Glittertråden fortsätter, nr12?
Hej tjejer!
Har haft det rätt så lungt sista tiden.. inget speciellt har hämt. Jag har dock köpt mig en bärbar dator så jag kan nu sitta i soffan och surfa
Saknar dock Karin, Iza och Vicky här... *snyft*
Hej tjejer!
Har haft det rätt så lungt sista tiden.. inget speciellt har hämt. Jag har dock köpt mig en bärbar dator så jag kan nu sitta i soffan och surfa
Saknar dock Karin, Iza och Vicky här... *snyft*
Jag måste nog erkänna att jag tycker det är lite obekvämt att sitta med datorn i knät... föredrar att ha den på soffbordet. Sedan har jag svårt att lära mig skriva med tangentbordet på den bärbara.. men jag antar att det är en vanesak
Bra att du skrev till dom andra om den nya tråden. Vi får hoppas att dom tittar in snart.
Ja, visst får man ont i benen av att stå en hel dag. Jag minns det från den tiden jag jobbade i en bokhandel. I början var jag så trött i benen när dagen var slut att jag inte visste om jag skulle orka sköta pedalerna på bilen *S* Men efter ett tag vande jag mig och då var det inte längre några problem att stå en hel dag.
Hej Vicky!!
Vi har saknat dig. Hur är det med lillkillen?
Äntligen fredag idag! B ska på 1800-tals jox i helgen så jag är solo hemma. Ska roa mig med att titta på mina högt älskade Stargate SG-1
Jag är i samma dilema som du Iza. Har ingen aning om vad jag ska köpa för julklappar i år.
Vet inte ens var vi ska fira jul i år heller.. Nyåret är inte heller planerat. B´s grabb frågade nu i helgen vad/var vi ska fira nyårsafton i år, men vi vet inte och har ännu inte fått någon inbjudan till någon. Med andra ord så får vi se
Trist att graviditeten är så jobbig Karin. Måste dock ha varit skönt med resan. Vi har just nu inte riktigt råd att fara någonstans. Planerar att fara tillbaka till Thailand på semester, alltså måste vi spara ihop pengar till det. Sedan tog ju mitt datainköp en del av semesterpengarna också
Har haft det riktigt skönt i helgen när jag fått huset för mig själv. Har roat mig med att ligga på soffan och kolla på DVD *S*
Idag har jag ringt och bokat in läkartid åt B. Han skall opereras för sitt snarkandes.. men först måste han träffa doktorn och sättas på kö (samt få mer info om ingreppet). Vi valde operation istället för en sådan där andningsmaskin..
Karin, en sådan där operation är något jag längar efter!
Gå med Tomas till vårdcentralen och be om en remiss för snarkningen. Vi gjorde så här...
1. Jag ringde och bokade tid på vårdcentralen för att han snarkade så.
2. Vi kom dit och fick remiss till ÖNH-kliniken på Huddinge sjukhus.
3. Gick till läkaren på ÖNH och han undersökte B´s näsa och hals. Dock ignorerade läkaren mig totalt och lyssnade inte ett ord på mig när jag försökte förklara hur mycket B snarkar.
4. Vi fick hem en liten bandspelare för sömnregistrering.
5. B försökte sova med den där utrustningen på sig, men det funkade inte för honom.
6. Fick kallelse till Sömnlab för att han skulle sova där en natt och bli registrerad.
7. Inget händer
8. Efter nästan 2 år fick vi svaret på undersökningen. B har flera andningsstillestånd per timme och massor med mikrouppvaknanden.
Tyvärr har han inte så dåliga värden att han får den där snarkskenan subventionerad, men däremot fanns ju operation eller den där andningsmasken att välja mellan.
Operationen går till som så här... (förmodligen olika beroende på vad som passar bäst för patienten).
Dom tar bort tonsillerna och trimmar ner den där tappen längst bak i gommen.
Hihihihihi... Smart av dig att göra så Jess. Mitt ex snarkade också massor, men jag lärde mig att om jag låg och kliade honom bakom örat så tystnade han När han sedan tystnat så var han tyst resten av natten *ASG*
I B´s fall tror jag inte det har med övervikten att göra.. Hans son har nämligen också börjat snarka och Freddan är smal som en pinne
Usch vad trist för dig Vicky. Jag tror att jag förstår hur du känner det. Jag kan känna samma sak om B och då har vi ändå inte ett litet spädbarn. Jag håller nog med Iza i att du kan låta D vila en timme eller så och så får han ta Albin, medans du duschar, sitter vid datorn, städar, tvättar eller vad som helst... kanske t.o.m. går ut på gården en stund.
Du ska inte ha dåligt samvete för att du inte underhåller Albin hela tiden. Låt honom vara med dig på dagarna, men försök ändå att pyssla med ditt under tiden. Tror att det är viktigt att även små barn får lära sig att vara själva en stund (nu menar jag inte helt ensamma utan att dom själva får ligga på golvet och leka med en mobil eller något) medans mamman kanske bakar en kaka eller dyl.
Har varit hemma på Åland i helgen. Inte mycket har hänt här sista tiden. Nu inkommande helg får vi tydligen nattgäster.. och nästa helg med.. efter det är det dags för mig att fara till Sundsvall... 4:e advent far vi till Åland med julklappar.. Fullt upp varje helg fram till jul med andra ord
Jag funderar allvarligt på att släpa fram julgrejerna ikväll och förbereda för julpynt till helgen. Framförallt vill jag ta fram ljusstakarna och stjärnan.. resten av julpyntet får nog vänta tills lite närmare jul