Inlägg från: SaraPayam |Visa alla inlägg
  • SaraPayam

Fortsättning Augusti 2009

Jag såg att vår gamla tråda hade stängts så jag passade på att öppna en ny så vi kan fortsätta & prata om idéer, mm.

• Svar på tråden Fortsättning Augusti 2009
  • SaraPayam

Pebble skrev senast:

Helt annat ämne...eftersom vi alla planerar för augusti...idé för färgteman, och även möjliga blomsorter? Jag är helt lost på sådant.

Vi kommer att ha silver & ljuslila som färger. Buketten kommer bestå av mestdels rosor, men även lite härtanpå tråd. Bild finns i galleriet

• SaraPayam

Hej tjejer, har helgen varit bra? Har det blivit något planerande? Vi har mestadels suttit med hemsidan & skrivit in vår önskelista...vilket tog sin lilla tid innan man formulerade sig rätt, men nu är det äntligen klart

Hoppas att ni alla har haft en bra helg

• SaraPayam
    andbeyond skrev 2008-11-17 11:51:16 följande:
    Vi har suttit och tittat lite på inbjudningskort. Hittat ett vi verkligen gillar men vet inte om vi ska beställa det ännu. Vore skönt att ha fler detaljer klara innan man trycker texten men samtidigt - tänk om det försvinner ur sortimentet! När beställde ni/tänker beställa inbjudningskort. Vi har alltså 9 månader kvar innan bröllopet :)
    [/citat]
    andbeyond skrev 2008-11-17 11:52:14 följande:
    [citat]
    Det har ni ju allihop förresten.. glömde vilken tråd jag skrev i ;)
    Du skulle ju alltid kunna ringa dem & höra om de ska utgå ur sortimentet & är det så att de inte ska det så kan du ju alltid avvakta

Vi ska ju göra våra egna inbjudningskort, så vi ska sätta igång ganska snart, så att de blir färdiga, tror nog att det kommer att ta sin lilla tid, även om de är ganska enkla
  • SaraPayam
    andbeyond skrev 2008-11-17 12:01:54 följande:
    Låter ju som en idé :) Är för insnöad i mitt internetletande.Vi tänkte också göra egna kort först men bestämde oss för att omprioritera lite i budgeten och beställa i stället då jag har ganska mycket med plugget nu och i vår. Gör ni korten från grunden eller beställt något "pyssel-kit-aktigt" (det är ett ord, jag lovar..)?
    Hahaha det blir ju lätt så, vi va med inne på att beställa kort, men sen hittade vi inget som vi kände va riktigt oss, så därför vi vi dem själva. Nja de blir ju från grunden, men det består egentligen bara av ett papper & ett snöre Så det blir väldigt enkelt.

Såg att du läste till läkare, vilken termin är du i? Har du funderat på vilken specialitet du ska välja? Min m2b läste till läkare i Göteborg för några år sen & nu jobbar han på BUP
  • SaraPayam
    andbeyond skrev 2008-11-17 12:14:16 följande:
    Papper och ett snöre - låter spännande :) Du får lägga upp en bild när du har ett klart så vi får se! Läser termin 2 (bara, hundra år kvar typ) så har inte bestämt mig för specialitet ännu. Lutar mer åt hormoner och nerver än till hjärtkirurgi och akuten. Fascinerad av hur de småsmåsmå molekylerna i kroppen kan styra oss så mkt :) Är alltså mitt uppe i "pre-klinterminer" vilket gör att det är teori, teori, liite praktik och ännu mer teori. :)Vad gör du för något?
    Aha då förstår jag, då har du inte så mycket tid över till annat, jag läser till sjuksköterska & jag tycker att det är tillräckligt, hinner knappt inget annat än skolan...

Jo men visst är det fascinerande, helt otroligt hur det påverkar & styr oss

Hahaha det ska jag göra Vi kommer att vika ett papper i 4 delar (på längden)& sen ska vi skära bort en av delarna & ha som svarskort, sen kommer vi binda ett band runt om Pappret kommer att vara i silver & bandet i ljuslila.
  • SaraPayam
    andbeyond skrev 2008-11-17 12:24:52 följande:
    Åh, låter jättefint! Ekonomiskt och miljövänligt med svarskort av samma papper - ni är inte dumma ni ;)Vi tänkte låta mammorna våra jobba lite med att ta emot svar-samtal istället för ett svarskort. Bara för att det är en ny generation och vi själva fixar bröllop ska de inte få slappna av helt och hållet heller :P Vi tänkte göra egen mat också och där ville mammorna vara med så de har nog vad de gör nu när jag tänker efter...Kul med sjuksköterska! Vem vet, vi kanske blir arbetskamrater en dag (om hundra år som sagt..). :)
    Jo men det känns ganska bra & framför allt smidigt, man har ju som sagt inte all tid i världen när man pluggar
    Vi kommer att ta emot svarskorten själva....jag vill ju vara den som öppnar kuvertet & se om gästerna kommer

Hahaha nä men verkligen inte, lite grann ska de väl få göra. I vårt fall är det nog mest svärmor som kommer få jobba. M2b är ifrån Iran & hans släktingar kommer att komma troligen på onsdagen innan bröllopet & de kommer att sova över hos svärföräldrarna, så svärmor & svärfar kommer nog att ha å göra
    Men jag ska hjälpa till ganska mycket de dagarna med genom att baka bröd, fikabröd osv

Hahaha ja det kanske vi bli, det skulle ju vara lite kul
  • SaraPayam
    andbeyond skrev 2008-11-17 12:40:46 följande:
    Det är ju helt sant att man vill öppna svarskorten själv.. kanske får ta en till funderare på det där. Oj, då blir det mycket folk hemma hos svärmor och svärfar, vad kul att släktingarna kommer från Iran! Har du varit där och hälsat på innan?Jag ska försöka hjälpa innan också, hoppas på att inte ha en omtenta däromkring bara. Men Emils Mormor kommer nog göra kakor och liknande så vi kan leva på det i några år oavsett om jag hjälper till eller inte.På tal om plugg, nu ska jag ge mitt fulla fokus till enzymerna i mag-tarmkanalen. Jättekul. Verkligen. ;) Vi hörs!
    Nä jag har inte varit där än, men jag har träffat hans släktingar när vi va på bröllop i Paris

Alltid bra att ha en mormor som bakar Att baka är ett av mina stora intressen Men just nu blir det inte så mycket bakande, har lite svårt för att låta kakor & sån vara....så det är lika bra att inte baka så mycket.

Jag ska försöka gå ner ca 10-13 kg innan bröllopet :-9 vet inte hur det ska gå riktigt
    Hahaha ha det så kul, jag ska sätta mig med patofysiologin nu, ha det gott
  • SaraPayam

Hmmmm har verkligen inte en blekaste aning....men se till att kolla upp prisskillanden mellan buss & minibuss, de kan göra ganska mycket i priset

Vi funderar mest på bröllopsresan just nu, men det är så svårt att hinna resemål i augusti...nån som har nåt bra förslag?

• SaraPayam

Ååå Muni ska ju vara jättefint

Vi har en resebudget på strax över 30000kr. Vi är lite inne på Thailand, men jag har ingen som helst erfarenhet av det så jag behöver alla tips som jag bara kan få

• SaraPayam

Det ser ju helt underbart ut Brukar det vara fint väder där i augusti?

• SaraPayam

Oj det va bra pris Vi har preliminärbokat en kryssning som utgår ifrån Neapel & sen efter kryssningsveckan så är det sol & bad i 1 vecka. Men det skulle kosta över 50000 för oss 2 & det är lite väl häftigt pris tycker jag..men det hade ju vart en rolig resa att göra

• SaraPayam
    andbeyond skrev 2008-11-24 17:40:06 följande:
    Min mamma var där i september och då hade det varit soligt och 30 grader varmt hela veckan. Så Korsika har nog ett ganska härlig klimat på slutet av det som är vår sommar.Oj, 50000? Var iofs några år sedan - kanske har något med det att göra. Sen bodde vi ju i den minsta hytten (som hade fönster och ändå var stor!) och när man är på bröllopsresa vill man kanske ha det lite "lyxigare". Sen var kryssningen ju en charterkryssning med lite mer "okryssig-stil" (ett nytt ord). Men superbra mat, härlig fräsch båt. Kan inte klaga på mkt alls. Neapel var det bästa på hela resan, Pompeii var något av det mest otroliga jag sett. Så kolla upp om det går att hitta billigare... :)
    [/citat]

Vart kan man hitta resor i Korsika? Kunde inte hitta nåt på apollo & fritidsresor...
    Jo men visst vill man lyxa till det lite, men det få ju finnas vissa gränser med
    andbeyond skrev 2008-11-24 17:45:46 följande:
    [citat]
    Mamma åkte med Langley förresten, om du vill kolla upp priser och så. Hon var verkligen supernöjd med allt.www.langley.eu/sv/
    Det ska jag kolla på

Tack
  • SaraPayam

Hej tjejer hur går det för er?

• SaraPayam

Åååå vad lugnt det är i tråden, beror det på allt julplanerande?? Idag har jag beställt maschettknappar till m2b som man ska få i födelsedagspresent
    Har även fixat frisör & makeup

• SaraPayam
    Lövnäs skrev 2008-12-16 18:35:32 följande:
    Hej hej!Här har jag inte varit in på flera månader.. Jag börjar känna lite kalla fötter. Vet inte om vi gör rätt när vi gifter oss. Mycket beror på allt runtomkring. Vårt hus ska bostadsanpassas för vår handikappade dotter o vi bråkar nu med kommun o arkitekt. O mycket annat strul runt i kring. Har ingen energi att lägga på bröllopet nu, samtidigt vill vi inte avboka. Mycket är redan klart... Vi får se hur det går. Hur långt har ni andra hunnit?/Madeleine
    Hej vännen

Vad jobbigt för er att behöva bråka med kommunen, det tar ju så mycket extra energi som man egentligen skulle vilja lägga på annat. Men kan ni inte lägga bröllopet åt sidan nu över jul & nyår, så kanske ni får lite perspekiv på hur ni vill gå tillväga.

Här hos mig går det framåt med planeringen, jag har köpt manschettknappar & öronhängen den här veckan Så det faller på plats nu

Hoppas att du i alla fall får en god jul & ett gott nytt år
Svar på tråden Fortsättning Augusti 2009