och låt svalna i kylen. Skär i bitar och njuuuuuuut

• Fru E

Atltid roligt att kunna bidra med något här i tråden förutom en massa nojjor

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!