• nässlan87

    problem med inbjudan, vilken utav dem?

    har ett litet problem

    jag och min sambo har ett tema på vinröd,svart och silver eller vit och jag har hittat två inbjudningskort jag och min sambo gillar men vi vet inte vilken utav dem vi sa välja.

    vi båda gillar den vita, som är format som ett hjärta, se bifogad länk. men den följer ju inte riktigt temat

    den andra som vi fastnat för, är svart, se bifogad länk.

    frågan är då om man ska välja den svarta för att den följer temat eller ta den andra, vad tycker ni?

    vi båda lutar åt den vita men den följer ju inte temat?
    eller kan man väva in den lite snyggt på något vis i temat tror ni?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-03 11:16
    www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1014604

    här e den vita

    www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1060873
    här e den svarta

  • Svar på tråden problem med inbjudan, vilken utav dem?
  • Novemberbröllop08

    Jag måste säga att jag gillar den svarta.

  • Emp

    Den svarta tycker jag var snyggast.

  • gustafmatilda

    Jag tycker absolut inte att man måste följa sitt tema genom allt. Det gjorde inte vi tex. Fast just i detta fall tycker jag att det svarta kortet är snyggast. MEN välj det som ni tycker är finast, även om det inte följer färgerna hela vägen =)

  • DanKat

    Personligen skulle jag absolut välja det svarta, jag tyckte det var jättesnyggt! (det andra tyckte jag var lite föör sirligt romantiskt eller vad jag ska säga...) Men ta det ni själva tycker bäst om, kortet ska spegla ER smak och inte min!

  • agtiwi

    Tycker det vita var finast! Personligen resonerar jag som så att det inte gör något om det inte följer temat, för vitt går ju ihop med allt. Ska du ha vit klänning vid vigseln? I så fall går ju kortet ihop med det!

  • MulleNuh

    Den svarta var ju lite "häftigare" men den vita var mycket mer vacker!
    Hmm jag hade valt den vita.

  • Äntligen är det min tur

    Oj va snyggt det svarta va... och skiva med silverpenna...
    finns det vinröda kuvert till kanske??!!

  • Nephele

    Jag tyckte nog faktiskt bäst om det vita, och det går ju med det mesta även om det inte ingår i temat, det är ju ganska neutralt ändå. Som någon annan sade, finns det inte vinröda kuvert som kan passa till? Eller nån annan liten vinröd detalj? Typ skriva med vinröd text, använda stämpel eller ha vinröd sigill?

  • Myrmor

    Men hallå!!! Det är ju JÄTTESKILLNAD på priset!! Om ni gillar de vita är det ju toppen, de är dessutom mer originella, de svarta (även om de är mer i min smak) ser ut som precis alla andra moderna inbjudningskort. Vill ni nödvändigtvis ha med rött/silver (tycker inte det behövs) kan ni väl skicka de vita i röda kuvert med lite silverkonfetti i?

  • 010809

    Jag tycker att ni ska funder på vilket intryck de olika korten ger!

    det vita får en att uppfatta det som att brölloppet kommer att gå i en mer romatisk stil medan det svarta ger intrycket av att det blir ett mer avsklat, kanske stilrent, bröllop..

    men i slutänden ska ni ju ta det ni känner mest för, även om det bryter mot allt annat ni har.. det kanske är det som saknas i ert tema/planering, det ni känner när ni tittar på det vita?

  • zeddy

    Jag tycker den svarta! Men som sagt det beror på vad ni vill att den ska ge för intryck, den svarta är tuffare medan den vita är romantisk och fin..

  • nässlan87

    sant sant det ni säger, får fundera, den vita geer ju som ni säger ett mer romantiskt intryck och den svarta mer stilren. det finns vinröda kuvert så det vore ju snyggt med det svarta och vinröda kuvert, visst det går även till det vita med.

    densvarta fasnade jag från början men min sambo är en obotlig romantiker så han fastnade för den vita direkt han såg den.

    så frågan är då om man ska hitta ngn annan istället för att kompromissa men jag vet inte.:/

  • passionsblomman

    Vad var er tanke när ni valde temat? det är ju en del av att välja stil/känsla och meningen är att underlätta ett helhetsintryck av tillställningen.

    Om det ska vara stilrent eller romantiskt borde i min värld vara det allra första man funderar över, och sedan kanske någon eller ett par färger som en röd tråd.

    Tycker genomgående att hela"vad har du för färgtema grejen" verkar ha missat syftet med att det ens finns. Det tycks ha blivit en egen grej som man funderar ut helt skilt från resten, som sedan mer blir ett problem, när man efteråt upptäcker färger på stolar i lokalen osv.

    Allt sånt borde man kolla först, och sedan välja färger som passar in där man ska vara och lyfter lokalen på bästa sätt.

    Att välja svart är ju helt klart lite "tuffare" och det vita är i sin tur så maximalt romantiskt som det kan bli.
    Valet borde rimligtvis göras utifrån vilken prägel hela tillställningen kommer att ha. inbjudan lägger ribban för vad man kommer att förvänta sig fortsättningsvis.

    Båda korten lovar ett ganska lyxigt bröllop och fest i mina ögon.

  • nässlan87

    jag vill ha stilrent med en romantisk touch :) medans min kille vill ha det så romantiskt som möjligt.

    ska fundera på det du säger och se vad vi kommer fram till

  • passionsblomman

    Hoppas jag inte lät för ilsken förut1 jag har bara upptäckt att ett av mitt yrkes viktigaste arbetsredskap så at säga, verkar ha blivit nån slags "grej". Helt fristående från allt det andra och nästan som nåt man flickagtigt flashar med typ: "vilken är diiin finaste färg? Miiin är rosa med silver.. Jaaa guuu vad fiiint, men HON hon har röött! men guuu va fult det skulle jag aaaldrig ha."

    Om du förstår vad jag menar?

    istället för att man sållar bland alla valmöjligheter genom att bestämma typ av fest och sedan hur man bäst framhäver just det i alltifrån inbjudan till dukning.

    Det går ju absolut att göra det romantiskt även med det svarta som inslag. Inte lika ljuvt, men med lite dramatik med i det hela.Fråga gärna om du vill bolla framöver1 Jag jobbar som florist, så färger är min vardag och stora glädje...


    nässlan87 skrev 2008-11-03 15:02:21 följande:
    jag vill ha stilrent med en romantisk touch :) medans min kille vill ha det så romantiskt som möjligt.ska fundera på det du säger och se vad vi kommer fram till
  • nässlan87

    det ska jag komma ihåg. :D nej då det gjorde du inte.

    vi ska försöka göra det romantiskt men få in det lite eligant för att kompromissa tror jag .. blir väl dock att det blir mer romantiskt än vad jag vill men jag är bara glad att min sambo vill vara med i allt :D

    tack för råden :d

  • passionsblomman

    Ja, det får väl anses som lite av ett lyxproblem att ha en väldigt romantisk karl...hihi

    (obs, alla mina 1:or i alla inlägg ska vara !, men mitt tangentbord är så trööögt)

    Det kommer säkert att bli väldigt fint i slutänden!
    Lycka till med planerna!

  • nässlan87

    ja de kanske är detta :D

    det hoppas jag med :d

    tack än en gång för råden :D

Svar på tråden problem med inbjudan, vilken utav dem?