Inlägg från: Villemoa |Visa alla inlägg
  • Villemoa

Vårbrudar -09

Hej!

Här har ni också en som gifter sig på våren, den 25 april närmare bestämt så 2BMarriedSoon; vi kommer ha samma bröllopsdag!
    Vi gifter oss borgerligt i Norrköpingsrådhus. Har hittills ordnat med klänning, herrgård, frisör, smycken, vigselförrättare, köpt material till inbjudningskorten, festprogrammen och placeringskorten. Har också lämna in min förlovningsring så den ska få fina stenar
    Köpt korg till såpbubblor så snart ska jag beställa dem också. Få se, vad mer har jag ordnat med? Jo, gjort gästlistan förstås och en preliminär bordsplacering (inte lätt tamejtusan). Har börjat ordna lite med festprogrammet också och skrivit lite om varje gäst.
    Jag gillar att vara ute i god tid med saker och ting, är ju lärare, så det organisatoriska flyter i ådrorna men så är jag föräldraledig också och har tid om dagarna när lillfisen sover.

Puh, vad långt jag skrivit! Hoppas ni orkade läsa!

• Villemoa

Ja, jag ska också börja med inbjudningskorten, har stagnerat lite i planerandet. Man har gjort så mycket under kort tid att man behöver vila lite
    Måste titta på skor snart och underkläder. M2b ska kolla ut sina kläder också. Nu är det ju snart jul så då är det mycket med det också men man får ta nya friska tag efter nyår igen. Det är tur att man har mycket att sysselsätta sig med om dagarna (läs: ta hand om en 8-månaders tjej ) så man inte längtar helt ihjäl sig till den stora dagen
    Vi var och tittade på herrgården i helgen också och det var lika fint som jag hade föreställt mig! Det blev mer verkligt att vi ska gifta oss och vi båda fick tårar i ögonen
    Sen var jag hos frisören + makeuptjejen också för konsultation, det ska bli spännande att få se hur man ser ut till slut
    nni skrev 2008-11-17 12:04:16 följande:
    Villemoa; Vad mycket du hunnit med. Men det närmar sig nu ändå. Snart nytt år! Bra kämpat!Jag står still fortfarande med planer. Snart inbjudningskortfixande. Och festprogramsfixande. Och lite flera bokningar/beställningar. Oj det e en del.
Svar på tråden Vårbrudar -09