OT - livrädd efter att ha läst "Familjeliv"
Är en "lite äldre" mamma med barn i mkt varierande åldrar om man säger så. (Jag är ofta på FL har varit det i ett par år.) Man får sålla lite, det finns många par som är riktigt unga och har sambos som är många ggr väldigt omogna. Jag fick mitt första barn när jag var 19 år och min dåvarande var ju ingen trygg hemmapappa som pysslade om oss precis. Nu är jag nygift med en annan man, som fick sitt första barn med mig förra året. Det är en milsvid skillnad!
Så det handlar om hur mogen man är för familj och vad för människa man skaffar barn med. Det finns idioter överallt och man behöver ju inte IQ testas för att skaffa barn. (Hmmm hade nog behövts emellanåt...) Ibland undrar man när man läser vissa trådar på FL och ögonbrynen fastnar inte alltför sällan längst uppe i pannan. Många av de som skriver har ju inte barn heller.
Svar på din fråga: JA, det man kan vara kär o lycklig även efter man fått barn. Men som i allt annat som är nytt så går det upp och ner. Livet blir annorlunda, men behöver inte bli sämre! -)