Inlägg från: andbeyond |Visa alla inlägg
  • andbeyond

Fortsättning Augusti 2009

Hej!

22/8 2009 smäller det för mig.

Tänkte ha rött, grönt och vitt. Med risk för att det blir lite juligt ;) Börjar dock närma sig höst den 22:a så tänkte ha lite "vilt-tema" med älgkött till mat och dekorera med murgröna och rönnbär på borden... eller så.

Blir röda rosor i buketten. Samt 3 blåklockor (som är min M2Bs favoritblomma). Tänkte stanna upp på vägen in och ge en blåklocka till min mamma, stanna upp på vägen ut och ge en blåklocka till svärmor och ha kvar en själv. De tre kommer vara "långt ned" i buketten så de syns inte så väl för någon annan än mig.

Men eftersom det är så lång tid kvar kanske man hinner ändra sig? ;)

• andbeyond

ändra sig hänvisar till färgtema och blommor inte bröllopet.. bara så ingen missförstår mig ;)

• andbeyond

Vi har suttit och tittat lite på inbjudningskort. Hittat ett vi verkligen gillar men vet inte om vi ska beställa det ännu. Vore skönt att ha fler detaljer klara innan man trycker texten men samtidigt - tänk om det försvinner ur sortimentet! När beställde ni/tänker beställa inbjudningskort.

Vi har alltså 9 månader kvar innan bröllopet :)

• andbeyond

Det har ni ju allihop förresten.. glömde vilken tråd jag skrev i ;)

• andbeyond

Låter ju som en idé :) Är för insnöad i mitt internetletande.

Vi tänkte också göra egna kort först men bestämde oss för att omprioritera lite i budgeten och beställa i stället då jag har ganska mycket med plugget nu och i vår.

Gör ni korten från grunden eller beställt något "pyssel-kit-aktigt" (det är ett ord, jag lovar..)?

• andbeyond
    SaraPayam skrev 2008-11-17 12:07:47 följande:
    Hahaha det blir ju lätt så, vi va med inne på att beställa kort, men sen hittade vi inget som vi kände va riktigt oss, så därför vi vi dem själva. Nja de blir ju från grunden, men det består egentligen bara av ett papper & ett snöre Så det blir väldigt enkelt.Såg att du läste till läkare, vilken termin är du i? Har du funderat på vilken specialitet du ska välja? Min m2b läste till läkare i Göteborg för några år sen & nu jobbar han på BUP
    Papper och ett snöre - låter spännande :) Du får lägga upp en bild när du har ett klart så vi får se!

Läser termin 2 (bara, hundra år kvar typ) så har inte bestämt mig för specialitet ännu. Lutar mer åt hormoner och nerver än till hjärtkirurgi och akuten. Fascinerad av hur de småsmåsmå molekylerna i kroppen kan styra oss så mkt :)
    Är alltså mitt uppe i "pre-klinterminer" vilket gör att det är teori, teori, liite praktik och ännu mer teori. :)

Vad gör du för något?
  • andbeyond

Åh, låter jättefint! Ekonomiskt och miljövänligt med svarskort av samma papper - ni är inte dumma ni ;)
    Vi tänkte låta mammorna våra jobba lite med att ta emot svar-samtal istället för ett svarskort. Bara för att det är en ny generation och vi själva fixar bröllop ska de inte få slappna av helt och hållet heller :P Vi tänkte göra egen mat också och där ville mammorna vara med så de har nog vad de gör nu när jag tänker efter...

Kul med sjuksköterska! Vem vet, vi kanske blir arbetskamrater en dag (om hundra år som sagt..). :)

• andbeyond
    SaraPayam skrev 2008-11-17 12:31:28 följande:
    Jo men det känns ganska bra & framför allt smidigt, man har ju som sagt inte all tid i världen när man pluggar Vi kommer att ta emot svarskorten själva....jag vill ju vara den som öppnar kuvertet & se om gästerna kommer Hahaha nä men verkligen inte, lite grann ska de väl få göra. I vårt fall är det nog mest svärmor som kommer få jobba. M2b är ifrån Iran & hans släktingar kommer att komma troligen på onsdagen innan bröllopet & de kommer att sova över hos svärföräldrarna, så svärmor & svärfar kommer nog att ha å göra Men jag ska hjälpa till ganska mycket de dagarna med genom att baka bröd, fikabröd osv Hahaha ja det kanske vi bli, det skulle ju vara lite kul
    Det är ju helt sant att man vill öppna svarskorten själv.. kanske får ta en till funderare på det där.
    Oj, då blir det mycket folk hemma hos svärmor och svärfar, vad kul att släktingarna kommer från Iran! Har du varit där och hälsat på innan?

Jag ska försöka hjälpa innan också, hoppas på att inte ha en omtenta däromkring bara. Men Emils Mormor kommer nog göra kakor och liknande så vi kan leva på det i några år oavsett om jag hjälper till eller inte.

På tal om plugg, nu ska jag ge mitt fulla fokus till enzymerna i mag-tarmkanalen. Jättekul. Verkligen. ;) Vi hörs!
  • andbeyond

Hej hej,

Hur går det med planeringen? En dag som denna är det nästa så att ett vinterbröllop känns mer önskvärt. Snö! Släde! Tända ljus!

Jag försöker hitta ett bra bolag att hyra en buss av (är 4 mil från kyrkan till festlokalen så vi tänkte att de som inte kommer från stan ska få åka buss emellan så behöver de bara ta sig till och från festlokalen fm och kväll)

Någon som har någon koll på vad det kan kosta?

• andbeyond

Bröllopsresa - vilken budget?

Min mamma tjatade på oss att vi bara MÅSTE åka till Korsika. Är superfint men vi har sparat toklänge för att kunna åka till NY och Maui :)

• andbeyond

För fyra år sedan åkte vi på en medelhavskryssning med ving i en vecka. Stannade i Tunis, Neapel, Florens/Pisa, Monte Carlo, Menorca. Utgick från mallorca. Helpension. Kostade 20000 för oss två. Var helt underbart!

• andbeyond

Min mamma var där i september och då hade det varit soligt och 30 grader varmt hela veckan. Så Korsika har nog ett ganska härlig klimat på slutet av det som är vår sommar.

Oj, 50000? Var iofs några år sedan - kanske har något med det att göra. Sen bodde vi ju i den minsta hytten (som hade fönster och ändå var stor!) och när man är på bröllopsresa vill man kanske ha det lite "lyxigare". Sen var kryssningen ju en charterkryssning med lite mer "okryssig-stil" (ett nytt ord). Men superbra mat, härlig fräsch båt. Kan inte klaga på mkt alls. Neapel var det bästa på hela resan, Pompeii var något av det mest otroliga jag sett. Så kolla upp om det går att hitta billigare... :)

• andbeyond

Mamma åkte med Langley förresten, om du vill kolla upp priser och så. Hon var verkligen supernöjd med allt.

www.langley.eu/sv/

Svar på tråden Fortsättning Augusti 2009