• Fru E

Lös biljett till barnkarusellen!

Koko-då kanske jag ska höra med min gyn efter proverna har kommit tillbaka och se vad han säger om det, om det nu inte kan skada att ta det. Jag spottar ju med i rätt så många dagar....

God Jul på er Alla!
    Njut av sällskap och god mat!

*extra stor kram till Lappis, Tellis, Frejis och Nenne*

• Fru E

Mrs B-usch vilken jul hoppas er otur vänder nu så ni får fira lite nyår i alla fall

Lappis-konstigt att det blev så men bra att ni kollat upp med gyn och så i Frankrike med utifall att

Vickan-passa på att parta medan du kan

Koko-då kanske endon är på tillbakagång *hoppas hoppas*

Ego:
    Så är ännu ett kusinbarn tillverkat tydligen och nu är det bara vi som inte fått smått . Vill så gärna ge min mormor den glädjen eftersom min mamma är borta.....men mormor fyller 95 nästa år så inte så mycket tid kvar.....
    Är kring dag 24 idag och märker nada, vare sig tant (hoppas på att cykeln inte är 40 dagar som förra var men om den inte ska vara det så borde jag börja spotta snart tycker jag....) eller symptom och som vanligt är jag nojjig och tror att proverna visar att ÄL inte varit denna månaden eftersom stickorna inte gav utslag mellan dag 10 och 15 men men bara att ta sig i kragen och gosa med brorsbarnen här hemma istället.

Vi skulle ha åkt till Stockholm över nyår och hälsat på våra vänner som precis fått barn och biljetter och allt var bokat. En resa vi sett fram emot i 1 1/2 månad eftersom vi inte ses så ofta! MEN igår ringde de och sa att vi inte kunde komma eftersom killens syster hade kommit dit alldeles nerförkyld och smittat den den lilla så illa att ambulansen fått komma och hjälpa henne att andas . Så nu hade läkaren gett dem "husarrest" i 10 dagar så den lilla hinner bygga upp immunförsvaret lite. Att man som besökare inte kan tänka lite själv, vad ARG jag blir! Och inte kunde vi avboka biljetterna heller utan jag har fått lägga ut dem på blocket och sen försöka ringa kundtjänsten imorgon och förklara allt. Avbokningen gällde tydligen bara om man själv blev sjuk och inte de man skulle resa till......och såklart fick maken sig en känga av mig av allt ovan när jag tyckte att han kunde lägga ut biljetterna

Oj, vad långt det blev!

Dags att värma sig lite framför brasan och lyfta humöret!!

• Fru E

God Kvall!

Har makens dator som har engelskt tangetntbord (vet inte hur man staller om....) sa ni far lasa utan de 3 sista bokstaverna i alfabetet

Biljetterna till nyarsresan ar salda och vi kunde ha lagt ut ett hogre pris mot vad vi betalt eftersom det var manga som ville ha dem. Men skont att fa tillbaka det mesta av pengarna da vi inte kan utnyttja resan. For den lilla tjejen som blev forkyld ar det inte bra de fick aka in till sjukhuset idag och suga ut slem pa stackarn men nu ar de hemma igen med isolering igen trist men nodvandigt.

Julen har annars varit lugn med massa mat och trevligt sallskap . Har de tre senaste dagarna gosat med brorsbarnen 3 och 1 ar gamla, mysigt!

Jag bidrar nog inte till nagot plus 2008 verkar det som......har borjat spotta lite lite idag sa tanten kommer val snart, ca dag 26 idag. Trist men far forsoka ta nya tag och muntra upp oss. Onskar snart att jag pa ett satt inte berattat for de narmsta tjejerna att vi forsoker eftersom man vet att de haller koll pa en nar vi ses, aven om de inte fragar rent sa vet man att de undrar. Kanns som om det okar "pressen" pa oss pa nat dumt satt. Men forsoker sla bort det och tanka att de stodjer oss istallet vilket de absolut gor.

Tack for en valdigt trevlig tradtraff idag!!!!
    Roligt att traffa nagra IRL, blir pa nagot satt mer "riktigt" och personligt nar man har ett ansikte pa er
    Piff & Puff var riktiga charmtroll liksom Sweetans dotter. Tinga med make bor jattefint med lagom nara till allt.

Mrs B-hur har det gatt???

Nenne-kom tanten?????

Ore-klart du ska nojja har i traden, det ar det den ar till for . Nar vi forsokt i 3 mander var jag relativt lugn fortfarande aven om jag hoppades att vi skulle bli gravida snabbt men nu ar det lite varre.....

• Fru E

Ore-om du blir lugnare av det kanske du ska testa och riskera ett trakigt minus sa du kan slappna av resten av manaden....

september-ahh da ska jag nog fraga gyn om det nar han ringer om det kan forbattra chanserna

• Fru E

Nenne-GRATTIS!!!!!! Va roligt!!! Nar borjar du och fick du lonen du ville ha??????

Mrs B-hur har det gatt for er??

Far nog pasta att jag ar lite trott idag aven om vi kom i sang vid tva relativt nyktra . Sitter och tar det lugt i soffan nu med maken, skont att ha nagra lediga dagar hemma med innan vi borjar jobba pa onsdag.

Tanten kommer vilken dag som helst och det enda positiva med det ar val att hon atminstone har vett att komma i hyfsad tid

• Fru E

Tellis-hoppas det inte var alltfor dramatiskt ialla fall

BS-kan du inte saga till maken att han tex leker med Iris medan du gor maten eller att han far valja mellan att gora det ena eller det andra? Pa det sattet tvingas han att engagera sig pa nagot satt. Funkar relativt bra pa maken har hemma

Koko-BIM-listan ar ett maste!!

Ore-later som du haft ett bra nyar galler att passa pa medan man kan!

Mrs B-neeeeeej inte magsjuka igen tycker ni haft tillrackligt med bekymmer....

Har vantas det fortfarande pa full tant, hon visar sig ibland for att sedan forsvinna men hon kommer i sinom tid . Fragan ar bara vilken dag man ska rakna som dag 1 om hon gor sa har.....men tror det riktiga ar att rakna fran nar "varken" kommer och bara rott....

Vilket underbart vader det har varit idag!!!! Lyckades fa med mig maken ut pa en langpromenad tom

• Fru E

Lappis-valkomen tillbaka . Later som att er resa var toppen! Skont att ladda upp sina batterier lite. Vad ar ert nasta steg i processen?

Mrs B-hoppas ni far reda pa provsvaren snart sa ni kan fa ratt hjalp

BS-skumt med blodningen men kan vara som du sager att kortisonsprutan stallt till det lite. Om det var nagon infektion eller sa sa borde du markt det vid det har laget kanns det som....

Har kom tanten i fredags ca dag 30 sa skont att ha en lagom lang cykel igen om man nu ska vara glad for att fa tanten . Far se nar gyn kommer tillbaka till jobbet och kan kolla pa provsvaren....lite nyfiken pa vad de visar....
    Borjar mer och mer luta at Kokos teori om att kroppen kan behova lite extra progesteron for att agget ska fasta battre. Men vet inte riktigt hur jag ska framfora det till gyn for att fa testa.....

• Fru E

Vickan-har maken din koll pa var i cykeln du ar, alltsa nar han ska ta lite extra initiativ eller ar det du som tar tag i det hela?

• Fru E

sweetan-du skulle hallt utkik efter ett rott trahus med svarta knutar som lag precis i borjan pa byn pa vanster sida en bit in sa hade du sett mitt foraldrahem

Vickan-bra jobbat

• Fru E

Koko-sov gott! Kan tanka mig att man kan sta ut med lite illamaende och trotthet nar man vet att det for nagot gott med sig

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!