papper 120 g
Jag undrar om någon vet man kan hitta ett lite bättre papper/skrivarpapper på ca 120 g som man inte köper styckvis utan i större förpackning. Jag kommer att behöva minst 200 st.
Jag undrar om någon vet man kan hitta ett lite bättre papper/skrivarpapper på ca 120 g som man inte köper styckvis utan i större förpackning. Jag kommer att behöva minst 200 st.
www.helmer-nilsson.se
www.kontorsgiganten.se
Där har de 120 grams papper i större förpackningar.
Tackar, ska kolla upp det.
Du kan kolla på
www.quill.se
www.svanstroms.com
www.kontorsnetto.se
www.kontorsvaruhuset.com
De har 120 gr papper i 250 arks förpakningar
Själv köper jag alltid mitt papper från kontorsvaruhuset för jag är stor konsument av papper både vitt och färgat.
hmm är 80 g väldigt tunt? såg att mina färger inte fanns i tjockare..
Noxire: Jag vill ha papper med känsla av hög kvalitet gärna lite antik känsla. Kan du rekomenderat något sådant papper?
80 gram är precis som vanligt papper du har i kopieringsmaskinen eller skrivaren. Tunt för omslag, lagom för inlagor (t.ex. själva insidan i festhäften). Till omslag skulle jag välja minst 180 g, men jag är å andra sidan pappersnörd.
jo men de finns ju tyvärr inte så många färger i 180 g..
har inte hittat mocca som jag vill ha någonstans på över 80 g.. (förrutom i scrapbooking affären här i stan men dem tog 5 kr styck för pappret.. så någonstans finns det)
Om du hittat papper som du gillar i en pappershandel, kan du inte fråga då om du får köpa en hel förpackning i stället för styckvis? Vi har gjort så, dom papper vi ville ha köper affären in i 50-förpackningar så vi fick helt enkelt beställa några sådana förpackningar (och fick då %-rabatt jämfört med styckpriset)
jo gjorde det men de skulle ändå kosta 5 kr styck..
Vi köpte våra papper på panduro, visserligen 200-grams, men kanske funkar ändå? De kostar iaf 29kr för ett tio-pack.
september2009bröllop: I know! Riktigt fint, tjockt papper kostar skjortan! Det är helt klart en fråga om hur mycket pengar man kan och vill lägga på trycksakerna. Hoppas du hittar något bra!
funderar på att köpa gammelrosa och moccabrunt papper 80 g vardera och sen limma ihop så man får ett tvåfärgat lite grövre papper.. vad tror ni om det?
September2009bröllop: Du kommer att få problem med att få pappret jämnt limmat ända ut i kanterna, och dessutom är det stora risker att det blir bubbligt. Tyvärr! Jag ska ju inte svära på det, men jag tror att sannolikheten att det bara blir jättemycket jobb och dåligt resultat är för stor för att det ska vara värt att försöka.
Jättefina färger ihop! Det finns cardstock (tjockare papper som används till t.ex. scrapbooking) som är tvåfärgad och/eller mönstrad, men då kommer vi ju tillbaka till problemet med kostnad.
Råkar du bo i Stockholm? Kolla i så fall om det finns fint papper på MAP, de har en del papper med jättebra priser och skär till det i rätt storlek mot en liten kostnad.
nopp bor i båras.. jo scrapbookingpapper brukar kosta ca 8 kr styck så de går ju på ett ut.. om man skär till de kan man ju använda slattarna till ettiketter men de e ju helt klart ett alternativ, men känns inte som jag skulle ha turen att råka hitta ett som e i just gammelrosa och brunt..
Nej det är klart, det kräver nog både en hel del sökande och tur. Tänkte att jag skulle tipsa dig om det här iaf scraphuset.se/index.php&cPath=131_269 . Bazzil är en tillverkare som har jättefina papper med struktur, ca 230 g tjockt gissar jag på. Blir superfint, men kräver tillskärning om ni hade tänkt utgå från A4. Här var det lite rabatt iaf när man köper många, även om jag inte har kollat på vad frakten går på.
Jag köpte på matton på Norrlandsgatan i sthlm.Tror du kan kika på nätet oxå på mattonbutiken.se (tror jag).Jag köpte delvis lösblad men även 50 pack.
Jag har köpt 130 grams papper av märket Folia på Bokia, 50 st i en förpackning för 59 kr. Såg att Mattonbutiken sålde dom styckevis för 1.70 st. Finns massor av olika färger.