• Ammo

Glittertråden fortsätter, nr12?

Nej vad tråkigt Ylva, varför då? Tycker ni inte om att fira jul?

I morgon åker allt upp i fönsterna här, hinner inte på sönddag då vi ska på dop. tycker det är sååå mysigt med all julbelysning!

Är helt slut i kroppen, har mens, ont i huvudet och ont i ryggen och är extremt trött för Lucas krånglar på nätterna.
    Skulle behöva en ny kropp och en veckas sömn. Men det är väl bara tt bita ihop, är ju långledig över jul och nyår, 18 dagar!
    Åh vad jag längtar!

Har full rulle i helgen. Var och åt god oxfilé nyss hos svärmor, vi firade Martins systers födelsedag. I morgon ska vi på middag och på söndag på dop och sen middag.
    Önskar just nu att bara få inte göra något alls.

• Ammo

Åh karin, ta inte ut dig nu. Kan bara tänka mig hur jobbigt det kan vara i din sits. jag är ju helt slut själv och att sen vara gravid på den skulle jag inte palla just nu, du är tapper!

Vi vill gärna ha ett till barn men kommer nog inte börja försöka förens till sommaren eller så, om vi känner för det då. Skulle vilja ha 3 år emellan om jag får välja.
    Men det tar ju emot lite att gå igenom det om man får ont, är trött osv. Det är ju stor skillnad när man redan har en liten.

Sitter på ett hotell i Falun just nu. Har varit i Gävle och ska till Borlänge i morgon så då är det lika bra att stanna en natt.
    Men jag är sååååååååååå trött just nu. Var uppe och började jobba 06.30, fick lov att åka in till t-centralen och rigga i ordning inför teknikdagarn som vi medverkar på där. och sen åkte jag hit och jobbade till 19.30.
    Men jag ska försöka hålla mig vaken till prison brake om det går.

Ylva, tycker också ni ska mysa bara ni då. Gå ut och ät eller gör något speciellt hemma, unna er och kö en god middag och kanske bara ge varann en lite present.

• Ammo

Skönt att Thomas hjälper till ändå. men det är väl som Iza skrev, vi kvinnor vill ha allt på topp och då är det bästa om vi får göra det själva, kontroll, ja kanske det?!
    Så funkar det här hemma med.
    Båda städar och kör en storstädning varje helg, då gör nog martin det grova s¨å som dammsuger mm.
    men jag går och plockar och plockar och plockar varje dag för att det inte ska växa högar i kök och andra rum.
    Tvätten sköter jag till 90% men det tycker inte jag är jobbigt alls.

Oj nu börjar despret H!

• Ammo

Hahaha, du är rolig Ylva

Här är det mindre kul, Martin och Lucas har åkt på magsjukan.
    Igår skulle syrrans barn sova över och de hann sova tills kl 22.00, sen satte Lucas igång och spy ner hela sängen och sig själv. Som tur var sov han i ett annat rum. Så de fick åka hem från julfesten och bära hem barnen igen.
    Men peppar peppar han har inte spytt något mer sen dess, men det brukar ju ofta komma på natten så vi får se hur denna natt blir.....
    Martin åkte på det i magen i stället idag men fick nog en lindrig version för han mår redan mycket bättre.
    Jag hatar magsjuka, hoppas hoppas jag klarar mig!!!

Så synd att det kom idag, skulle först på VIP utförsäljning på Nike, sen på kalas hos Martins syterson och sen till kompisar, där jag skulle fått massage
    Får väl ta det nästa helg.

• Ammo

Åh vad härligt det lär Ylva!

Det verkar som om magsjukan försvann lika fort som de kom. Martin är fortfarande veck i magen men jobbar ändå.
    Jag känner inget alls, men åkte på världens dunderförkylning istället, snörvel.
    Lucas har dock feber och har varit hemma dessa dagar från dagis, får hoppas det vänder i morgon.

Vi ska ha spadag/aktivitetsdag med jobbet nästa torsdag, längtar såååå, har beställt massage!

• Ammo

Vad roligt med 3D!
    Måste man fortfarande betala för det?
    Hade ni bestämt namn?

Det blev en dag på dagis, idag. Han tyckte det var så roligt att gå dit att han knappt sa hej då.
    Men efter vi kom hem så har han gråtit i timmar så vi åkte tillslut till läkaren nu ikväll och konstaterade att han hade dubbelsidig öroninflammation. Min älskade lilla kille, tycker så synd om honom
    Men i morgon får han vara hos mamma,båda måste jobba tyvärr.

• Ammo

Oj, det var en rejäl ökning. Men som du sa han kanske låg konstigt.
    Rex, annorlunda, ett namn som måste smälta in hm...men coolt faktiskt.

Öroninflammationen verkar vara lindrig denna gång (läkaren sa att den var kraftig) men han hade det ju 2 gånger i sommras och det är stor skillnad i hans beteénde denna gång.
    Natten gick bra, vaknade 2 gånger bara men somnade fort om.
    Och idag har han varit mer eller mindre som vanligt.
    Men nu fick han ju antibiotika direkt som kanske vände inflammationen innan den gick för långt.

KOllar på idolfinalen, Kevin äger ju! Hoppas han vinner!

• Ammo

Ingen som skrivit?!

Rätt idol vann i alla fall!

Lucas mår nu bra så vi har varit på 2 kalas i helgen, ett 30 års och ett 3 års.
    Igår fick jag även ryck att baka pepparkakor och julpynta det sista. Lucas är helt betagen av tomtar just nu

Idag var han tomte själv, de hade Luciafirande på dagis och de var såååå söta, haha. Tyvärr var det endast 4 barn av 11 i Lucas grupp som var där och friska, resten var sjuka. Men det var ju hela dagiset samlat så det märktes inte. Men det är ju de minsta som är sötast

Tänkte på det karin, varför har ni köpt en sån dyr syskonvagn,Leo är ju över 3 år?
    Förlåt men den dagen Lucas blir 3 och han ev fått syskon så får ju han åka rullbräda, gå eller åka liten sulky om han måste.
    Är det 1-2 år emellan så skulle jag också köpa en men inte om han var så stor.

• Ammo

Hej!

Visst är det sjukt, fy vad hemskt!
    Läste mailen kl 8 i morse och min kollega som bor i Svedala hade mailat om det, sen hörde jag om det på radion.
    Hon bor ju så nära och hela familjen var uppe och stod i köket, de trodde att hela huset skulle rasa in, dottern grät och hon skrek och hennes man kutade ut för att se vad som hände.

Hörde på radion, en tjej härifrån Stockholm (värmdö) hade tom kännt av skalvet. Hennes man hade vaknat att sängen skakade och väckarklockan trillade ner på golvet. Helt sjukt!

men skönt att höra att alla klarade sig oskadda!

• Ammo

Då förstår jag Karin, de är ju inte så lätta att hålla ordning på jämt de små liven

Har haft en fantastisk dag idag!!
    Hade vår årliga Jul-aktivitetsdag med jobbet.
    Först åkte vi stora 4-hjulingar i nästan ca 90 min.
    Det var inga "väg"fordon utan träng-4hjulingar, så vi körde över stockar och stenar upp och ner i skogen, i lera och vatten mm, så jä*vla kul!!! Alla var som barn på nytt.
    Sen åt vi lunch ute i en "lappkåta" med renfällar och öppen eld.

Efter lunch var det spadags. Alla fick massage eller ansiktsbehandlingar, vi badade bubbelpool och simma.
    Helt underbar dag!

Jobbar sista dagen i morgon sen är jag ledig fram till 7 januari, jiiiha!
    Måste ut och köpa sista julklapparna bara, har några kvar, bla till martin.
    Vad ska ni ger era gubbar?

Svar på tråden Glittertråden fortsätter, nr12?