Inlägg från: Mumriks blivande fru |Visa alla inlägg
  • Mumriks blivande fru

OT - livrädd efter att ha läst "Familjeliv"

Alltså jag förstår att det här kommer låta helt sjukt och kanske överdrivet, men jag var nyss inne på systersidan familjeliv. Jag har inga barn, men vi planerar att börja försöka nästa år... kollade runt lite på forumet och efter att ha läst några inlägg på under "känsliga rummet" fick jag panik! Ena tjejens kille hade hade tagit en kollega på brösten och sedan haft telefonsex med henne, andra tjejens kille hade slagit hennes hund och en tredje hade blivit dumpade och han satt i köket och skrattade och skulle ut med sina singelpolare. Det värsta var att många verkade förstå och kunna sätta sig in i deras situationer... ungefär som att det var vanligt att hela förhållandet fallerade efter man fått barn och killen skulle bli ett svin och bedra en!!

Fick verkligen en klump i magen över hur vanligt det verkade vara och hur öppet man pratar om det i forumet.

Är det bara jag som är naiv eller kan man fortfarande vara kär och lycklig och trogen när man är småbarnsförälder?

• Svar på tråden OT - livrädd efter att ha läst "Familjeliv"
  • Mumriks blivande fru

Jag ska nog hålla mig ifrån FL ett tag om det ska bli några barn överhuvudtaget

Tack för det lugnande kommentarerna!

• Mumriks blivande fru

Tack för alla svar! Känns skönt att höra att även de som hänger på FL tycker att vissa där inne är lite extrema

Svar på tråden OT - livrädd efter att ha läst "Familjeliv"