• Pentan

Åhhh det ligger i luften...

Jag tror att min sambo och pojkvän sen över 10 år tillbaka ska fria till mig snart...

• Svar på tråden Åhhh det ligger i luften...
  • Mörk Ängel

Åh vad spännande! Varför tror du det?

• Pentan

Vi har pratat om det så länge och vi båda vill så gärna gärna!! Jag har skojat med honom den senaste veckan och frågat/tjatat på skämt näääär ska du fria???? Och i går sa han att du pratar om det för mycket, det blir inget roligt då! Sen frågade han mig vad för typ av ring jag tycker om! Sen ska vi på sto fest om mindre än 1 månad och han har tidigare sagt att det vore härligt att komma dit nyförlovade så vi får sitta ihop under middagen! Eftersom man enligt gamla sed inte särar på förlovade par!!

• passionsblomman

Ja du ser! Kan du nu göra honom tjänsten att vara tyst nu då så han får åtminstone LÅTSAS att han kommit på detta alldeles själv och att det verkligenär en sådan öVERRASKNING för dig?*tittar strängt*

• Mörk Ängel

Haha, vad roligt! Ja, då är det säkert något på gång!!

• Pentan

Hi hi tack för rådet passionsblomma!!

• Kela2

Under ca ett år innan min sambo friade trodde jag att han var på gång vid flera olika tillfällen och får erkänna att jag blev lite besviken vid några tillfällen när han inte gjorde det. Däremot väldigt glad när han väl gjorde det utan att jag vågade förvänta mig det! :)

Vi hade också pratat mycket om att vi vill gifta oss och leva tillsammans, vilket jag tror är bra så att båda vet var man står och vill innan frieriet. Han hade "kollat av" en del också "hur man gör" och så. Fast hur mycket jag än undrade över när han skulle fria så undvek jag att fråga om det, för dels ville jag förstås att det skulle vara en överraskning, dels kan det lätt få motsatt effekt, för hur kul är det att göra något som någon "tjatat" om? Jag sa aldrig heller att jag blev lite besviken när han inte gjorde det på vår årsdag, alla hjärtans dag och sådana tillfällen (fast jag tyckte att jag fått hintar...)

Vad jag vill ha sagt är att det förstås är spännande att gå och vänta på ett frieri, men det enda som kan ge besvikelse är ens egna förväntningar... Förväntar man inget kommer det som en glad överraskning när det väl kommer! Många killar funkar nog också så att de vill överraska istället för att göra något de förväntas göra eller kanske till och med känner sig pressade att göra.

Så mitt budskap är att dröm gärna om frieri, bröllop och annat, men fråga honom inte om när han ska fria (så han får känna att det kommer från honom) och förvänta inte att det ska ske vid ett visst tillfälle (för din egen skull), även om det är svårt.

• Pentan

Aaaaaaahhhhhhhhhh jag har blivit friad till!!!!!

På ryggen av vår gemensamma dotters (13 mån) body stod det skrivet; Vill du gifta dig med min pappa?

Han är på jobbet nu och jag hämtade henne från honom tidigare i dag, så jag såg det först hemma när jag bytte blöja!!

Ringde honom, han sa att han vill ställa frågan direkt till mig i kväll när han kommer hem. Så då ska han få sitt svar!!
    JAAAAAAAAA!!!!!!!!!

Åh är helt chockad! Bara skakar i kroppen!!!

• harthurs

Aaaa vad gulligt och roligt!!! GRATTIS!!!

• MyochErlend
    Pentan skrev 2008-11-19 13:18:43 följande:
    Aaaaaaahhhhhhhhhh jag har blivit friad till!!!!! På ryggen av vår gemensamma dotters (13 mån) body stod det skrivet; Vill du gifta dig med min pappa?Han är på jobbet nu och jag hämtade henne från honom tidigare i dag, så jag såg det först hemma när jag bytte blöja!!Ringde honom, han sa att han vill ställa frågan direkt till mig i kväll när han kommer hem. Så då ska han få sitt svar!!JAAAAAAAAA!!!!!!!!!Åh är helt chockad! Bara skakar i kroppen!!!
    åhh...fantastiskt!!!
    Så kul!!
    Grattis !!
    Hoppas ni får en underbar kväll!!!!
Svar på tråden Åhhh det ligger i luften...