• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • BrudSommar2006

Hej alla, jag tänkte bara säga att ni får inte skriva så mycket imorgon, för jag måste vara hemma med Iris och kommer troligtvis inte att ha möjlighet att gå in och läsa ikapp!!

AM, hur blev det med er brunch på söndag, hur många är ni och hur många bokade du för? Finns det plats för mig menar jag? Ni har ju skrivit så många sidor så jag orkar inte bläddra tillbaka och leta. Nu när ni ska ses så tidigt så har jag fått dispens att komma in en timme eller två men kan inte stanna sent. Inte för att jag hittar dit men, men, jag får starta i tid.

• Lapinette

BS - plats lär det nog finnas.

• Lapinette

nenne - går maken också på akup? Och vad då räkor? Du menar väl inte den sorten din väninnas väninna brukar suga på ibland?

Som sagt, har du några tips på hur man blir gravid så släng hit en dos!

• Lapinette

BS - det är lätt ligger nära Narvavägen...du vet den allén som går från Karlaplan ned till Djurgårdsbron. Sen är det bara ett kvarter upp på Linnégatan. Ja, kommer du från Narvavägen så har du Aston Martin och Ferraributiken där i hörnan.

• Lapinette

Har alltid velat prova snowboard men det har aldrig blivit av. När jag pluggade nere i alperna så var vår "sportnisse" (han som ordnade resorna upp i bergen på helgerna) intresserad av min väninna så han försökte lära henne åka snowboard. Hon blev bara rädd (är fegare än mig) och jäkligt blå från baken ned till knäna. Nå väl, försökte sedan övertala henne på en av våra senare alpresor att vi skulle ta en lärare och försöka en dag men då hade den snowboardsläraren åkt hem för säsongen (vi åkte alltid i mitten av mars). Så... för att göra en ointressant historia ändå ointressantare. Jag har aldrig åkt snowboard!

• Page

Mmm, slurpar i mig blåbärsglöggen just nu och kan tala om för dig Telis att den är riktigt god. Lite blaskig i färgen, men den är precis lagom söt för min smak. Fast jag gillar konjakglöggen bäst! Vi har redan druckit 3 flaskor glögg (inte i kväll) så jag lär vara trött på glögg i december.

Skidor ja...jag fick 2 par nya skidor när jag var 10 år och vi flyttade till Norge. Slalomskidorna har jag använt en gång, och de andra kanske tre. Näää, latmask har jag alltid varit

Min brunch ligger pyrt till kan jag säga. Det går inga lämpliga tåg, och om jag inte vill ruinera mig så kan jag tidigast vara i Stockholm 13.30! Blääääääää!!!!!!!!! Då har ni ju pratat klart om allt roligt. Och Nenne kommer säkert inte hålla låda fram tills jag kommer.

• Liten med Mindre

Page - Finns det inga bra tåg? Bussar?

Kan väl säga att jag känner mig lite besviken idag med. När vi äntligen gräver fram lite lust bakom trötthet och onda ryggar, så bestämmer sig maken för att busa till det och lyfta in mig i sängkammaren à la brandman. God tanke kanske, men det slutade med att jag hade en armbåge uppskapad mot dörrposten, och en lust som krupit bort o gömt sig...

Nåväl, vi får väl ladda om till kvällen och hoppas på det bästa. Skulle vara trevligt med lite vuxenaktiviteter hemma oxå.

• Ore

Bara för att jag läste ikapp två gånger igår, så kan jag hänvisa Page till inlägg 793 (gick tillbaka och kollade).

Aj Liten, uppskrapad armbåge låter inte trevligt... Och att lusten försvann är ju ännu mindre trevligt...

• MSW

Ni är helt galna, ni skriver juh hur mycket som helst!!!!

Natten funkade hur bra som helst! Han åt 21.30, 01.30 och 05.30.. Och då ammade han bara!

Nu ska jag försöka lägga ifrån mig honom (det svåra är att han ska fortsätta sova) så jag jkan borsta tänderna, och kanske tom duscha!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!