• Mrs  B

Lös biljett till barnkarusellen!

AM
    Tycker nog allt att du ska fundera på det.
    Övar ni dessutom med Livia hemma att ta på sig kläderna själv så kommer det att gå ännu fortare.
    Vad säger din mamma då?????

• Mrs  B

AM
    Förlåt, tänkte inte på att din mamma inte är här hos oss.....
    Att träna med kläder började vi tidigt med, men när det var bråttom/är bråttom hjälper vi till.
    Träna när det finns tid, ork och lust.

Izzie
    Det blir bättre och bättre med Malte, men helt ok är han inte tyvärr. Spyr fortfarande 3-4 ggr per dag men inte i dem mängderna som innan och han är normal i magen igen (när man kollar blöjan). Slipper duscha honom ett par gånger om dagen och tvättmaskinen är bara igång varannan dag.
    Men med maten går det trögt. Provade med morotspure idag, då vi måste börja om igen från början, och den köpta gick hem (inte min egen ) Små steg gäller helt enkelt.....

Hur har ni det då?

• Mrs  B

Angående Malte se svaret till Izzie, så behöver jag inte skriva det igen.....

• Mrs  B

AM
    Ja, det är nog inget vidare för Malte att vara halvkass....
    Men vi får hoppas att det går framåt nu och inte bakåt med maten, små steg var det......

Nu ska jag spela spel med Max som jag har lovat det sista timmen.....

• Mrs  B

Muggles
    Hur gjorde ni för att få bort att Moa vaknade 05????
    Malte vaknar nu vid den tiden och vill ha välling sen sover han till 06 och sen är det kört....

Liksom AM använder jag namnlappar av olika slag.
    Provade att styka på dem men tyckte att de lossnade när man tvättat dem ett antal gånger, så de jag hade kvar sydde jag på.
    Nu har jag en variant som man "knäpper" fast. Funkat hur bra som helst. Använder en penna när det gäller skor, mössor, vantar regnkläder osv.
    Det som har försvunnit för oss på dagis är vantar, så köp på er ett par stycken....

Kramar till Frejis, Cicci, EA och ni andra som behöver kramar!!!!!

Läste på en lapp nu när jag lämnade Max att nu har magsjukan kommit till Max avdelning.....
    Hoppas verkligen vi slipper en andra omgång, men enligt bvc ska Max vara imun mot det nu, men det vet jag inte om jag tror på.....hmmmm

Provade smörgås på Malte i morse och än har det inte kommit upp....hoppas hoppas

• Mrs  B

Usch, idag är det årsdagen för när min syster dog.....

• Mrs  B

Usch för november månad.......

Gruppkram till alla!!!!!!!!!!!!!!!

• Mrs  B

Tjaba!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Läget tjejer??????????????????????

Försöker hålla ögonen öppna men det är svårt idag eftersom jag har fått vara vaken nästan hela natten pga att Malte hade ont i magen. Gav honom en potatis (slät puré) igår och det var visst inget bra.....
    Blir nog ingen sådan mat idag......

KOKO
    Min bvc-tjej säger att det där med välling är så typiskt svenskt och inget måste att dricka. Jag gillar hennes inställing skarpt, för vad man än frågar så har hon bra svar och mycket humor. Lite "gör som du själv vill och vad du tror är bäst för ditt barn". Så skönt att ha en bra dialog.
    Ringer jag får jag tips, men i slutänden är det ju ändå jag som får bestämma vad som ska göras och det är aldrig några sura miner.
    Malte gick ner i vikt när han började åla och krypa för då gjorde han av med mer energi än vad han fick i sig.
    Nu lever han i stort sätt på välling, pga magsjukan, men hoppas att han får aptit igen och intresse för mat. Men han har ju aldrig gillat lagad mat så vi får väl se.....
    Min make har inte heller någon koll på vilken mat Malte ska äta eller när så när jag är borta är det full genomgång först.

Page
    Usch vilken tråkig sits för din mor!!!!!!!!!!!!!!
    Vet inte vad jag ska säga om det hela.....

• Mrs  B

Muggles
    Ska fundera vidare på er metod.......hmmm
    Något måste göras iaf.

Ore
    Trist med tvättstugan!!!!!!!!!!!!!!
    Fattar inte varför en del inte kan låta saker och ting vara, "mind your own buisness"-liksom. Fiskolja????????
    Hur kan man bara komma på idén.....
    Vi köpte en egen tvättmaskin när vi flyttade till en större lägenhet (innan huset) och tyckte det var ett bra drag. Har aldrig gillat att tvätta i den gemensamma tvättstugan, mörkrädd som jag är.....
    I ett hus där jag bodde fick man betala 5 kr per tvätt och per gång i tumlare......

GRATTIS Mathilda på 1 års dagen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    (Malte är också 74cm lång.... )

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!