• Fru E

Lös biljett till barnkarusellen!

Hehe det närmaste jag och maken kommer i dans är nog lite kasedans på enkel nivå

• Fru E

Oj vad ni har skrivit idag , var inne en snabb runda imorse och då var det fortfarande lugnt

Angående renovering så har vi vardagsrum, gästrum/barnrum och et badrum kvar att renovera. Vardagsrummet och gästrummet ska tapetseras om medan badrummet kräver en full renovering då det har våtrumstapeter/mattor. Det hade varit jätteskönt att få badrummet iordninggjort men det vi funderar på är om det kostar mer än det smakar, dvs om vi kommer att få tillbaka pengarna när vi säljer då vi köpte radhuset väldigt billigt och inte har lånat så mycket. Även om ROT avdraget nu finns får vi nog räkna med att få betala ca 40-50 000 beroende på vilka val av tapet och möbler vi gör.

Ouuppsss dags att ta tvätten

• Fru E

Får nog ta och prova mascaran Kanebo 38 nästa gång jag byter

Ego träning och mat:
    Blev glad igår när maken självmant sa att han funderade på att prova GI-programmet då jag "tjatat" ett tag på honom eftersom han har en del extra kilon. Var en kollega på jobbet som nu hade hoppat på tåget så då kanske de kan peppa varandra lite . Maken tränar gärna men behövs nog att även kosten förändras för att han ska se resultaten snabbare.
    Vi äter redan rätt så mkt "rätt" som man ska göra i den sista fasen av GI men för att få rivstarten så börjar vi från början. Ska försöka att skriva ner en matsedel om vi följer, kruxet är att vi inom den närmsta 3 veckorna som "rivstarten" är både har svärmor som fyller år;min pappa samt särbo fyller 60 och 50 och sen fyller vi själva i början av februari. Funderar på om det är klokare att sätta igång efter alla de firanden eftersom "rivstarten" ska vara 2-6 veckor.........eller får vi helt enkelt vara så snälla och tacka nej till alla godsaker eftersom man inte ska äta så mkt kolhydrater och socker nu första veckorna..............antar att hur man än gör så finns det alltid något som ska firas.

• Fru E

Fru L-ja jag är nästan inne på det med men låter maken bestäma eftersom det är han som kommer att få dra det stora lasset då jag inte gör det för att gå ner i vikt (går jag ner i vikt försvinner jag ). Men här hemma kommer vi att äta samma saker. Ja då får vi vackert titta på tårtorna som jag kommer att göra när min pappa fyller 69 *fniss*

• Fru E

Jag har faktiskt inte tänkt så mkt på förlossningen utan har än så länge haft filosofin att "det löser sig alltid". När vi väl har plussat ska jag nog läsa lite mer om det men blir nog mer naturligt att då söka lite mer information och fundera på hur man själv vill agera.

• Fru E

Mrs B-ja en öl i den större staden på H är aldrig fel , jag jobbar ju där, dock får maken avstå öl om vi kör gi då får gå på drinkarna direkt

• Fru E

Mrs B-menade inte Helsingborg utan H-holm har ju föräldrahemmet därikring och jobbar dessutom där

• Fru E

nu får du allt förklara vem grymme-Bettan är Nenne

• Fru E

Attans vad man blir lockad av vissa saker när det är förbud på att "rida på pålen" som Nenne brukar beskriva det

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!