• trollet79

Fler som inte kommer att lägga nå mycket pengar på bröllopet ?

Jag vill ha ett bröllop i det tysta där det helst bara är min och min sambos familj som kommer att delta

Nån mer?

• Svar på tråden Fler som inte kommer att lägga nå mycket pengar på bröllopet ?
  • Boomtown

Jag med men jag vet inte hur ännu. Men lik förbannat drar pengarna iväg. Hur ska du ha det?

• trollet79

Vi ska gifta oss när våran dotter döps och det kommer att bli en överraskning för alla

Jag tänker inte alls lägga ner några pengar på det, blir tårta och smörgåstårta efteråt hemma hos oss på gräsmattan och vid dåligt väder är vi inne i en lokal som ligger vid vattnet

Det som kommer kosta blir ju maten och tårtan tänker jag baka själv

Jag vill inte ha nån bröllopsklänning utan vill ha en fin vit sommarklänning

Det blir nog ringarna osm kommer att kosta oss mest

Hur ska ni andra göra som inte tänker lägga så mycket pengar?

• Hösten2009

vi har ett budget bröllop...
    jag har iofs en riktig brudklänning men jag köpte den från kina så jag betalade inte mkt alls för den. i övrigt är allt köpt på rea o så.
    min sambo ville inte ha 2 ringar så vi kommer bara gravera in nytt datum i hans o jag fick en ny. Men den kostade bara 2300:- på nätet så vi kom undan riktigt lindrigt jämnfört om vi köpt ringarna i affär här i stan.

• mme Plantier

Vi kommer gifta oss borgerligt, bara vi ,barnen och 2 vittnen. Efter det går vi ut och äter gott och har en trevlig kväll. Det som kommer kosta är ringen till mig annars blir det ett väldigt billigt och enkelt bröllop. Skönt tycker jag när det inte blir sånt ståhej..

• trollet79

Ja har också kollat på ringar på nätet, vi har en förloivningsring i ett märke och finns även vigselringar i samma och de är flera tusen billigare att köpa på nätet man kan ju bara gå och testa vilken man vill ha på nån guldaffär

• texas55

åå jag vet inte, jag vill ha en jätte fin klänning man gör det bara en gång (förhoppningsvis ) vara jättefin å gå in i kyrkan samtidigt som jag vill göra det inom en snar framtid.... å vi håller på att totalrenovera ett hus som snart förhoppningsvis är klart nästa år....(ett år hit eller dit när man hållit på i 7 år...) min sambo vill oxå gifta sig å jag vill göra det innan mina föräldrar kolar pappa är ändå snart 84...
    å jag känner jätte mycket folk inom catring å personal ....så det behöver inte vara så dyrt....men mycket av kr går till huset..... jag vet inte...

• PennyJenny

Att ha stort och påkostat bröllop kan när man är inne här och surfar framstå som normen och högst normalt, men jag tror att det finns måååånga där ute som väljer att gifta sig på många andra sätt än traditionellt med släkt och vänner och fest och hela faderuttan. Det är bara det att de personerna troligen inte känner att behov av att hänga på ett bröllopsforum för att få råd och tips i djungeln.

Så känn dig inte udda eller så, det är snarare vi som hänger här som kanske är lite väl överengagerade (säger damen som 16 månader efter sitt bröllop fortfarande surfar här )

• Akjort

Vi ska gifta oss borgerligt har vi tänkt. Bara jag, sambon, barnen och vittnen. Vi kommer inte bjuda in någon släkt el familj alls.
    Så det som kommer kosta är våra ringar egentligen. Vi har inte bestämt oss för hurdana det blir än, eller hur många (är inte förlovade)... Men vi har ännu ett tag på oss, blir giftermål först till sommarn.

• texas55

men... jag är inte nån klänning eller göra mig fin varje dag person... så jag känner att det vill jag göra för en dag , å skulle vi bjuda bara "familjen" är vi typ 30....å jag vill ha fezt, träffa alla vi är så utspridda alla... jag vet inte vi får nog prata om det ricktigt å bestämma oss... men tack

• texas55

förestan när vi döpte vår son var de de som trodde att vi skulle gifta oss då så de hade förberrrtt en massa hihi, vi döpte han i trädgården hos mina föräldrar på landet 60 pers,( så jag är van att laga mat till många...)det var så mysigt...

• sarahkka76

Vi försöker få vårt bröllop så billigt som möjligt och vi har 40 gäster, familj och närmaste vänner. Funderar på att kanske bjuda på eftermiddags kaffe med bröllopstårta och ev lättare tilltugg av ngt slag. Fina kläder vill vi ha iaf, men killen ska hyra sina. Ringer ska ligga på max 3000 har vi tänkt:-
    Tycker bara att lokaler är så dyra, hittar inget under 4000:-
    Bröllopsnatten tänkte vi ha hemma. Kanske ostbricka på kvällen och sen en super god frukost med mycket gott till dagen efter.

• Tehya

Vi tänkte ha vänner och familj till kyrkan. Efter det blir det restaurang med dom närmsta. Istället för att önska presenter så kan familjen betala sin egen mat då kan de iaf äta det dom själva vill äta och till valfri summa.
    Klänningen har jag redan hemma (en skön sommarklänning), det som kommer att kosta är nog mannens kläder.
    Eftersom vi har en rätt breda förlovningsringar så ska det bara graveras in bröllopsdatumet. Till slut blir det en smekmånad till norrland, det blir nog mysigt!
    Får hoppas att vi verkligen håller kostnaderna nere.

• HelenaOlivia

Vi gifter oss i Kyrka och bjuder alla och efter vigseln så har vi "Bröllopsfika" i kyrkolokalen. Efter det åker vi på bröllopsresa, den blir ju förståss inte så billig men vi vill lägga pengarna på en resa och inte på en storfest.

• JanetKim

Men hur mycket pengar är rimligt för en lågbudget med vanlig brudklänning Kavaj brubukett lite mat utan alkohol tårtor för ca 70 st ca 20 är barn?

• sarahkka76
    JanetKim skrev 2009-01-03 23:20:54 följande:
    Men hur mycket pengar är rimligt för en lågbudget med vanlig brudklänning Kavaj brubukett lite mat utan alkohol tårtor för ca 70 st ca 20 är barn?
    Ja, det är svårt att säga. Har du kollat på BTs budgetsförslag. Där har de gjort en beräkning som du också kan ändra på själv. Den är jätte bra! Du går in på medlemsfliken och sen väljer du budeget på menyn på vänster sida.

Själv har jag lagt upp det ung så här: klänning, skor, accesoarer för 4000kr, brudgumens kläder och skor som ska hyras för 2000kr, blombukett för 1000kr (det är starpriset för brudbuketter), tårtan för 45kr biten. Mat och alkohol har jag inte kommit till än.
  • impala58

Vi gifte oss i somras med bara min och min mans familj närvarande. Vi gifte oss i kyrkan och hade lagat middag själva som vi åt hemma hos mina föräldrar. Detta blev ett, vad jag kallar, budgetbröllop. Totalt gick det på ca 15000, där våra ringar tog lite mer än halva kostnaden. Vi var 23 stycken totalt. Här framöver ska vi ha en fest för våra vänner som inte fick vara med (eftersom ingen visste något). Jag är otroligt nöjd och vi fick precis det bröllop vi ville.

• Lovely V

Vi ska gifta oss billigt. Ett litet bröllop med hemlagad mat. Min ring och klänning köper jag billigt från ebay, jag tycker att det känns bäst så :)

Svar på tråden Fler som inte kommer att lägga nå mycket pengar på bröllopet ?