• Kirsto

papper 120 g

80 gram är precis som vanligt papper du har i kopieringsmaskinen eller skrivaren. Tunt för omslag, lagom för inlagor (t.ex. själva insidan i festhäften). Till omslag skulle jag välja minst 180 g, men jag är å andra sidan pappersnörd.

• Kirsto

september2009bröllop: I know! Riktigt fint, tjockt papper kostar skjortan! Det är helt klart en fråga om hur mycket pengar man kan och vill lägga på trycksakerna. Hoppas du hittar något bra!

• Kirsto

September2009bröllop: Du kommer att få problem med att få pappret jämnt limmat ända ut i kanterna, och dessutom är det stora risker att det blir bubbligt. Tyvärr! Jag ska ju inte svära på det, men jag tror att sannolikheten att det bara blir jättemycket jobb och dåligt resultat är för stor för att det ska vara värt att försöka.

Jättefina färger ihop! Det finns cardstock (tjockare papper som används till t.ex. scrapbooking) som är tvåfärgad och/eller mönstrad, men då kommer vi ju tillbaka till problemet med kostnad.

Råkar du bo i Stockholm? Kolla i så fall om det finns fint papper på MAP, de har en del papper med jättebra priser och skär till det i rätt storlek mot en liten kostnad.

• Kirsto

Nej det är klart, det kräver nog både en hel del sökande och tur. Tänkte att jag skulle tipsa dig om det här iaf scraphuset.se/index.php&cPath=131_269 . Bazzil är en tillverkare som har jättefina papper med struktur, ca 230 g tjockt gissar jag på. Blir superfint, men kräver tillskärning om ni hade tänkt utgå från A4. Här var det lite rabatt iaf när man köper många, även om jag inte har kollat på vad frakten går på.

Svar på tråden papper 120 g