Glittertråden fortsätter, nr12?
Vi har bestämt oss för att skippa julen helt i år. Kommer dock att julpynta lite i helgen, men annars blir det nog inget firande. Julgranen får nog stanna på vinden i år.
Vi har bestämt oss för att skippa julen helt i år. Kommer dock att julpynta lite i helgen, men annars blir det nog inget firande. Julgranen får nog stanna på vinden i år.
Ja, jo.. julen är väl helt ok.
Trist är dock att vi ställer in julen i år, för jag börjar äntligen känna lite julgläde efter att ha vägrat fira jul i 10 år (mamma dog ju och jag lovade att inte fira jul förrän hon kommit hem igen).
Nej, orsaken till att vi ställer in julen i år är att vi helt enkelt inte lyckats få klarhet i var/hur vi ska fira i år. Jag trodde att vi skulle fira med B´s tvillingbror, vilket medförde att pappa inte räknar med att vi ska komma hem och fira med honom. Det visade sig dock att vi den här julen skulle ha firat med min släkt... Sedan är vi barnlediga över jul och B vill inte köpa julklappar.. Han tycker att vi ska köpa vad vi vill ha själva istället
Alltså beslutade vi oss för att ställa in julfirandet i år.
Jag var dock och köpte julklappar i helgen
Alla klappar köpta förutom åt B´s brorsdotter och hans ungar.
Min brorsdotter får en symaskin + lite tillbehör.
Min brorsson får 2 par Björn Borg kallingar, en Hugo Boss deo, ett speltidskort för WoW.
Min f.d. svägerska får 2 st mascaror (precis vad hon önskade sig, fast hon önskade sig bara en *S*) + ljusstakar och ljus från PartyLite.
B´s brorsson får ljusstakar från PartyLite.
Min pappa får som vanligt en helårs prenumeration på Allers veckotidning
Oj, jag har visst glömt 2 st... två av mina kompisars döttrar... fast jag vet inte om jag bryr mig om att köpa något åt dom i år..
Det är ingen dum idé ni kommer med att B och jag drar iväg på en lyxig middag och spa på julafton. Problemet är dock att B INTE VILL! Han vill ju inte ens köpa en julklapp åt mig
Vi får väl se hur det blir.. det är ju ännu några veckor kvar till julafton.
*S* Ja, jag ska skriva ihop en önskelista och ge till honom. Det är ju en del saker jag önskar mig "Skott i råttan" bl.a. Eller som B säger.. "Ett par miljoner insatta" Måste ju jobba vidare på vårt projekt eftersom det ännu inte blivit något resultat
Vi har haft en händelsefull helg! Våra kompisar från Åland kom över med två av sina barn..
Lördagen for jag och min väninna till Skogshöjd spa och fick oss några behandlingar. Killarna for till Sydpolen med barnen. Blev perfekt tajmat också.. precis när jag och Martina kom till Sydpolen kom killarna ut från omklädningsrummet
Efter det åt vi på Max och avslutade med Toys r us i Kungenskurva. Småkillarna ville inte gå och lägga sig först, men till slut fick jag dom i säng.. Allt för att våra kompisar skulle få koppla av ordentligt.
Min väninna uppskattade spa-dagen enormt och var superlycklig över sin present (jag bjöd henne på spaet *hihihi*).
Söndagen var B och jag lagom möra. Det tar en hel del energi med två st ADHD-barn...
Fast på det stora hela så var det en toppenhelg!
Jag har varit på rymmen... Kom hem igår kväll från Sundsvall
Karin.. Våra vänner har 4 barn (pojkar allihop). Den äldsta är lätt förståndshandpikappad, har diagnosticerad ADHD och epilepsi.
Nr 2 skall enligt alla tester vara helt frisk.
Nr 3 har diagnosticerad grav ADHD + bristande social kompetens, epilepsi (och så misstänker vi att han även är borderline psykopat).
Nr 4 är än för ung för att testas.. han är bara 3 år.
Måste jobba lite nu.. skriver mer senare..
Karin: Dom ska inte skaffa fler barn nu.. min väninna hade gärna haft en dotter, men har insett att hennes man bara kan göra pojkar
Iza: Obehagligt med bävningen.. tänkte faktiskt på er när jag hörde om det.
GOD FORTSÄTTNING!
Jag vet att jag varit frånvarande sista tiden. Var ganska mycket på jobbet innan jul och jag har varit väldigt trött och hängig + att jag varit helt fullbokad varenda en helg från mitten av november fram till jul.
Helgen före jul var vi till min f.d. svägerska och lämnade julklappar. Mina brorsbarn blev supernöjda över sina julklappar och jag måster erkänna att jag trodde min brorsdotter skulle strypa mig med sin kram av lycka över symaskinen som hon fick av mig och farfar Min underbara f.d. svägerska har dock väldigt svårt att förstå när jag ber henne om något. Jag hade önskat mig en speciell bok och det fick jag.. men jag fick ju även en massa andra klappar och det hade jag ju inte räknat med. Jag hade också bett henne att inte köpa några avancerade chokladbitar åt B i julklapp utan helt enkelt bara ge honom en kaka Marabo och en marsipangris. Han fick exklusiv chokladkonfekt och vägrar att äta den då han tycker den är äcklig *S*
Julafton firade vi hos svärfar. Var en lugn och skön julafton. Det visade sig bara några dagar innan jul att B hade tänkt att vi skulle fira jul på Åland med min pappa, men jag hade ju sagt åt pappa att vi skulle fira här med B´s bröder.. och pappa hade alltså inte planerat att vi skulle komma hem.
B och jag har varit lediga sedan den 24:e och ska inte på jobb förrän den 7/1.
Nyårsafton firade vi hos en kompis. Jag tyckte att det var vår tur att ordna nyårsfirandet med våra kompisar men B kom aldrig till skott att fråga dem och dan före nyårsafton ringde dom och bjöd in oss. Vi skulle dock fixa efterrätten så jag fick lov att baka en tårta huxflux.
Det var en riktigt trevlig nyårsafton med god mat och så spelade vi Buzz (musik) B vann i vanlig ordning *S* De andra vill helst inte spela Buzz när vi är med då B alltid vinner
Vi har haft barnen en del också. A bestämde sig dock för att fara hem redan efter 3 dagar, men F for inte förrän i går kväll.
När det gäller julklappar fick vi inte så mycket. Jag fick en del av några kompisar och så var B och jag iväg och köpte en trave dvd-filmer åt mig. Han fick en 1000-lapp av mig för att köpa en pistol. Jag köpte alla julklappar förutom de till hans barn.. vilket i sin tur resulterade i att hans barn inte fick några julklappar alls. Dock hade jag hoppast på att kunna ge B en helt annan julklapp, men det blev tyvärr inte så
På torsdag fyller B år och jag måste erkänna att jag inte riktigt vet vad han ska få i present.
Njaa... nu måste jag nog ta B i försvar. Han köpte inga julklappar till sina barn för att han inte visste vad hans ex skulle köpa åt dom. Ungarna har ju en tendens att säga samma åt båda föräldrarna...
Lillgrabben önskade sig en kamera, men det var först när han kom till oss som han kläckte ur sig att han sagt åt sin mor att han önskat det av oss. Vi var iväg och letade efter en, men hittade ingen som godkändes.
Dottern önskade sig en tungpiercin, pistagenötter och pengar. Eftersom vi inte gillar hennes tungpiercing så köpte jag en navelpiercing åt henne och så fick hon sina nötter och en 1000-lapp när hon skulle fara hem till sin mamma på nytt.
Ja, Karin.. Vi jobbar fortfarande på egen bebbe.. det var den julklappen jag hade hoppats på att ge B.. men 3 dagar före jul kom mensen (8 dagar försenad). Han blev nog lite besviken, men som han sa... "Nåja, vi får väl fortsätta jobba på projektet" *S*
Jag trodde jag sagt det... kanske jag missat det. Vi har försökt i 4 månader nu och än så länge har inget hänt. Vi bestämde oss för att ge det ett försök och pröva fram tills jag fyller 39 år. Har det inte tagit innan dess så är det nog inte meningen att det ska ta heller.
I o med att vi satt ett datum så känner jag ingen press på att bli gravid och blir heller inte speciellt besviken när mensen kommer heller. Känner mig väldigt avslappnad och nöjd med vårt beslut om att ge det en chans i 1 år och sedan acceptera att det inte blir några egna barn för mig.
En annan har klippt av sig allt hår Har har klippt det riktigt kort
Jag ska skriva lite länge senare när jag sitter vid en vanlig dator.. Tycker fortfarande det är svårt att skriva på laptoppen.
Jess... Jag kanske kan trösta dig med att man faktiskt kan operera levercancer idag. Allt beror på hur mycket cancer det är och hur spridd den är. Är cancern lokaliserad i ena loben så gör man en leverresektion och tar bort den loben som är drabbad av cancer. Ett annat alternativ är en levertransplantation, men då krävs att det inte finns någon spridning av cancern utanför levern. Håller tummarna för att det är en cancer som går att operera.
Själv är jag tokförkyld just nu. Bosse opererades för sin snarkning i måndags och det blev ett dramatiskt efterförlopp i tisdags... men som jag sa.. jag skriver och berättar mer om det när jag sitter vid en vanlig dator
Oj, vilken tur att alla klarade sig utan större skador Jess Kul att höra att du kunde göra en god gärning
låter härligt med en massa snö Iza. Här hos oss har det regnat så hela vår uppfart är en enda stor lång isgata
Bosses operation ja.. Han operades på måndagen och jag hjälpte sköterskan att köra ner honom till op. Tyvärr fick jag ju inte vara kvar på uppvaket så jag for hem istället. Vid 19-tiden fick jag ett sms av honom att han kommit upp på avdelningen och mådde riktigt bra. Inget illamående, inga kräkningar, nästan ingen smärta och han hade vaknat ur narkosen utan problem. Allt verkade toppen. Tisdag morgon smet jag över vid 9-tiden för att ge honom plånboken och nycklarna. Svärfar var där för att köra hem honom, dom skulle bara via apoteket och hämta ut medicinen. B mådde riktigt bra, men kände sig lite matt eftersom han inte fått i sig så mycket vätska och sovit dåligt (rumskompisen hade kraxat hela natten). Vid 9:30-tiden ringer B mig och frågar om Voltaren och Diclofenak är samma sak. Han är då på apoteket. Ca 10 min senare ringer svärfar och säger att B kraschat på apoteket och vill att jag ska komma på stört. Jag släpper allt jag har för händerna och rusar iväg. Tack och lov så ligger ju apoteket på sjukhuset. När jag kommer ner till apoteket ligger B på golvet och här halvt om halvt inte kontaktbar. Ena stunden svarar han adekvat på frågor och i nästa så svamlar han bara. Två akutteam är där och sätter dropp på honom och syrgas. När dom fått honom någorlunda stabil så kör dom ner honom till akuten. Självklart följer jag med. Väl nere på akuten inser jag att läkarna misstänker att han fått en hjärinfarkt eller en blodpropp i lungan efter operationen. B är då väldigt dålig och när svarfar kommer tillbaka efter att ha varit och stoppat mer pengar i p-automaten smiter jag iväg upp till min arbetsplats och plockar ihop mina grejer och stämplar ut. Meddelar chefen om vad som hänt och drar på nytt. Efter flera timmars väntan kommer äntligen beskedet om att B´s prover är helt ok och han inte fått någon infarkt eller propp. Diagnosen blev akut och kraftigt blodtrycksfall till följd av uttorkning och blodförlust och vi får äntligen fara hem *jippieee* När läkaren informerar om svaren får jag frossa och tänker först att det är chocken som släpper, men det visade sig senare att det var influensan som bröt ut *suck*
Det fina i det hela är också att läkaren som opererade B ringer dagen där på och frågar hur det är med honom.. även tjejen på apoteket ringde och frågade om han återhämtat sig. Hon hade blivit jätteorolig och hade knappt fått sova på natten själv. Jag hade då lugnat ner mig rejält, men jag måste erkänna att jag blev riktigt riktigt orolig. Tror inte att varken svärfar eller B insåg hur dålig han var, men jag förstod ju på ett helt annat sätt även om läkaren inte sa direkt från början vad han misstänkte.
Härligt Jess!
Vi har precis köpt en bil som B ska fixa till och så ska vi sälja den sen. Hoppas så att vi får ut vad vi tänkt oss.
Vilken dag du hade Karin! Fast jag måste erkänna att även jag skrattade när jag läste din beskrivning på mannen som hjälpte dig *fnittrar fortfarande* Visst är det härligt med människor som är så där gulliga och vill hjälpa när dom ser att någon har problem Tycker också att lapplisan kunde ha hjälpt dig när hon såg att bilen stod för nära och du var gravid. *hytter med fingret åt lapplisan* Däremot var det gulligt av henne att riva boten.
Härligt att du blivit faster igen Jess. En riktigt stor flicka och vad snabbt det gick
B mår som en prins igen nu. Han njuter verkligen av att vara hemma märker jag. Igår var han duktig och städade huset medans jag jobbade. När jag kom hem så doftade det nystädat och rent överallt. Han klagade över att det hade varit tungt och att han blivit helt svettig efteråt.. men jag kontrade med att JAG minsann också blir svettig när jag städat hela huset själv oavsett om jag är frisk eller sjuk! *S*
Tror helt klart att han sover bättre nu också när han får mer luft och inte har några andningsuppehåll. Tidigare har han aldrig vaknat av min kaffebryggare, men nu gnäller han över att han blir väckt av den och att den låter högt *fniss* Ska bli spännande att se på måndag om han är lättare att få upp eller inte.
Oj, vad gott det lät med chokladbollssmet
Trist att du är sjukskriven och har så ont i tassarna Karin förstår att du känner dig lite deppig och nere nu. Hoppas bara att FK inte börjar bråka med sjukskrivningen....
Skönt att ni kunnat pratat ut Vicky och att allt känns bättre redan.
Jag tror att det ni/vi alla gått igenom är väldigt vanligt. Har själv en vän som separerat från sin man då hon tyckte att han tog för lite ansvar hemma. Dom har ännu inte lämnat in någon skilsmässa, men lär väl göra det. Själv tycker jag nog att man måste försöka reda ut problemen först, antingen själva eller med hjälp. Även jag kan bli helt galen på B och känna att jag snart skiter i vårt förhållande och tar ut skilsmässa.. Prata med varandra om sånt här är också svårt eftersom B är så konflikträdd och inte vill prata om "tråkigheter".
Rör eller tuber i öronen är bara bra. Jag hade själv tuber som dom opererade in när jag var 3 år. Illa att Lucas har så mycket öroninflammationer.. går det så långt att trummhinnorna spricker? I så fall är operation att rekommendera så snart som möjligt. Mina hörselrpoblem grundar sig ju på alltför många och alltför täta öroninflammationer med spräckta trummhinnor som i sin tur ledde till deformerad trummhinna och krossade hörselben. Fetvadd i öronen hindrar att han får vatten i örat. Var också lite försiktig med penicillinet... för många och täta penicillinkurer kan orsaka att han blir immun mot penicillin..
Har inget annat att berätta just nu...
Usch... verkligen trist med M´s moster Jess Hoppas verkligen att hon får somna in stilla och utan att lida länge. Förstår att hon inte vill att ni ska komma och se henne på sjukhuset när hon har ont och förmodligen inte är helt klar i huvudet av all smärtlindring. Min mamma hade samma åsikt strax innan hon dog. Tror inte att den som är sjuk tänker på att de anhöriga verkligen behöver vara där för både sin egen och den sjukas skull. I alla fall jag ville gärna träffa min mamma och ta ett sista farväl medan hon ännu var kvar. Att ta det där sista farvälet när mamma redan var död var inte tillräckligt, även om jag gärna hade velat se henne i livet en sista gång.
Iza.. ni verkar verkligen ha fullt upp nu framöver!
En annan har inget speciellt inplanerat alls just nu (tror jag) fast jag tror inte att jag skulle orka det heller. Har en sämre perido just nu och mår inte speciellt bra.